Dan zal iemand die zo'n ding heeft er even een ohmmeter tegenaan moeten houden. Of nog wat diepergaande metingen moeten doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die tot zulke metingen in staat is.
Overigens zit ik me wel af te vragen wat de 46020 voor een aandrijving is. In de Roco catalogus kan ik hem niet terugvinden
Dit is wel een beetje buiten het onderwerp. Een spoel is een ohmse weerstand in serie met een zelfinductie. En ik hoop dat je bij de elektronicalessen hebt geleerd dat de gezamenlijke impedantie dan altijd groter is dan de samenstellende delen.
Daarom krijg je resonantie bij een parallel-schakeling van een spoel en een condensator.
Overigens zit ik me wel af te vragen wat de 46020 voor een aandrijving is. In de Roco catalogus kan ik hem niet terugvinden.
Met het gegeven van 4ms pulsduur in de hand kan ik wel een schatting maken van de stroom, als ik tenminste de inductie van de spoel ken. Heeft iemand daar een idee van, of een idee hoe die te meten?
Ik begin je toch langzaamaan kwijt te raken. De stroom heb ik toch gemeten? En als je de ohmse weerstand kent, en de spanning, dan kun je de maximale stroom toch makkelijk uitrekenen? Ik krijg het idee dat je veel te diep zit te graven.
Om je nog een beetje op weg te helpen heb ik zo goed mogelijk de pulsvorm getekend die ik op de scoop heb gezien.
Zoals je ziet bereikt de puls binnen 1 ms zijn maximale waarde. Dat is dezelfde waarde die ik zie als ik continu stroom op de spoel zet.Na ca. 4 ms wordt de puls afgekapt door de eindafschakeling, de stroom valt dan zeer steil af.
Ik weet niet direct waarom je denkt dat alle fysici een scoop thuis hebben ....
Niet alle fysici, maar wel als ze ook nog eens met elektronica stoeien.
Het was me in de specs van de ULN2803A ook opgevallen dat er alleen maar over een continu maximum wordt gesproken. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat bij zulke korte pulsen de stroom best fors hoger mag zijn. Bij diodes is dat wel zo. Dat zou je natuurlijk kunnen testen.