Daar zal over nagedacht zijn.
Als simpele ziel zou ik zeggen,verzin een manier om daar iets mee te doen,is het huishouden met teruglever stroom en de opkomende boete van z'n stroom af,en hopelijk ook de boete,en de andere partij heeft weer wat stroom die kan worden ingezet op b.v. het landelijke spoorwegen net.
Niet genoemd zijn de mogelijkheid om van de Betuwelijn naar Venlo te kunnen rijden en daar is bovenleiding voor nodig.
Edoch het is voor veel bedrijven en ook de politiek om het ouderwetse, veilige te kiezen dan gewoon de uitdaging aan te gaan hoe kan het beter, meer cost effective en ook nog eens schoner. Accu trein stellen, waarom niet?? Start een proef zou ik zeggen.
100% onzin. Accutreinen rijden al jaren en de beperkingen zijn allang bekend (actieradius van meestal 100-200 km ofzo). Het is gezien de laadtijden veel te duur om daar zo'n intensieve treindienst als de Maaslijn mee te rijden. Partiële elektrificatie en hybride rijden (batterij/elektrisch) is een optie maar ook hier geldt, het treinverkeer is zo intensief dat je kosten op langere termijn hoger zijn. Is ook onderzocht in het kader van Hengelo-Zutphen.Waterstof is sowieso veel te duur want je energiekosten zijn 3x zo hoog.
Het is gezien de laadtijden veel te duur om daar zo'n intensieve treindienst als de Maaslijn mee te rijden.
De Maaslijn blijft de komende jaren (decennia?) ATB-NG dus elektrische goederentreinen over de Maaslijn gaan er niet komen, dat blijft diesel....
Dan kun je de elektrificatie nog eens 10 of 20 jaar uitstellen.
Als die weg was gekozen zou dat voor het spoorbedrijf echt "out off the box" denken zijn geweest.
Moet je eens denken aan het imago van het spoor bedrijf dat ze nieuwe, milieu bewuste wegen in slaan
De Maaslijn blijft de komende jaren (decennia?) ATB-NG dus elektrische goederentreinen over de Maaslijn gaan er niet komen, dat blijft diesel.
Nee, beter lezen.
Daar heb ik m'n twijfels over, de Betuwe-Maaslijn route wordt dan een alternatief voor de met ATB bereden Brabant route. ER zal dus echt wat aangepast worden!~Mvrgr
Daar kun je wel over twijfelen, maar zolang er nu geen vernieuwd gepland is naar ETCS, want dat zal dan de vervanger van ATB-NG moeten worden gaat dat de komende decennia echt nog niet gebeuren. Dat realiseert men niet even in een jaartje namelijk.Ook moeten alle inhaal mogelijkheden geschikt zijn voor treinen van 700 meter.
Het lijkt me handiger een aangepaste loc te gebruiken, tenslotte moeten er ook diesels zijn die het nu hebben tbv goederenvervoer.Die 700 meter komt/ligt er al.Mvrgr
Nou dan lijkt het me vrij makkelijk voor de verkeersleiding om eenrichtingsverkeer op de Maaslijn toe te passen of tussen Nijmegen en Venlo maar 1 trein toe te laten.Op te lossen valt er altijd wel iets.MVrgrAanvulling: Intussen blijkt Prorail een aanpassing tussen ATB NG en Ermts in ontwikkeling te hebben gegeven. Het probleem met eloks wordt dus al opgelost.