Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door Falkenberg
Vandaag om 17:21:16
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 17:19:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
Vandaag om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 16:33:28
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 16:12:33
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Sandopie
Vandaag om 15:59:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:21:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 14:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:22:52
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Sven
Vandaag om 11:28:41
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45
VERPLAATST: Link trainer (was:: TEE treinstel) door Reinout van Rees
Vandaag om 09:47:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door henk
Vandaag om 07:23:13
De projecten van Ruben (NL H0) door Frank 123
Vandaag om 07:02:43
19 Toen door Vroeger
Vandaag om 05:58:47
LS Models 2025 door spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool door Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
19 June 2025, 21:04:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
19 June 2025, 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
19 June 2025, 20:47:40

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 536239 keer)

RodeDuivel

• Offline Offline
Re:Artitec DE1
« Reactie #300 Gepost op: 10 February 2008, 15:48:03 »
De DE2 is door Artitec ook aangekondigd. Zij zijn echter verstandig geweest hierbij geen aflevertijdstip te vermelden.

Het realiseren van een model is feitelijk een project. Een projekt wordt bestuurd op basis van een planning van resources. Hierbij hou je ook rekening met eventuele problemen die je tegenkomt. De problemen dien je van te voren hebben benoemd die mogelijk tegenkomt. Op grond daarvan tref je maatregelen om het risico zoveel mogelijk te beperken. Het interne bedrijfsproces van Artitec v.w.b. de DE1 is het realiseren van de DE1 en DE2. Wij onderkennen inmiddels een uitloop van meer dan 1 jaar met het risico dat dit uitloopt tot 2 jaar. Als je dan nog denkt dat je je interne bedrijfsproces op orde hebt ::)

Grtz,

Willem

Tom

• Offline Offline
« Reactie #301 Gepost op: 10 February 2008, 15:55:58 »
Hallo,

Op zich kan ik me de teleurstelling en de negatieve posts in dit draadje heel goed voorstellen, maar we (Althans, verreweg de meesten onder ons) weten simpelweg niet precies waardoor die lange vertraging van de uitlevering van de DE-1 wordt veroorzaakt.

Het zou het imago van Artitec heel erg goed doen als er gewoon duidelijk naar de klant wordt gecommuniceerd. Die weet dan hoe het er voor staat.
Zoiets als:
- Kap en interieur: De gehele productieserie ligt klaar.
- Motor: Geheel afhankelijk van een leverancier in Verweggistan.
- Decoder: We zijn aan het testen met verbeterde versies.
- Dieselgeluiden: We zoeken nog steeds naar verbeteringen om het oorspronkelijke geluid zo dicht mogelijk te benaderen.

Toch nog een relativerend woordje: Denk eens aan de levertijd van de MFX-booster van Marklin?
Er zijn vast wel meer voorbeelden op te sommen.

Met vriendelijke groet,

Tom
(P.S. Ik wacht gewoon totdat de DE-1 op de markt komt. Ik zie wel wanneer dat is).

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #302 Gepost op: 10 February 2008, 16:04:32 »

Wat ik bedoel te zeggen is dat er onvoldoende bewijslast voorhanden is om te concluderen dat ze hun interne processen niet op orde hebben.

Bewijslast??? Zitten we hier in de rechtszaal?
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 16:06:03 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

WillemNS

• Gast
« Reactie #303 Gepost op: 10 February 2008, 16:11:25 »
Jongens, slaan we niet iets te ver door nu?
Tot gisteren werd er hier bijna niet gereageerd. En nu ineens wel. Alleen omdat Artitec heeft gezegt dat het treinstel 'ergens in 2008' komt.
Moeten we nu niet blij zijn dat het komt, en gezien de plan E, dat het zo gedetailleerd word? Ik denk dat we gewoon rustig af moeten wachten en Artitec niet beoordelen op de levertermijn. Het treinstel komt er toch wel, en het word (volgens mij) alleen maar mooier.

Ik snap niet waar we ons allemaal druk over maken. Dat Artitec niet binnen de afgesproken termijn levert is natuurlijk ontzettend jammer. Maar dat het treinstel er komt, is natuurlijk geweldig. Ik denk dat we gewoon moeten wachten tot het treinstel er is en dan pas met commentaar komen. Want ik denk dat we liever een mooi, goed rijdend en tot in de perfectie gedetailleerd treinstel hebben, dat vertraagd is, dan een niet zo mooi treinstel, wat er op tijd is. Lijkt mij.

Willem
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 16:13:35 door WillemNS »

Wesley

• Offline Offline
  • NS tussen WO2 en deklassering
« Reactie #304 Gepost op: 10 February 2008, 16:19:45 »
Amen
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Patrick Sieders

• Offline Offline
    • www.sieders.com
« Reactie #305 Gepost op: 10 February 2008, 17:16:37 »
wist niet dat mijn heropstart van dit draadje zoveel negatiefs naar voren zou halen.

Maar goed, heb even 9 dagen op het starnd in Aruba gelegen, en totaal niet online geweest.

De reactie die ik kreeg dan artitec was idd. even wachtne tot feb'08 voor meer info.

Nou dat doe ik dan gewoon even. Geduld is een schone zaak..

mvg,
Patrick
Patrick Sieders Nashville TN USA

stig

• Offline Offline
« Reactie #306 Gepost op: 10 February 2008, 17:24:59 »
Volgens mij wordt er voor het gemak even vergeten dat de heren Artitec en andere modelspoorfabrikanten, voorheen zeer actief in europa, voor het eerst in China hun productie willen onderbrengen. Het is niet zo dat omdat het uit china moet komen het opeens allemaal slecht is omdat er wat zaken fout lopen. Die Amerikanen laten al jaren hun spullen (enkele uitzonderingen daargelaten) in China produceren. Dit gaat heel goed, en zij hebben ook met vallen en opstaan moeten leren met de Chinezen te communiceren/handelen. Daar hebben ze ook problemen gehad met verkeerde plastic, details verkeerd geplaatst (voorbeeldfoto verkeerd geïnterpreteerd) en ja, dan moet er wel eens een hele partij terug en opnieuw gedaan worden. Maar over het algemeen gaat het nu veel beter. Men kondigt een model aan, wacht op de voorbestellingen en gaat ontwikkelen (Een deel is al gedaan natuurlijk. Die vind ook in Amerika plaats en op een gegeven moment weet men natuurlijk wel hoe een frame en aandrijving in elkaar moet zitten) dan volgt de productieslag en controle. (die controle vind heus wel plaats, alleen soms is die niet grondig genoeg, of men kiest ervoor enkele dingen maar zo te laten omwille van "laten we nu maar gaan leveren, anders ... vul maar in).

Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #307 Gepost op: 10 February 2008, 20:23:41 »
Zoals al eerder door mij in deze draad verkondigd kan de informatievoorziening richting de toekomstige kopers veel beter. Als je uit de draad opmaakt dat de grip op het productieproces in Azië eigenlijk ontbreekt (zo wordt verondersteld) brengt dat ook Artitec in een lastige positie tussen producent die zelf bepaald wanneer er wat wordt geleverd en aan de andere kant wij, de zeurende consumenten.

Alles lezende denk ik toch dat we het geduld nog maar even moeten opbrengen, ooit zal deze dieselsoap ( en da's heel wat anders dan de "Dieselzeep" uit 1934 ;) ) tot een eind komen.
Blijf positief, 't is maar een hobby mensen. En... hoe negatiever de opstelling hoe minder kans op nieuwe Nederlandse producten. Een betaalbare state-of-the-art Wadloper of Plan U  zit misschien wel ergens in een kristallen bol en we moeten er voor waken de (kristal)glazen niet in te gooien....

groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #308 Gepost op: 10 February 2008, 20:38:13 »
Maar jongens...

Jammer dat over een fabrikant die zulke mooie dingen maakt zo slecht wordt gesproken. Ja, het duurt wat langer, laten we gewoon afwachten. Ik wacht ook nog steeds op mijn de III van MK die ik in december 2004 heb besteld... Maar da's toch geen reden om te gaan twijfelen aan kwaliteit en of dat ding er uberhaupt komt.

En als plan e als pleister gezien wordt, doe mij maar een rekverbandje dan... ;D

henk

• Offline Offline
« Reactie #309 Gepost op: 10 February 2008, 20:45:41 »
Ik wacht ook nog steeds op mijn de III van MK die ik in december 2004 heb besteld... Maar da's toch geen reden om te gaan twijfelen aan kwaliteit en of dat ding er uberhaupt komt.

Wat dat betreft kan ik je enigszins geruststellen. Mijn exemplaar is vorige week zaterdag geleverd. Ik was wel een van de eerste die een kant-en-klaar exemplaar bestelde. Ben je wat later geweest, dan zou ik er nog maar een jaartje voor uittrekken.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #310 Gepost op: 10 February 2008, 20:48:06 »
Oh....  :'(  en welk productienummer heeft jouw DE III??

henk

• Offline Offline
« Reactie #311 Gepost op: 10 February 2008, 20:55:10 »
Bij het eerste dozijn.
Ik geloof dat MK in de loop van dit jaar alle stellen wil leveren, hetgeen dan vermoedelijk weer ten koste van andere projecten zal gaan. MK heeft geen Chinezen nodig om het productieproces niet helemaal onder controle te hebben.  ;D
Het is overigens een prachtig model en het rijdt ook nog heel behoorlijk.

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #312 Gepost op: 10 February 2008, 20:59:47 »
oooh sh*t.... Ik had no 101.... :-|

Nou ja, mijn baan is toch nog niet klaar....

henk

• Offline Offline
« Reactie #313 Gepost op: 10 February 2008, 21:06:47 »
Oei. Dan denk ik dat je de Artitec DE1 toch eerder hebt.
Om maar weer naar het onderwerp terug te keren.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #314 Gepost op: 10 February 2008, 21:37:18 »
En... hoe negatiever de opstelling hoe minder kans op nieuwe Nederlandse producten. Een betaalbare state-of-the-art Wadloper of Plan U  zit misschien wel ergens in een kristallen bol en we moeten er voor waken de (kristal)glazen niet in te gooien....

Dat is al eerder geopperd, maar het zijn echt de verkoopcijfers die bepalen of er nieuwe modellen komen, niet het gezeur op één of ander forum. Want al moet je als fabrikant het internet zeer serieus nemen, dat geldt zeker niet voor iedere mening die je op het internet leest.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40