Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
Vandaag om 23:27:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: Dit moet je zien........?  (gelezen 6823 keer)

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Dit moet je zien........?
« Reactie #15 Gepost op: 05 September 2008, 21:31:31 »
Bah vrachtwagens ellendige dingen!.

Ze slingeren op de weg over de doorgetrokken streep omdat ze ergens mee bezig zijn.
Op snelwegen rijden ze ineens 100 en op autowegen gaan ze doodnetjes 80 rijden nee rij dan altijd 80
Elkaar inhalen op de snelweg levens gevaarlijk iedereen vol in de remmen.
Op de linker baan staan om een andere vrachtwagen in te halen iedereen vol in de remmen (bij stoplichten).
Op autowegen rijden ze soms zo traag dat het uitdaagt om in te halen waar een inhaal verbod geld levens gevaarlijk.
Zodra ze een scherpe bocht nemne op rontondes verpletten ze haast alle fietsers ( fietsers gaan 9 van de 10 keer voor ). ( een kennis van ons heeft dat meegemaakt !)

Maar gelukkig zijn er ook heel wat goede vrachtwagen bestuurders die wel netjes aan de regels houden die verdienen een PLUIM!

Wat ben ik blij dat dit goed afgelopen is voor t zelfde geld had die 1800 met ICK rijtuigen een ram gehad en vloog al die ICK rijtuigen langs t spoor.

God doe dan maar vrachtvervoer via t spoor en via kleine vrachtwagens door de stad heen!
« Laatst bewerkt op: 05 September 2008, 21:33:08 door Bas. »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

ReesCees

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 05 September 2008, 21:36:29 »
Als het een 1:100 lengte schaal vrachtwagen geweest was dan had deze ellende in de te krappe radius voorkomen kunnen worden.

LEVE 1:100

Kees-jan

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 05 September 2008, 21:37:19 »
Bas, hier wil ik even direct een kanttekening aan plaatsen. Ten eerste zijn er plaatsen waar vrachtwagens elkaar niet in mogen halen. Bovendien is het zo dat je vaak niet in de remmen hoeft als je maar niet te hard rijdt. En even over bochten nemen. Meestal veroorzaken ze ongelukken doordat bestuurders van auto's niet goed anticiperen op vrachtwagens en dus meestal de oorzaak zijn van de ongelukken. En over rotonde's: we hebben een rotonde in de buurt en als ik zie hoe makkelijk fietsers er af en toe langsbanjeren zonder enig oog te hebben voor andere weggebruikers dan betwijfel ik of de vrachtwagenchauffeurs iets te verwijten valt.
Tot zo ver mijn mening.
Mvgr Jan Wiebrand

stig

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 05 September 2008, 21:37:23 »
En nooit stil staan op een overweg... Rij dan die zwarte auto maar verder aan gort, schade was er toch al... Wat een ... zeg...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Richard van Dijk

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 05 September 2008, 21:37:45 »
@ bas.  Zullen we deze discussie maar niet gaan beginnen. daar ik zelf chaufeeur ben van een trekker oplegger combinatie die de bevoorrading van de C1000 doet maak ik dingen mee die wil jij niet eens weten. oke voorbeeld.

Er zijn legio plaatsen waar een vrachtwagen achteruit moet rijden om op de losplaats te komen. Sinds een jaar hebben onze wagens een camera achter op de trailer om te kunnen zien wat er achter ons gebeurt. In de praktijk komt het hier op neer dat we nu ten minste kunnen zien wie we dood rijden omdat de fietsers en voetgangers niet even 5 tellen kunnen wachten en er dus op het laatste moment maar achterlangs gaan. Het liefst gaan ze er nog onderdoor.

Ik die uit ervarng spreekt op dit gebied

Richard van Dijk

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 05 September 2008, 21:38:58 »
dank je Jan Wiebrand

stig

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 05 September 2008, 21:39:33 »
En toch heb je je daar als vrachtwagen chauffeur ook op te anticiperen... Hoe vervelend ook...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #22 Gepost op: 05 September 2008, 21:41:35 »
@ bas.  Zullen we deze discussie maar niet gaan beginnen. daar ik zelf chaufeeur ben van een trekker oplegger combinatie die de bevoorrading van de C1000 doet maak ik dingen mee die wil jij niet eens weten. oke voorbeeld.

