Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 14:58:11
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 14:51:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 14:45:24
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Dat overkomt mij niet. door hervé
Vandaag om 14:39:43
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 14:36:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53

Auteur Topic: Treinenwinkel in Purmerend.  (gelezen 18490 keer)

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
Re: Treinenwinkel in Purmerend.
« Reactie #30 Gepost op: 01 October 2008, 14:05:43 »
Zal deze winkel ook toevoegen in m'n Google Earth bestand...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Piccolo2

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 20 December 2008, 18:06:29 »
Vandaag weer eens langs geweest.  Nooit iets gemerkt van een kapstok of iets dergelijks. 
Maar deze keer wel ! 
Je laat je als oudere hobbyist toch niet meer door zo´n sneu type als een kwajongen wegsturen ?
Wat denkt die lummel wel !  NOOIT MEER ! 
Er zijn in de regio gelukkig nog andere zaken waar je wel als gast/klant ontvangen wordt.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2008, 00:41:43 door Chris van Diesen »

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 20 December 2008, 19:19:42 »
Het is jammer dat jij je niet als gast behandeld voelt, maar neem ook eens de moeite het van een andere kant te bekijken. De winkelier heeft helaas te maken met klanten die zich niet als gast gedragen.
Zelfs bij een winkel als Kuijpers Marklin Store, waar het personeel alles redelijk goed in de gaten kan houden, schijnt nog regelmatig gestolen te worden. Dus of we accepteren dat we niet meer met onze jas/tas de winkel in mogen, of we accepteren dat de kosten van diefstal in de prijs wordt doorberekend.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Focus2

• n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • goederentransport in 1:160
« Reactie #33 Gepost op: 20 December 2008, 19:51:00 »
natuurlijk wordt het beleid enkel en alleen bepaald door de eigenaar van de winkel zelf.
mocht je dat als klant vervelend ervaren is het toch niet zo heel erg moeilijk om eenvoudig deze zaak niet meer te bezoeken.
....en op de keeper beschouwd zijn detaillisten slechts eenvoudige doorgeefluikjes van industriele producten.
en zou niet zo kunnen zijn dat het spreekwoord "zoals de waard zijn gasten".... enz. van toepassing is.
gelukkig zijn er ook andere treinenwinkels die er een geheel ander beleid op na houden en die wel uitstralen dat je als klant erg 'welkom' bent.

Marinus53

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 20 December 2008, 20:00:18 »
vanmorgen ook geweest en zoals altijd wordt je vriendelijk ontvangen heb er geen probleem mee om mijn jas op te hangen  de zaak is erg groot en op sommige punten niet zo goed te overzien  voor de verkoper  ook staat er veel scenery los uitgestald al met al vind ik het wel een aanwinst voor purmerend

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #35 Gepost op: 20 December 2008, 20:20:34 »
Het is inderdaad de inrichting zelf die deze maatregel bijna noodzakelijk maakt: er zijn veel vitrines, en veel gangetjes en dergelijke waardoor de verkoper maar zicht heeft op een heel klein deel van de winkel. Ik heb geen moeite met de jas ophangen e.d. Ben tot nu toe altijd vriendelijk en goed geholpen.
« Laatst bewerkt op: 20 December 2008, 20:52:51 door Bart Tigges. Reden: Quote van bovenstaand bericht verwijderd. »

Piccolo2

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 21 December 2008, 00:35:38 »
Nog één reactie.  Ik wil zelf uitmaken of ik mijn jas wel of niet aan een kapstok hang.  Alleen al het feit dat dit sneue figuur er blijkbaar van tevoren vanuit gaat dat ik spullen zou gaan jatten vind ik onuitstaanbaar.
Ik kan me hier erg kwaad over maken. Ik ben inmiddels 58 jaar en laat me onder geen voorwaarde door die lummel voorschrijven wat ik wel of niet zou moeten doen.

En nu wil ik er niks meer over horen !
« Laatst bewerkt op: 21 December 2008, 00:41:57 door Chris van Diesen »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #37 Gepost op: 21 December 2008, 00:40:37 »
Nou, dan komt deze/dit moderator/bestuurslid even om de hoek kijken, want :

Op het oproepen van een boycot staat een keiharde ban....
Dat zal ik nu niet doen, maar ik wil het hier niet meer zien.
Dus ook verwijderd.

