De (witte) z21 kan niets met Railcom. Dus welke Railcom melder ik ook aansluit, die gegevens komen niet bij mijn baanstuur programma. Ik kan de witte z21 vervangen door een zwarte Z21 met een of meerdere melder die Raicom kunnen praten. De TAMS Hermes zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. Kom ik nog op terug)
De tips opmerkingen van Bas en Aiko m.b.t. het aantal melders per blok zetten mij wel aan het denken.Wellicht toch overstappen op iTrain? Mijn potentiële BiDib leverancier heeft ook de voorkeur (en kennis) van iTrain.....
Ik ga in ieder geval de blokken opdelen in twee secties en elke sectie van 2 draadjes voorzien en volledig isoleren.
De Tams Hermes werkt niet met de witte z21. Is Bidib.
Als ik op mijn z21 de melders op de R-bus voorzie van ‘iets’ om een bezet melding te genereren? Dat iets zou dan een lichtsluis zijn de via een transistortje met een weerstandje de meld DCC 1 contact maakt de DCC 2?
Ik heb dan wel twee fysieke seperate DCC bussen.
Zo zou ik mijn Yamorc bezetmelders kunnen blijven gebruiken……
Theoretisch kan je een deel van de baan via z21 en het andere deel via BiDib.
In mijn setup zouden de BiDib melders en de z21 melders door de hele baan verspreid zijn.
Dat gaat problemen geven wanneer het treintje van het BiDib stukje rail naar het z21 deel gaat.
De yamorc melders reageren op stroomverbruik.
Het ecomischer en eenvoudiger om alle melders BiDib melders te laten zijn. .
Nadeel is dat ik al mijn yamorc melders buiten gebruik moet stellen.
Kijk nou nog eens naar mijn plaatje.
Is dat het BIDIB USB interface BiDiB-IF2?
Maar daar zit al een complete DCC centrale in.
Maar dan krijgt die terugmelder (GBM16T / Hermes?) toch DCC van de IF2?
Dat DCC signaal gaat (via de 8 polige “Netwerk kabel”) in jouw tekening naar de railcom terugmelder