Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:31:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Thom
Vandaag om 18:30:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
  

Auteur Topic: 2x1700 + ICK stam.  (gelezen 4812 keer)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2008, 19:26:46 »
Er rijden zowel bij ICL als ICK en ICR aan bijde kanten wel eens locs aan.
Scheelt omlopen in Den-Haag, Venlo en Arnhem.

Groetjes,

Robbert

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #16 Gepost op: 26 June 2008, 19:47:11 »
Er rijden zowel bij ICL als ICK en ICR aan bijde kanten wel eens locs aan.
Scheelt omlopen in Den-Haag, Venlo en Arnhem.

Groetjes,

Robbert
ICRm rijd normaal niet met 2 locs op (Nijmegen-)Arnhem-Den Haag, het rijd daar met 1 loc sets van 10 rijtuigen waaronder een BDs. Alleen bij een defecte BDs word er terug gegrepen op een 2e loc, maar dat komt hier vrij zelden voor. Het zelfde geld voor de 3600 Arnhem-Roosendaal alleen zijn het daar 7 bakken.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #17 Gepost op: 26 June 2008, 20:17:28 »
Nu moet ik zeggen,in het verleden heeft op de IJssellijn (Roosendaal-Zwolle) ICR rijtuigen gereden met aan beide zijde een 1700. Het leuke was dat beide locs multiple geschakeld waren d.m.v. de stuurstroomkabels in de ICR rijtuigen. Op een gegeven moment zat er ook een DDM1 Dubbeldeksrijtuig in. Waren erg leuke en snelle treinen!
Dit waren trouwens altijd 1700'en,want een 1700 en 1800 vinden elkaar niet zo aardig door de stuurstroomkabel!

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #18 Gepost op: 26 June 2008, 21:34:00 »
Ja ICR heeft sinds de 2e helft van de jaren 90 div. keren op de IJsellijn gereden.

Een tijd in de combinatie die jij beschrijft, die dingen hielden zich toen ook prima in de stoptrein Nijmegen-S'Hertogenbosch waar ze een tijd lang zo'n beetje 2 a 3 dagen per week ongepland in te vinden waren.

Later heeft ICR weer een tijd trek/duw met 2 locs gereden met toen die benelux AB rijtuigen er in.

Weer later reed het een tijd getrokken waarbij zoveel mogelijk trek/trek werd gereden met 2 locs al kon dat niet altijd. Tijdens die inzet periode stroomde voorzichtig de BDs rijtuigen in en werd er weer trek/duw gereden maar nu met stuurstandrijtuig.

Toen verdween ICRm( wat het inmiddels allemaal was) weer een tijdje om in December 2006 weer terug te keren als het goed is.

Ik heb in Nijmegen sinds ik begin jaren 90 begon te spotten heel veel soorten materieel gezien op de IJssel-Brabant route, ik weet wel wat er zo ongeveer allemaal is geweest, maar jaartallen, nee dat is niet meer bij te houden daarvoor veranderde het te vaak.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #19 Gepost op: 26 June 2008, 21:40:24 »
Dat verhaal over die benelux AB.
tussen 2002 en 2004 zag je ze ook vaak op de ijsselijn.
een B rijtuig een enkele keer verder heb ik ze zelf nooit gezien.


Je zag dus stammetjes 7 delig
B B AB B B BKD en BDS.
Soms zag je ook een A geel blauw er tussen en een AB benelux
(enkele gerenoveerd en enkele niet).
echter had ik nooit een gerenoveerde A rijtuig gezien daar.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #20 Gepost op: 26 June 2008, 22:18:25 »
In de tijd van de BNL A/B rijtuigen was er geen vaste samenstelling.
Getuige de vele plaatjes in de RM waarin er treinen rond reden met soms wel 3 BNL A/B rijtuigen erin.

De echte samenstellingen is eigenlijk pas de laatste jaren gekomen,zoals die BAB en B+BD stammetjes.

Moet zeggen dat dat nog een leuke tijd was,zeker toen Plan W en DDM1 nog tussen de ICR rijtuigen reden,zeker begin 2000 was er zeker geen vaste samenstelling.

Wat wel was op de IJssellijn dat er altijd 7 (en nog steeds) rijtuigen waren,ivm met de perronlengte.

Gr André

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #21 Gepost op: 26 June 2008, 22:22:52 »
Nee een 7 delige stam met BDs is B+A+B+B+A+B+BDs sinds een paar jaar. Ik heb in 2004 enkele keren de samenstellingen bijgehouden:

Zie link:
3600 Roosendaal-Olst v.v. 03-05-2004
3600 Roosendaal-Olst v.v. 04-05-2004
3600 21-04-2004
3600 28-04-2004-1
3600 28-04-2004-2

Groetjes Michiel

Edit: andré 6 rijtuigen kwam ook voor, in de jaren 80 en begin jaren 90 waren ze vaak nog korter, zelfs eens een trek/duw trein gespot bestaande uit een 1700+Bv+A+BKD+Bv+1700 in de eerste trek/duw periode.
« Laatst bewerkt op: 26 June 2008, 22:24:47 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #22 Gepost op: 26 June 2008, 22:29:10 »
ICRm rijd normaal niet met 2 locs op (Nijmegen-)Arnhem-Den Haag, het rijd daar met 1 loc sets van 10 rijtuigen waaronder een BDs.

Ja, normaal niet, maar ik zie het toch regelmatig.

Groetjes,

Robbert

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #23 Gepost op: 26 June 2008, 22:42:54 »
Hmmmm waarom loop ik die altijd mis dan :-|, ben toch zeker 2 avonden in de week op Ah en zie ze altijd netjes met BDs rijden en dus één loc.

Ik vind het wel leuk als het zo nu en dan eens afwijkt maar das al lang gelden dat ik dat gezien heb met ICRm, je dan dus meer geluk als ik wat dat betreft.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: 2x1700 + ICK stam.
« Reactie #24 Gepost op: 27 June 2008, 09:03:12 »
Omdat ik hier dacht en nacht uizicht heb op het spoor...  ;D

Groetjes,

Robbert