https://youtu.be/FlY-2drFgtc?si=YOVXE9AmTjEM8yle
Edit, bij langzaam rijden merk ik het nu wel dat hij hapert. vaagNog een Edit: motor los gewipt, de tandwielen van het voorste draaistel draaien moeilijk
Een laatste opmerking van mijn kant, dit citaat van Robert snijdt hout en zegt feitelijk waar het probleem zit en Robert heeft de nodige ervaring.Hij constateert dat als de motor er uit is (!) de tandwielen van het voorste draaistel wat moeilijk draaien. De motor ophogen met een stukje papier lost dat niet op.Ik blijft bij mijn eerdere opmerking: inrijden zodat de boel zich gaat zetten. Er gaat heus niets kapot. Wat de winkelier uit het filmpje doet is symptoombestrijding en bovendien levert hij nu BR23'ers uit die geen lastregeling hebben.
Update t.a.v. voorgaand. Intussen meldt het menneke dat het allemaal wel mee valt. Esu decodertje in de analoge versie en het loopt super. En wat instellingen doen in de Zimo decoder.Veel gekrakeel om niets dus.....
Dan heb jij een ander filmpje gezien dan ik.
Hebben de gene die deze lok hebben ook al goed gekeken naar het gebruikte vet?Ik heb zelf laatst van een Roco Plan T de aandrijving compleet gedemonteerd alles was vervuild, schoon gemaakt en trix vet erin wat een drama was dat liep voor geen meter meer! Daarna weer helemaal schoon gemaakt en origineel Roco vet erin, daarna liep die als een zonnetje!
Ik heb begrepen van Roco dat er iets ander niet goed is. Het gaat om een fout bij het tandwiel. Hopelijk onderneemt Roco zelf actie en haalt de modellen terug.