Het begint altijd bij de hardware: hoe rijdt de loc zonder decoder? Haal het 1e tandwiel los en kijk of de hele overbrenging soepel loopt. Check of het anker schoon is, ook de luchtsleuven tussen de ankerplaatjes, en hoe ver de koolborstels zijn versleten. Pas als dat allemaal in orde is, kan de electronica zijn werk goed doen.
Heb je de Esu instelling voor de Fleischmann rondmotor ook gekozen? Ik heb gisteren er nog eentje omgebouwd, en reed meteen als een zonnetje...SuccesBas
Hoi Madhouse, In de handleiding van de lopi 5 staat een tabel met standaard cv waarden voor de motoren van de verschillende fabrikanten. Zo moet ook cv 9 aangepast worden voor flm…Zie https://www.loksound.be/manual/index.html
Nog even aandacht voor een heel klein detail: op de as van het roterend anker hoort nog en heel dun, bijna onzichtbaar doorzichtig kunststof ringetje te zitten. Dat is zo bij elke Fleischmann pannenkoekmotor!Als het weg is kun je zelf iets maken van een stukje plastic.François
Beste, Ik heb voor het eerst een Fleischmann 4170 stoomlok gedigitaliseerd met een lopi 5 . Echter rijd deze vooral in de lage rijstappen (zeg 1t/m3) nogal schokkerig en dan vooral als de loc vooruit rijd . ( de loc heeft altijd al mooier achteruit gereden dan vooruit schijnt een FL kwaaltje te zijn heb ik begrepen).