Afgezien van komende aanpassingen zie ik wel een heel vreemde constructie bij het in- en uitrijden van het station. Je maakt er eerst enkelspoor van, overigens ook van het doorgaande hoofdspoor. Zou onderstaande opzet niet logischer zijn ? Met eventuele verdere aanpassing van de dubbele overgang ?
Hallo,Misschien goed nog even uit te leggen wat jouw bedrijfsplan is en met welk soort treinen.Nu lijkt de draaischijf eenzaam in het landschap te liggen want het is zo leuk als hij ook meedoet. Ook de functie van de opstelsporen onderin is mij niet duidelijk.treinstellen ?succces jandcargo
Enige uitleg over waarmee je wil rijden en wat de nu getekende sporen en grijze vlakken moeten voorstellen,is i.d.d. wel handig Daarbuitenom,heb ik zowiezo nog wel 1 suggestie om het bouwen van de baan en het rijden later,leuker te maken.Afgaande op je laatste plaatje waar alle sporen e.d. opstaan,wat zou je zeggen van een baan waar je kan rondrijden ipv de huidige L vorm ?Als je evt de deur eruit haalt van die kamer en die evt vervangt door een gordijn,dan dan je aan de kant van mysterieuze opstel sporen links onder ,een eventueel uitneembare trace maken wat aansluit op het stuk bij de draaischijf.Een dubbelsporige parade strecke om het zo maar even te noemen,dan heb je veel meer mogelijkheden om een beter/ander baanplan te maken
Hallo Floris, Opzich een leuk idee, maar das voor mij helaas geen optie om de deur er uit te halen.Ben echt gebonden aan de afmetingen die ik tot me beschrikkig heb .
Een grote wens voor mij is de baan opdelen in (hanteerbare) module bakken. Zodat in toekomst de baan altijd kan verplaatsen en/of gezellig aan de keukentafel kan hobbyen in plaats van hele avonden me zelf op te sluiten.
Leg nu dat station op het hoge deel een beetje schuin. dan heb je tussen het station en het paradespoor een beetje ruimte om het paradespoor wat van de tafelrand weg te krijgen.Je kan dan ook naar rechts de aanzet geven naar een stedelijk gebied - reden voor een station van dat kaliber.Op dezelfde manier kan je op het verbindingsstuk de sporen ook iets 'peelser' leggen.De hellingen die je tussen het hoge en lage deel hebt zijn uitermate steil, dus hou daar ook rekening mee dat de voet van dehlling een stuk verder zal komen.Je kan het paradespoor dan op sommige plekken in een insnijding leggen. Krijg je gelijk de mogelijkehid om er een weg of iets dergelijks over te leggen.Ik vermoed dat de sporen op het korte been je zichtbare 'schaduwstation wordt met een stukje industrie.Ook hier, probeer los te komen van die tafelrand.
Je plan is te massief, veel sporen en weinig ruimte voor bebouwing en landschap. Kies in ieder geval een thema. In jouw plan wil je eigenlijk alles integreren op een klein oppervlak. Lijkt me een heidense klus worden om een betrouwbare scheiding te maken tussen de modules met al die sporen en wissels. Leg je focus op een aspect, een paradebaan, een BW, een klein station ....Rob
Ik zou zelf het station iets anders inrichten. En vooral inrichten om de onderste sporen goed te kunnen bedienen.Dit is schematisch snel in elkaar geflanst. Je ziet dat je tussen station en industrie gedeelte kan rijden zonder het hoofdspoor te betreden. Als je dan met je goederen wagons op het station komt, kan je hem wegsteken naar van die opstelsporen, of je kan omlopen en het hoofdspoor op gaan.Verder had ik nog een kruis er in kunnen verwerken, maar dat draaischijf deel daar heb ik weinig tijd aan besteed. Kan je veel mee doen nog. Het station heeft verder 3 perronssporen. Dus daar valt wat mee af te wisselen.Ik zou verder, en dit is volledig mijn persoonlijke smaak, die lus rechts van het station ondergronds laten gaan. het paradespoor achterwege laten en dat ondergrondse spoor doortrekken naar die helix die je onderin heb liggen. En daarbij heb je ruimte om iets van schaduwstation te maken. En je kan natuurlijk alsnog een stuk beneden zichtbaar maken ergens op die linker modules zoals je zelf ook al had.En algemene tips: probeer wat dingen schuin te leggen. Als je kan, maak wat natuurlijke bogen met flex rails en probeer zo ruim als mogelijke bogen in het zicht te gebruiken.Mvg,Bas