Deze foto kwam ik tegen op een kalender ''Oud Utrecht vanuit de lucht'' die ik gekocht heb in een boekenwinkel.Rechtsonder het complex van de Utrechtse Gasfabriek aan de blauwkapelseweg.Het spoor van de Gasfabriek sloot aan op de lijn Utrecht/Amersfoort ( Bij Fortblauwkapel) de foto is genomen in 1949Ik woonde vroeger in de wijk ernaast.Toen ik klein was zei mijn Vader tegen mij dat hier vroeger een trein had gereden, dat kon ik mij maar moelijk voor stellen maar nu heb ik het bewijs Groet,Raymond
Het is alweer lang geleden dat dit hier ter sprake kwam, maar gisteren stond er een korte beschrijving in DUIC van een wandeling langs de overblijfselen van de aansluiting van de Utrechtse gasfabriek op de lijn Utrecht - Amersfoort.
Tja, als je maar oud genoeg mag worden: ik kan mij het raccordement naar de gasfabriek in Utrecht ook nog herinneren. al heb ik, logerend bij mijn grootouders, maar één keer daar een trein (rangeerdeel?) gezien: een Sik met een paar kolenbakken. Mijn vader (Utrechter) speelde daar net voor / in de oorlog en duwde dan met vriendjes zo'n kolenbak verder het terrein op. Lekker harde klap van op elkaar botsende wagons was dan hun beloning. Natuurlijk wel zorgen dat je niet werd gepakt...Kwajongensstreken zijn van alle tijden.