Ik kan de gevoelens best begrijpen, maar ik begrijp de winkelier ook zeer zeker.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2008, 00:42:29 door Chris van Diesen »

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 21 December 2008, 04:47:40 »
Citaat
En nu wil ik er niks meer over horen!
Als je geen reacties wil, moet je ook geen harde uitspraken doen zoals het boycotten van een winkel.

Citaat
Ik wil zelf uitmaken of ik mijn jas wel of niet aan een kapstok hang.
Nee, de winkelier heeft het recht mensen te verbieden hun jas/tas mee de zaak in te nemen. En jij mag zelf uitmaken of je de betreffende winkel wel of niet bezoekt.

Citaat
van tevoren vanuit gaat dat ik spullen zou gaan jatten
Deze winkelier gaat er niet vanuit dat jij van plan bent te stelen. Deze winkelier doet aan gelijke behandeling, zoals het hoort. Iedereen dient zijn jas/tas bij het betreden van de zaak achter te laten, ongeacht of je 8 of 58 jaar oud bent.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 21 December 2008, 05:06:41 »
(....)
Deze winkelier doet aan gelijke behandeling, zoals het hoort. Iedereen dient zijn jas/tas bij het betreden van de zaak achter te laten, ongeacht of je 8 of 58 jaar oud bent.

Ben jij echt van deze wereld ?? Hoe kom je op het idee dat het zo hoort ! dat dit gelijke behandeling is voor iedereen ! 

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 21 December 2008, 05:57:00 »
@ santerdam:

Lees het citaat nog even een keertje, wat elt-Mhv waarschijnlijk wil zeggen is dat elke klant dezelfde behandeling krijgt bij entree van de winkel, in dit geval dus het uit-trekken van de jassen om mogelijk diefstal te voorkomen, in dat geval spreek je dus van absolute gelijke behandeling waarin geen onderscheidt gemaakt wordt.
Als je even de nadruk op 'gelijke behandeling' legt dan is dit op zich wel zoals het zou moeten zijn, de aktie zelf zoals bijvoorbeeld het (verplicht) uit moeten trekken van je jas is een ander verhaal waarmee je op de plaatselijk geldende huisregels komt.

Een ieder heeft het recht om naar algemeen geldende opvattingen en maatstaven een huisregelement op te stellen die in de normale gang van zaken het acceptabele conform de in Nederland geldende wetgevingen niet overschrijden.
Tenslotte moet je als je een discotheek binnengaat met jas, ook je jas afgeven bij de garderobe om binnen te mogen, afgezien van andere huisregels waaraan bezoekers zich moeten houden.

Het hele verhaal is eigenlijk simpel.
Bij al hetgeen je bezoekt of wilt bezoeken, dien je je aan de plaatselijk geldende huisregels te houden, wil je dit niet dan heb je de keus om weg te blijven.
Elke eigenaar of huurder van een object, gebouw, pand, huis, enzovoorts heeft binnen de algemene bepalingen conform de wetgeving en regelgeving welke thans in Nederland gelden, het recht om bij betreding, verhuur of gebruik ervan, regels te verbinden aan deze, waaraan de desbetreffende persoon is geboden zich te houden, behoudens de mogelijke uitzonderingen die op de (plaatselijke) regelgeving van toepassing zijn zoals bijvoorbeeld voor minder valide personen.

Het feit dat in sommige gevallen soepel omgegaan wordt met de plaatselijk geldende regelgevingen op basis van de ge-cre-eerde vertrouwensband met de persoon in kwestie, geeft de persoon in kwestie, en daarmee ook andere personen, (nog steeds) niet het recht dit ten alle tijden te eisen daar de eigenaar/huurder nog steeds onverlet het recht heeft de plaatselijk geldende regelgeving strikt na te leven indien dit noodzakelijk geacht zou zijn.

In geval een plaatselijke regelgeving de in de wetten vastgelegde algemene normen, waardes en regelgevingen zouden overschrijden, vervalt normaliter de plaatselijke regelgeving, en gelden de normen, waardes en dergelijke zoals vastgelegd in de wetten.
Indien je deze zaak zou voorleggen aan een bevoegd rechtspersoon dan heb je grote kans on in het ongelijk gesteldt te worden.
Nogmaals, als je het niet eens bent met een plaatselijk geldende regelgeving, dan heb je de vrije keus om weg te blijven van de betreffende lokatie.

