Mijn persoonlijke hoogtepunt was bij de modelbaan Oude Maasweg van Jasiu van Haarlem. Daar was ineens Wim Kerkhof van de Amazing Stroopwafels! Die was door Jasiu uitgenodigd om te kijken naar het modelbaantje dat geïnspireerd is door de gelijknamige titelsong van de band van deze man. Al snel ontspon zich een gesprek tussen ons en nog wat meer oude mannen over de muziek, toen ik aangaf dat ik hem ergens in mijn jeugd gezien had bij Ivarca in Lintelo wist meneer Kerkhof dat nog precies wanneer dat was; november 1979! Over ijzersterk geheugen gesproken! Heerlijk man om mee te ouwehoeren en ik was zeker niet de enige die dat vond. Top!:20260308_115746 by Ronald Halma, on Flickr
Misschien moet die schrijver een bezoekje aan de Pearl brengen want ik heb toch best hele leuke prijzen gezien voor mooie dingen. Voorbeeld; Brawa 218'en voor 125 piek met sound! Of Roco wagons variërend van 10 tot 15 euro. Wel de wat oudere producties maar zeker nog goed bruikbaar in de huidige tijd van wagons die nieuw 70 of 80 euro kosten. En zo heb ik zeker meer van die deals gespot. En ik ben niet eens heel "diep" door de marktkramen gelopen. Zelf gewoon 2 leuke locs voor 50 piek per stuk gescoord:
Lunch, moet ook he? :20260308_130415 by Ronald Halma, on Flickr
https://www.flickr.com/photos/52307730@N06/55137761044/Of teveel ervaring met mensen die niet begrijpen dat wanneer je iets kapot maakt, je voor de kosten opdraait.Niet onvriendelijk, maar realistisch.