Leest: dat kan natuurlijk ook voor Ontraxs gelden natuurlijk
Degenen die niet van ongewenste handjes houden, die moeten bliksemafleiders maken. Knopjes waar mensen op kunnen drukken en dat er dan iets op de baan gebeurt, dan is de drang om iets op de baan aan te raken er niet meer. Men gaat weer verder na het drukken op de knoppen. Vorig jaar stond er grote een baan met veel drukknopjes en ik heb daar gevraagd of mijn theorie daar zo werkte. Deze werd bevestigd.
OntraXS! heeft vaak geen last van "slecht" weer. Niet voor niets is deze editie verplaatst Ook wel gehad dat ik als deelnemer stond en dat er als nog niet veel mensen kwamen vanwege het weer. Waar OnTraXS! soms wel last van heeft is juist "het mooie weer". Zelf zou ik het als beursorganisatie overwegen. Een datum in oktober / november is geen onbekende tijd voor de Modelspoordagen.
Een derde punt is de afspraken die we hebben met importeurs en leveranciers. Ook zij moeten de ruimte hebben om op een andere datum op de beurs te kunnen gaan staan. En het lijkt mij, dat in de herfst hun hoofd eerder staat richting de feestdagen dan een beurs. Maar het zou ook versterkend kunnen werken. Nochtans dienen daar afspraken veranderd moeten worden. Dus is het maar de vraag of je ze binnenboord kunt houden.
De enige keer dat ik mij kan herinneren dat de beurs in de herfst werd georganiseerd, was direct na de lockdown periodes, 2022. Toen waren er geen concurrerende data van andere beurzen, was er ruimte en konden alle leveranciers ook vrij gemakkelijk. Ook zij hadden een legere agenda.
Daarnaast denk ik, dat als het als een probleem wordt ervaren, dat er twee beurzen relatief dicht bij elkaar georganiseerd worden, dat beide partijen bereid moeten zijn om te bewegen. Want dan ga je samen uitzoeken bij welke partij dat het makkelijkst gaat, meeste voordeel oplevert, dat soort zaken. Het kan niet zijn, dat er vanuit één beurs aan de andere beurs geadviseerd wordt om na te denken over een andere datum. Daarmee sluit je een mogelijkheid tot een gesprek, in plaats van dat je een gesprek ermee opent.
Met een reservoir met water en een pompje ....
Zou dit helpen, met tekst in de gangbare talen….