Er zijn legio plaatsen waar een vrachtwagen achteruit moet rijden om op de losplaats te komen. Sinds een jaar hebben onze wagens een camera achter op de trailer om te kunnen zien wat er achter ons gebeurt. In de praktijk komt het hier op neer dat we nu ten minste kunnen zien wie we dood rijden omdat de fietsers en voetgangers niet even 5 tellen kunnen wachten en er dus op het laatste moment maar achterlangs gaan. Het liefst gaan ze er nog onderdoor.

Ik die uit ervarng spreekt op dit gebied

Weet ik Ricard,
Ik rij ook dagelijks in een Boxer rond en kom ook bij de C1000en en ik laat de vrachtwagen altijd ff voorgaan met parkeren want dat is echt heel lastig helemaal als het een doodlopende weg is.
En ja voetgangers die willen nooit ff aan de kant en fietsers dat is al helemaal eng ZOEF en je raakt ze idd!.

De kracht achter de C1000 ;).

leve 1:100?:)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Richard van Dijk

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 05 September 2008, 21:43:14 »
Ja dat klopt Stig. maar de ervaring leert dat we het beste gewoon door kunnen rijden. dan komen we er ten minste er nog die zelfde dag. Ik wil nu niet zeggen dat wij altijd maar voorrang moeten krijgen hoor. maar laten de voetgangers en fietser er eens bij na denken dat de lengte tussen einde van de trailer en de chauffeur maar een meter of 16 is. hierdoor wordt het een stuk makkelijker.

even terug op dit voorval. de chauffeur had hier gewoon moeten wachten. niks anders en als het lang gaat duren even aan de automobilist vragen wat er is

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #24 Gepost op: 05 September 2008, 21:46:21 »
Achteruit rijdende voertuigen moeten aan iedere weggebruiker (dus ook voetgangers) voorrang verlenen! Dit is de wet
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Richard van Dijk

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 05 September 2008, 21:49:10 »
dat weet ik sorbat. maar ben je niet met me eens dat soms even galant zijn op zijn plaats is. tuurlijk wil ik niet zeggen dat een chauffeur maar te pas en te onpas moet gaan rijden. wij proberen zo min mogelijk mensen te hinderen. maar soms houd het op en moet je wel

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 05 September 2008, 21:50:49 »
Ben ik het mee eens Richard. Ik heb zelf ook wat ervaringen maar dan met de trekker. Ik heb een keer met een tweekarrencombinatie in Canada gereden die geloof ik 25 meter lang was. Tuurlijk, er is daar veel meer ruimte maar ik wil net afslaan in een zijweg en ik zie in mijn linkerooghoek een auto voorbijkomen. Ik kon niet of nauwelijks naar achteren kijken vanwege de lading. Het had niet veel gescheeld want ik wilde net draaien maar anders had ie aan mijn voorlader gezeten. Hier is het dus ook weer een kwestie van anticipatie en ook verstand van zaken.

En weer on topic, ja, ik ben blij dat er geen slachtoffers zijn gevallen. Maar ik vind eigenlijk dat de automobilist achter de vrachtwagen had moeten blijven wachten. Ach, zo kunnen we nog wel een eeuwige discussie voeren...
Mvgr Jan Wiebrand

Robin

• Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
« Reactie #27 Gepost op: 05 September 2008, 22:08:08 »
Eindelijk een filmpje wat indruk maakt. Meestal zijn het filmpjes vanuit verre landen als India waar iemand dan net met zijn fietsje nèt voor de trein langsgaat. Nu komt er gewoon bij een oerhollandse AHOB een intercity langsdenderen.

Laat ik de verkeerssituatie... 'Bijzonder' noemen.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 05 September 2008, 22:30:53 »
Hoezo is de verkeerssituatie... 'Bijzonder' ? Een weg langs de spoorlijn komt uit op 'n kruispunt, een weg van links en een overgang. Het lijkt zo ongeveer de meest voorkomende situatie.

Wat ik niet begrijp is dat de wegbeheerder het verkeerslicht niet 25 meter vóór het kruispunt plaatst. Dan heeft iedere B.... wagen de ruimte.
(Dit punt in Helmond is erg bekend voor de B.... rijders - de enige uitvalsweg vanaf de brouwerij in westelijke richting)

Sander

Robin

• Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
« Reactie #29 Gepost op: 05 September 2008, 22:34:40 »
Daar doelde ik op, maar ik had geen zin om het uit te leggen  ;D
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...