Die van mij stammen nog uit het gulden tijdperk.
Fl. 165,28
Komkom, zo slecht zien ze er niet uit hoor.. Op de meeste modelbanen rijden de treinen op een armlengte of meer afstand van diegene die er naar kijkt. Ook rijdt men slechts zelden op rangeersnelheid.10km/h is ongeveer 3cm/s in 1:87, dus bij een 120km/h schaalsnelheid rijdt de modeltrein 12x3 = 36 cm per seconde, dat zijn 2 railstukken van Trix. Wie ziet er op een 100cm afstand bij zo'n vaartje nog het verschil tussen een artitec rijtuig en een lima plan E ?
@Henk, de bak onder de rijtuigen is lichtgrijs en iets groter bij artitec, de ramen zijn ingezet waardoor de wanddikte niet zo opvalt en het dak is lichtgrijs. Dat is hetgeen wat opvalt als je beide in dezelfde trein voorbij ziet rijden op enige afstand en op snelheid. Ondanks dat blijft de Lima ook onmiskenbaar een plan E die je direct herkent.Ieder moet het voor zichzelf maar weten, Artitec, LS models en welke merken er nog meer high end schaalmodellen op de markt brengen zouden geen goede boterham kunnen verdienen als iedereen er hetzelfde over dacht, maar ik zie een belgische 5900 uit de playtime serie van Roco, een wat oudere 1600 van Roco en een groot plastic station op een kale houten plank. Daartussen plan E's van Lima en die vallen niet uit de toon op die foto.Het gaat om het totaalplaatje. Een baan met heel veel filigrane details, schitterende bovenleidingsmasten (gothische bogen oid) handgemaakte bomen en artitec huisjes, kortom een showbaan waar heel veel tijd en geld in zit, dan moet je idd de artitec rijtuigen gebruiken.Als je zo'n baan niet hebt, het overige materieel ook niet zo hypergedetaileerd is en je voorlopig beide niet zult hebben zijn de Lima plan E's echt zo gek niet. Tenzij je in Yerseke woont, want daar moet je meer en beter hebben dan de rest..
Overigens hou ik het tot nu toe lekker bij Mastica.