Duidelijk antwoord.
Met baanspanning heeft het niets te maken, die is gescheiden van de bus. De YaMoRC S88 werkt op 5V die op de bus staat. En als de Automaus een bus heeft waar 12V op staat is de YaMoRC module overleden.
Ik zit er nu zwaar aan te twijfelen of ik die S88 niet opgeblazen heb. Volgens mij is er een moment geweest dat er baanspanning op de S88 inputpoorten heeft gestaan... Weet niet of deze daar tegen beschermd is.
Ik houd dit forum niet dagelijks in de gaten, dus zie dit nu pas.Het kan ook helpen om rechtstreeks een meeltje naar info@automaus.eu te sturen voor support - dat wordt wel vrijwel dagelijks gelezen.Even over de handleiding: Er wordt een papieren verkorte handleiding bij Automaus geleverd, maar op het SD kaartje staat de volledige handleiding, deze is ook van de website te downloaden (voor iedereen, niet alleen gebruikers van Automaus: https://www.automaus.eu/product/21420873/automaus-xn). Op pagina 8 onderaan - 9 bovenaan staat uitgebreid bescheven hoe je instructies kunt invoegen, wijzigen en verwijderen.Over bezetmelders: Automaus gebruikt S88n, en zou moeten werken met alle bezetmelders die volgens deze standaard werken. Als je Automaus gebruikt met een centrale die zelf met S88 kan communiceren (bv Z21), dan moet je de bezetmelders op Automaus aansluiten, anders werkt het niet. Daarbij is het belangrijk dat je in de instellingen aangeeft hoeveel melders er aangesloten zijn, want anders werken ze niet. Dit is helaas een consequentie van het S88 systeem, dat kan niet automatisch.Via XpressNet bezetmelders uitlezen kan Automaus niet. Dit is niet geïmplementeerd, omdat XpressNet bezetmelders niet gebruikelijk zijn, de overgrote meerderheid werkt met S88n.Op Sven zijn probleem reageer ik even buiten dit draadje om, zodat we dit verhaal niet te veel vervuilen met details.
Hopelijk helpt dat ook de Automaus in Engeland bekend te maken. Alleen hebben de populairste centrales geen S88 (NCE PowerCab, Digitraxs) en daar is van Automaus (nog) geen oplossing voor. Wel met de Hornby Elite, volgens de website. Verder is het in Engeland een beetje een zootje met command stations. Goedkoop met weinig mogelijkheden of eigen aansluitingen, voor zover ik heb gezien. De z/Z21 is matig populair.
Alleen hebben de populairste centrales geen S88 (NCE PowerCab, Digitraxs) en daar is van Automaus (nog) geen oplossing voor.