Ik begrijp nu in ieder geval dat ik daarvoor een ander CS nodig heb en dat ik van Märklin dan ook nog de terugmelddecoders S88 DC (60882) en de link S88 (60883).
Als beginner komen er inderdaad een hoop dingen op je af.Mijn advies is om te beginnen met een simpele ovaal. Eventueel uitgebreid met een inhaalspoor.Sluit dat aan op je centrale en begin met simpel rondjes te rijden. Dan leer je je centrale kennen.Volgende stap kan zijn om wisseldecoders aan te sluiten om je wissels digitaal te kunnen bedienen.En je hebt het over blokken en bezetmeldingen. Wat je zijn je toekomstplannen?Wil je voorlopig handmatig rijden dan hoef je je over blokken nog geen zorgen te maken.Blokken komen aan de orde als je geautomatiseerd wilt gaan rijden. Dan moet je je baan indelen in blokken waar altijd maar 1 trein in rijdt. En kan je bekijken welk besturingsprogramma je wilt gaan gebruiken en welke eisen dat programma aan de baanindeling stelt. Denk hier vooral aan het aantal bezetmeldpunten wat dat programma gebruikt voor een mooie treinloop.Ik kwam dit filmpje tegen en heb geprobeerd dit na te bouwen; https://www.youtube.com/watch?v=HtF6BVrON9cHet lijkt een eenvoudige oplossing om zonder geautomatiseerde aansturing mbv blokken meerdere treinen te laten rijden. Wanneer echter mijn loc in het betreffende gedeelte komt blijft hij stilstaan en knipperen de lichtjes op de decoder en dat betekent dat de decoder niet goed aangesloten is op de baan (volgens de beschrijving). Verderop op de baan heb ik een blok waarmee ik een sein regel. Dat loopt allemaal prima. Ik verwacht dat het filmpje juist is, dus ergens op mijn baan klopt er iets niet. Heeft iemand een tip/idee? Eerst leren lopen voordat je aan de marathon begint