Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:01:15
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 22:57:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
Vandaag om 22:47:57
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:43:54
Roco 42616 door Ronald69
Vandaag om 22:38:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
Vandaag om 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
Vandaag om 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
Vandaag om 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
Vandaag om 18:27:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 18:16:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:51:59
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
Vandaag om 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
Vandaag om 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
Vandaag om 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
Vandaag om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:58:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door gdh
Vandaag om 12:16:48
  

Auteur Topic: TEE vandaag de dag in Duitsland?  (gelezen 5429 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #15 Gepost op: 29 June 2008, 12:48:11 »
De museum loks, waaronder de genoemde 103 worden in Duitsland regelmatig ingezet in normale dienst treinen. Dit wordt gedaan om ze in een goede conditie te houden, ze noemen dit in Duitsland ook wel conditie ritten.
Dit is veelvuldig te lezen in de Duitse hobbybladen.
Waar kan je vinden waarneer ze worden ingezet, ik zou het graag willen weten maar weet dit nog niet. Dus mogelijk iemand anders?

Groeten,

Christoph
Er zijn drie bedrijfsvaardige museum-103'en: de 184, 235 en 245. De 184 en 235 rijden in het charterverkeer zoals hier beschreven, de 245 bevindt zich in München en heeft geen vaste taken. Het is deze loc die regelmatig wordt ingezet voor treinen uit de normale dienstregeling bij wijze van conditierit.

www.raymondkies.nl

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #16 Gepost op: 30 June 2008, 00:22:44 »
Wie weet welke (Avmz/Apmz/ARDmz/Wrmh/ADm) en hoeveel  rijtuigen er in de TEE-nostalgietrein rijden?!

neudalhausenstadbahn

  • Online Online
  • Berichten: 2993
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #17 Gepost op: 30 June 2008, 00:39:46 »
Geen idee hoeveel het er zijn, maar ga maar eens tellen als je van Köln hbf naar Köln West rijden, dan kom je al zat tegen voor 2 flinke treinen.

Groetjes Michiel

Ps; 2 103en stonden daar enkele weken terug ook.
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #18 Gepost op: 30 June 2008, 23:23:54 »
Ik heb het bericht 3x gelezen en ben tot een andere conclusie gekomen.

Dit is wat ik er kortweg uitgehaald heb: De TEE-rheingold nostalgietrein is geschikt gemaakt voor het Zwitserse netwerk hiervoor is echter alleen de 103 184-8 (tot op heden) aangepast o.a. met een panto naar Zwitserse specificaties.

Robert

Ben flink aan het zoeken geweest en alles wijst er inderdaad op dat het bericht van TEE Classic niet juist is. (ik loog dus in commissie................ mijn excuus)
Heb de tekst van te voren op mijn site (FvdM) dus nog kunnen aanpassen (das weer meegenomen thx)

zie de Foto van de Maand juli voor de TEE DB 103 184 recent in CH.

Veel kijkplezier!

Mvg, Johan

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Periode III - heden
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #19 Gepost op: 01 July 2008, 08:27:06 »
Blijft gaaf zo'n 103 :)

Vergeet de 103 222 niet, weliswaar geen museumlok, maar van DB SystemTechnik. Alleen van buiten nog een 103, van binnen iets heel anders is mij verteld door DB Museum Koblenz.
Daar staan ook nog wat 103tjes, de 103 113 en de 103 233 (vr).
De laatste wordt gebruikt als plukloc om de andere rijvaardig te houden.
De 113 kan wel rijden, maar heeft een verlopen Frizt, en een HU (HauptUntersuching) is te kostbaar. Ook een reden waarom de E03 001 in Nurnberg weggestopt is.
Ik geloof dat hetzelfde ook geld voor de 103 101 in Darmstadt, wel rijvaardig, maar geen toelating meer.

Groet,
Hans
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #20 Gepost op: 01 July 2008, 08:42:26 »
De 103 222 is van binnen een heel gewone 103. Alleen de draaistellen zijn anders.
Of een HU te kostbaar is, is een twistpunt. Het is meer het beleid van het DB-concern niet al teveel geld (of zelfs helemaal geen geld) meer in het rijvaardig houden van museummaterieel te steken.
Dat de 103 184 en 235 nog rijvaardig zijn is zuiver een commerciele kwestie: een TEE is voor heel veel geld te verhuren. Oorspronkelijk was hiervoor een treinstel VT601 voorzien, maar tijdens de revisie werden de kosten enorm overschreden, waarop deze is gestaakt. Dan maar verder met een getrokken trein...
Volgens mijn informatie is de 103 233 nog compleet en is net als de 113 buitendienst gegaan na het verlopen van de revisietermijn.
De 103 101 in Darmstadt is inderdaad rijvaardig maar heeft geen toelating meer, hetzelfde geldt voor de rood/beige 103 226 van de 103-club. Deze staat in het Siemens-testcentrum.

www.raymondkies.nl

Lokpaint

  • Gast
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #21 Gepost op: 01 July 2008, 11:23:12 »
Plaatjes uit koblenz.







Bart


ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #22 Gepost op: 02 July 2008, 17:44:43 »
Wie weet welke (Avmz/Apmz/ARDmz/Wrmh/ADm) en hoeveel  rijtuigen er in de TEE-nostalgietrein rijden?!
Heb het antwoord inmiddels al op Youtube gevonden, staan veel filmpjes op van de nostalgieritten.
Alleen zijn de rijtuigen niet geheel 'origineel': met airco, opklapbare traptreden en 200km/h draaistellen met schlingerdampfer. Vlgs mij gewoon IC/EC rijtuigen die omgespoten zijn

dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #23 Gepost op: 02 July 2008, 21:41:37 »
Een hele andere TEE: als restaurant:

Blue Star Train

nog een link

Groeten David

Lokpaint

  • Gast
Re: TEE vandaag de dag in Duitsland?
« Reactie #24 Gepost op: 02 July 2008, 22:33:29 »
Heb het antwoord inmiddels al op Youtube gevonden, staan veel filmpjes op van de nostalgieritten.
Alleen zijn de rijtuigen niet geheel 'origineel': met airco, opklapbare traptreden en 200km/h draaistellen met schlingerdampfer. Vlgs mij gewoon IC/EC rijtuigen die omgespoten zijn

Zo hebben ze altijd rondgereden, alleen heel in het begin hadden ze geen inklapbare traptreden. Airco hebben ze altijd gehad, schlingerdämpfer ook al vrij snel.

Bart