Met vriendelijke groet,

Peter.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2008, 06:14:39 door Peter (MRP) »

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 21 December 2008, 07:01:06 »
Citaat
Ben jij echt van deze wereld ??
Santerdam, letterlijk ben ik van deze wereld, spreekwoordelijk kom ik waarschijnlijk uit een heel andere wereld dan jij. Vandaar dat ik in mijn vorige post ook zo hamer op gelijke behandeling, terwijl Piccolo2 mij het gevoel geeft dat hij anders behandeld dient te worden. In zijn geval vanwege zijn leeftijd. Helaas weet ik persoonlijk hoe het is om gediscrimineerd te worden. Ik ben er dan ook absoluut op tegen dat iemand beter of slechter behandeld wordt dan mij, alleen op basis van zichtbare kenmerken.

De vraag, hoe ik op het idee kom dat het zo hoort, kan ik op meerdere manieren opvatten. Maar ik ga er vanuit dat je je afvraagt of ik het gebruikelijk vindt dat een klant zijn jas aan de kapstok moet hangen, en zijn tas in een kluisje moet achterlaten.
Nee, ik ben het niet gewoon mijn spullen te moeten achterlaten in een kluisje. Maar geen enkele winkelier heeft graag dat zijn winkel wordt leeggeroofd. Deze winkelier probeert diefstal te voorkomen met kluisjes, een ander hangt camera's op of houd alles in de gaten met spiegels.

Gelijke behandeling houd in dat de betreffende winkelier zijn huisregels voor alle klanten laat gelden, ongeacht de uiterlijke kenmerken van de klant. Dus als de huisregel is dat iedereen zijn jas aan de kapstok dient te hangen, dan is dat wel degelijk gelijke behandeling.

Duvel

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 21 December 2008, 10:01:43 »
Ik ben inmiddels 58 jaar en laat me onder geen voorwaarde door die lummel voorschrijven wat ik wel of niet zou moeten doen.
Zo'n reactie is toch wel jammer, en ik vind je voor een 58-jarige ook wel erg oud overkomen. Lees ook de reacties va elt-Mhv even. Er wordt nu eenmaal veel gejat. De ene ondernemer neemt dat risico en laat jou met je rugzak door de winkel struinen, den ander neemt dat niet. Ben je het daar niet mee eens, ga er dan niet heen. It's as simple as that. Het leeftijdgerelateerde geblaas dat je hier laat zien , maakt eigenlijk al dat ik de actie van de winkel sympathieker vind dan jij ooit zult worden. :)

En nu on-topic: aangezien mijn roots in Purmerend liggen, ga ik hier vast nog wel een keer kijken, voorafgaand aan familiebezoek! Vroeger had zelfs Bart Smit in Purmerend nog treinen, daarna bleef alleen Cruyff over, en zelfs die gingen helaas over op computerspelletjes. Dus: een aanwinst voor de Waterlanders dit!
Met vriendelijke groeten, altijd.

Vinysie

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 21 December 2008, 10:10:22 »
Ik kan heel goed begrijpen dat een winkelier maatregelen neemt om diefstal te voorkomen / verminderen.
Ik heb er weinig problemen mee om mijn jas daar op te hangen, is eigenlijk ook wel lekker loop veel makkelijker door de paden heen, en in de winter loop je daar niet graag met een jas is best warm.
Bij andere winkels mag je inderdaad met je jas, rugtas en boodschappen tas door de winkel huppelen. En dan vindt ik het ook totaal geen probleem als de winkelier even in mij tas wil kijken of ik niets megenomen heb.
Ik weet toevallig hoe moeilijk het kan zijn iemand te vragen of je even in zijn of haar tas mag kijken want je weet van te voren niet hoe mensen reageren.

Ik kom er wel eens en niet alleen voor treinen, ik kwam voor ze treinen gingen verkopen al.

En ik ben ook al blij dat er zo dichtbij een treinenwinkel zit, want anders moet ik naar amsterdam of heerhugowaard.

Werner

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 21 December 2008, 10:20:33 »
Wat een gezeur over jassen ophangen of niet.
Je kunt het ook beschouwen in de trend van "kom lekker binnen en neem je tijd."

De reactie van Piccolo2 vindt ik ondanks zijn leefdtijd behoorlijk kinderlijk.
Respecteer gewoon de huisregels en en daar is niets mis mee.

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold