Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:54:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 15:54:29
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door borotof
Vandaag om 15:44:50
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Sander Fondse
Vandaag om 15:36:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:22:55
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 15:20:54
365 "Het is weekend foto's" door Jelmer
Vandaag om 15:11:12
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:05:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:03:32
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:42
Roco 290 digtaliseren door VAM65
Vandaag om 14:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 14:33:24
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
Vandaag om 12:40:33
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:34:48
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:47:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 10:45:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:26:32
Een NS 5500 knutselen door Bert Senden
Vandaag om 08:59:27
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 08:22:45
Lima IRM pimpen door W. Dagevos
09 July 2025, 23:52:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
09 July 2025, 21:45:37
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door AlbertG
09 July 2025, 21:15:36
Lagers vervangen DJH NS 3300 door Tomasso
09 July 2025, 20:22:35
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 July 2025, 19:58:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
09 July 2025, 19:40:53
Roco 2025 door Corné81
09 July 2025, 19:35:28
Sfeer op je modelbaan door Frits C
09 July 2025, 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
09 July 2025, 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
09 July 2025, 17:48:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
09 July 2025, 15:45:47

Auteur Topic: Rugtassen…..:Ontraxs 2025  (gelezen 6400 keer)

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
Rugtassen…..:Ontraxs 2025
« Gepost op: 13 March 2025, 14:27:40 »
Ik heb al een buik, dus laat ik mijn rugzak op mijn rug dan heb ik een automatisch een groter omgrenzingsprofiel  ;D

Niet boos kijken als ik je omver loop dan he? (y)
« Laatst bewerkt op: 13 March 2025, 20:03:05 door Reinout van Rees »
Carpe Diem

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Re: Ontraxs 2025
« Reactie #1 Gepost op: 13 March 2025, 14:32:32 »
Ik kijk/ben absoluut niet snel boos, en ben al helemaal niet zo snel omver te lopen dus ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen !  ;)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2025, 15:09:53 »
Ik kijk/ben absoluut niet snel boos, en ben al helemaal niet zo snel omver te lopen dus ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen !  ;)

Volgens mij ben je nog trots op je gedrag ook.
Carpe Diem

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #3 Gepost op: 13 March 2025, 15:23:51 »
Dat zeg je als je het zélf hebt over Marijn omverlopen omdat ie een rugzak op zijn rug heeft?  ???
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marijn

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 13 March 2025, 15:27:40 »
Mijnheer Biessendorf, op welk gedrag doelt u ?  :)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #5 Gepost op: 13 March 2025, 15:34:19 »
Het asociale gedrag om zoveel mogelijk ruimte voor uzelf te claimen door middel van een tas op de rug te dragen.
Dit terwijl de ruimte voor iedereen toch al beperkt is.
Velen ergeren zich hier aan en dit is al vaker op subtielere wijze aangegeven op diverse beursbesprekingen.
Kennelijk deert u dit niet en hopelijk trekt u het zich wel aan als u er op directe wijze op aangesproken wordt.
Carpe Diem

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #6 Gepost op: 13 March 2025, 15:38:32 »
Dat zeg je als je het zélf hebt over Marijn omverlopen omdat ie een rugzak op zijn rug heeft?  ???

Ik gedraag mij normaliter zeer sociaal, maar ben ook van mening dat willens en wetens asociaal gedrag op gelijke wijze bestreden mag worden.
Het zal daardoor een stuk prettiger vertoeven worden op dit soort evenementen.

Ik heb dit geleerd op Engelse beurzen waar doorgaans de mensen wel rekening houden met anderen.
Carpe Diem

schipcas

• Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouwers Club
  • Offline Offline
    • Amsterdamse modelbouwers club
« Reactie #7 Gepost op: 13 March 2025, 15:41:19 »
Ach, het is niet alleen op beurzen dat gedoe met rugtassen.
Ook in de trein worden de rugtassen gebruikt om stoel ruimte te claimen, een rugtas op de stoel, laat de andere reizigers maar lekker staan. Als je vraagt of je op de plek van de rugtas mag zitten is men nog verontwaardigd ook.
De verloedering van de maatschappij.
Jammer maar helaas.
Gun elkaar de ruimte in dit overvolle land.

Henk
« Laatst bewerkt op: 13 March 2025, 15:43:06 door schipcas »
Als hadden komt, is hebben te laat!

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #8 Gepost op: 13 March 2025, 15:47:27 »
Toch helpt het als we hier collectief tegen optreden anders blijft het bij roepen in de woestijn.
Dus dank voor je/uw reactie Henk.
Carpe Diem

schipcas

• Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouwers Club
  • Offline Offline
    • Amsterdamse modelbouwers club
« Reactie #9 Gepost op: 13 March 2025, 15:54:02 »
Toch helpt het als we hier collectief tegen optreden anders blijft het bij roepen in de woestijn.
Dus dank voor je/uw reactie Henk.
Ondanks mijn leeftijd mag je gewoon je tegen me zeggen. (oude rotterdammer)
Groet,
Henk
Als hadden komt, is hebben te laat!

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 13 March 2025, 15:56:29 »
Ach, het is niet alleen op beurzen dat gedoe met rugtassen.
Ook in de trein worden de rugtassen gebruikt om stoel ruimte te claimen, een rugtas op de stoel, laat de andere reizigers maar lekker staan. Als je vraagt of je op de plek van de rugtas mag zitten is men nog verontwaardigd ook.
De verloedering van de maatschappij.
Jammer maar helaas.
Gun elkaar de ruimte in dit overvolle land.
Henk
Kort geleden in de trein riep de conductrice dat wegens grote drukte zelfs om: bagage niet op de zitplaatsen. Gebeurt in ander ov overigens ook, zitplaatsen als bagagerek gebruiken terwijl het druk is. On topic: geen OnTraxs dit jaar voor mij vanwege drukte (zonder bagage ;)) Dus ik hoop op veel foto's hier.
Groet, Frank

Marijn

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 13 March 2025, 16:00:30 »
Mijnheer Biessendorf,

Bedankt voor uw uitleg en ik begrijp uw ergenis in dezen.
ik wil mijn geval graag toelichten:
Omdat ik besta neem ik volgens mijn beleving en denkwijze binnen dit universum wat ruimte in beslag, deze ruimte "claim" ik inderdaad voor mijzelf.
De hoeveelheid die ik claim is inderdaad wat groter dan strikt noodzakelijk, hier komt dan ook mijn rugtas in beeld, deze heb ik op mijn rug omdat ik de inhoud niet eenvoudig op het lijf kan dragen.

Mijn rugtas is voorzien van een paar smakelijke boterhammetjes en een flesje drinken die ik, helaas heel egoïstisch, helemaal zelf ga op peuzelen/drinken en met niemand deel !
Dan wil ik nog even terugkomen op de ruimte die ik inneem, die bestaat zoals we weten uit 3 dimensies Lengte, breedte en hoogte.
De eerste twee heb ik reeds toegelicht, de derde nog niet.. hoogte.
Ik ben gezegend met een royale hoogte van 1,98 meter. Ik heb geleerd dat mensen die niet zo royaal bedeeld zijn niet zoveel zien als ik de door mij geclaimde ruimte voor hen in beslag neem.
Dus doe ik dan ook netjes een stapje terug zodat die mensen voor mij kunnen gaan staan en daardoor wél wat kunnen zien, ik kijk dan immers over hen heen.

Ik hoop dat ik met het laatste mijn eerdere tekortkomingen in het onvermijdelijke en egoïstische gedrag van mijn bestaan een beetje goed kan maken.  :)

Tevens hoop ik ook dat u net als ik kan genieten van een mooie show, en dat u niet geconfronteerd word met te veel ergernissen.  (y)
« Laatst bewerkt op: 13 March 2025, 16:08:12 door Marijn »

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #12 Gepost op: 13 March 2025, 16:05:10 »
Mijn rugzak staat ook gepakt, op de buik dragend is het aanzienlijk makkelijker om vooraan bij de baan te komen staan ;)
waartoe een onschuldig (standaard) grapje wel niet toe kan leiden :)

Nog nooit last van gehad. Misschien ben ik overtuigend genoeg, terwijl ik het gewoon beleefd vraag.
Morgen weer een poging, want ik kom met de trein en rugzak (die bij mij normaliter op de grond staat, zowel in de trein, als op de beurs)
En daarmee neem ik minder ruimte in dan menig modelspoorder zonder rugtas

Groet,
michel

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #13 Gepost op: 13 March 2025, 16:23:42 »
Mijnheer Biessendorf,

Bedankt voor uw uitleg en ik begrijp uw ergenis in dezen.
ik wil mijn geval graag toelichten:
Omdat ik besta neem ik volgens mijn beleving en denkwijze binnen dit universum wat ruimte in beslag, deze ruimte "claim" ik inderdaad voor mijzelf.
De hoeveelheid die ik claim is inderdaad wat groter dan strikt noodzakelijk, hier komt dan ook mijn rugtas in beeld, deze heb ik op mijn rug omdat ik de inhoud niet eenvoudig op het lijf kan dragen.

Mijn rugtas is voorzien van een paar smakelijke boterhammetjes en een flesje drinken die ik, helaas heel egoïstisch, helemaal zelf ga op peuzelen/drinken en met niemand deel !
Dan wil ik nog even terugkomen op de ruimte die ik inneem, die bestaat zoals we weten uit 3 dimensies Lengte, breedte en hoogte.
De eerste twee heb ik reeds toegelicht, de derde nog niet.. hoogte.
Ik ben gezegend met een royale hoogte van 1,98 meter. Ik heb geleerd dat mensen die niet zo royaal bedeeld zijn niet zoveel zien als ik de door mij geclaimde ruimte voor hen in beslag neem.
Dus doe ik dan ook netjes een stapje terug zodat die mensen voor mij kunnen gaan staan en daardoor wél wat kunnen zien, ik kijk dan immers over hen heen.

Ik hoop dat ik met het laatste mijn eerdere tekortkomingen in het onvermijdelijke en egoïstische gedrag van mijn bestaan een beetje goed kan maken.  :)

Tevens hoop ik ook dat u net als ik kan genieten van een mooie show, en dat u niet geconfronteerd word met te veel ergernissen.  (y)
Dit is ook niet waar ik u op aanspreek en kinderachtig van u als u hiermee een publiek voor u hoopt te winnen.
Onnodig extra ruimte claimen waar anderen last van hebben blijft desalniettemin asociaal.
Uw (rug)tas kunt ook gewoon met de hand dragen voor die paar uurtjes i.p.v. de hele dag anderen tot last te zijn.
Carpe Diem

arnout

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 13 March 2025, 16:26:55 »
Ik kom zondag met mijn kinderen met rugzakjes. Verkopen ze nog van die conducteurs fluitjes in het museum? Dat vonden de kinderen erg leuk.