Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???  (gelezen 2523 keer)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Gepost op: 09 September 2008, 17:20:17 »
Liep vandaag op de bouw nabij het station en zie in titel vermelde samenstelling Hengelo binnen rijden vervolgens gaat deze richting Enschede.
Komt ene half uur later terug en stopt niet in Hengelo.

Iemand enig idee wat deze combinatie hier deed? Dit komt hier totaal niet voor...(1 loc had nummer 1743...mocht dit van toepassing zijn...)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #1 Gepost op: 09 September 2008, 17:28:26 »
Hoelaat is dat geweest?, dat helpt nog al bij het zoeken naar het antwoord ;)

Edit: ik heb het antwoord al;

Als somda mag geloven( waar ik vanuit ga) heb je waarschijnlijk ICL ipv ICR gezien, ICR rijd normaal ook niet met 9 bakken en 2 locs( waarmee ik niet zeg dat het nooit voorkomt), maar ICL standaard wel en in een aantal ICL stammen zitten één of 2 ICR A rijtuigen.

ICL werd namelijk gemeld in de IC1629, het spul werd ook als leegmat gemeld met doorkomst om 11.52u door Almelo richting Deventer.

Zie somda

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 09 September 2008, 17:37:01 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #2 Gepost op: 09 September 2008, 17:33:46 »
Misschien is de NS in een anders-dan-anders bui.
De treinen van (oneven):45 richting Leiden, en die van (even):45 richting Utrecht, werden vandaag gereden door ICM, 4 bakken. Koplopers zijn zeldzaam, V-IRM is hier de regel.

(Vermeldde tijden gelden voor station Bodegraven. In principe blijft deze trein de hele dag heen en weer rijden, in de praktijk kan dit anders uitpakken)

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #3 Gepost op: 09 September 2008, 17:36:35 »
Amersfoort heeft er vandaag voor een groot deel uitgelegen. Dit door een storing. Misschien is dat de oorzaak.
De bouw van Berkendam is begonnen.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #4 Gepost op: 09 September 2008, 17:39:27 »
Misschien is de NS in een anders-dan-anders bui.
De treinen van (oneven):45 richting Leiden, en die van (even):45 richting Utrecht, werden vandaag gereden door ICM, 4 bakken. Koplopers zijn zeldzaam, V-IRM is hier de regel.

(Vermeldde tijden gelden voor station Bodegraven. In principe blijft deze trein de hele dag heen en weer rijden, in de praktijk kan dit anders uitpakken)

MVG, Robin
Koplopers zijn daar niet meer zeldzaam maar om bepaalde dagen( o.a. in het weekend) en tijden planmatig, de inzet vandaag lijkt me echter niet planmatig

De genoemde stremming rond Amersfoort zet uiteraard alles op z'n kop.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 09 September 2008, 17:41:06 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #5 Gepost op: 09 September 2008, 17:45:41 »
Ehm, Michiel...
Utrecht-Leiden? Koplopers? Planmatig?
Dan heb ik zeker iets gemist. Zo eens in de 2 à 3 maanden rijdt er eens eentje de hele dag op en neer tussen de twee steden, maar zeker niet planmatig!
In Bodegraven hoef je maar iets meer dan 30 minuten op het station te zijn, om alle treinen van die dag te zien.
Hoe dat zit leg ik op verzoek uit ;)
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #6 Gepost op: 09 September 2008, 17:46:50 »
Zeker wel planmatig zoals ik al zei, zie somda topic wijzigingsbald 25 augustus, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #7 Gepost op: 09 September 2008, 19:56:17 »
Tijd vergeten te melden, tijdens in Hengelo, was om 11:00 uur richting Enschede.

11:30 richting Almelo - Deventer wat dan weer aansluit op het verhaal van Michiel. Want om 11:30 was ie inderdaad leeg en stopte niet in Hengelo.

Dan nog verbaast het mij dat dit materieel hier te zien was. Gaat dit vaker gebeuren? Hetgeen ik toejuich omdat dit dan weer leuk is om op mijn baan na te bootsen. Normaal rijden hier alleen Koplopers.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #8 Gepost op: 09 September 2008, 22:31:45 »
Hetgeen ik toejuich omdat dit dan weer leuk is om op mijn baan na te bootsen.

Kan geregeld worden, ik ben bezig zo'n stam te verzamelen. Maar dan 8 maal ICL en de bonte kleurstelling ;) ;D

Jammer dat ik het niet gezien heb vanaf m'n werk... Dat soort dingen mis ik wel nu ik niet meer in de trein zit
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #9 Gepost op: 09 September 2008, 22:49:43 »
Dan nog verbaast het mij dat dit materieel hier te zien was. Gaat dit vaker gebeuren? Hetgeen ik toejuich omdat dit dan weer leuk is om op mijn baan na te bootsen. Normaal rijden hier alleen Koplopers.

mvg,
 Sander
Dat het spul daar kwam is niet heel vreemd, maar eerder een vrij logisch gevolg van andere gebeurtenissen. Zoals gemeld is lag Amersfoort er een hele tijd uit, daardoor stranden vele treinen en keren treinen op andere treinen waar ze normaal niet op horen te keren. Zo kan materieel uit de 1500 Deventer-Amersfoort-Amsterdam v.v. heel snel in de 1600 of 1700 van/naar Enschede terecht komen. Daarna moet je zien het materieel weer met zo min mogelijk lege ritten op de goede plek te krijgen, maar soms zijn leeg materieel ritten dan noodzakelijk.

Of het vaker voorkomt, laten we hopen van niet, dan betekend dat dat er ergens iets mis gegaan is. Planmatig zit ICL nu nog in de 1500 en in de 2000 Arnhem-Den Haag v.v. maar die laatste inzet vervalt als er genoeg nieuwe VIRM's in dienst zijn( voor meer info daarover zie somda).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: 1700 - 9x ICR - 1700 in Hengelo???
« Reactie #10 Gepost op: 10 September 2008, 01:41:07 »
Amersfoort heeft er vandaag voor een groot deel uitgelegen. Dit door een storing. Misschien is dat de oorzaak.

Alweer. Zaterdag was er ook al storing in Amersfoort. Reden oa de ICL's niet zodat ik met de stopper van A'dam CS naar Amersfoort moest. Voor Amersfoort 15 min stilgestaan ivm een seinstoring.

Gerard.