@aiko, excuus voor het "kapen" van je draadje. Maar dit is dé Servo-Decoder van de "echte "Yet Another...."
PORTMUX.TCAROUTEA |= PORTMUX_TCA0_2_bp;
PORTMUX.TCAROUTEA |= PORTMUX_TCA0_2_bm;
Code: [Selecteer]PORTMUX.TCAROUTEA |= PORTMUX_TCA0_2_bp; hadCode: [Selecteer]PORTMUX.TCAROUTEA |= PORTMUX_TCA0_2_bm; moeten zijn.Iedereen die wel eens programmeert zal dat herkennen: uren bezig om dan een onbenullige typo te vinden.
Ik ben daarmee de hele dag bezig geweest
Ik heb na een dag werk, in dat soort dingen geen zin of fut meer. ....
...Ik ben misschien nog van de oude school, voor wie programmeren nog iets heeft van "schoonheid". Net als een kunstenaar, moet het resultaat "goed voelen". Het gaat bij mij niet om zo snel mogelijk, maar om zo goed mogelijk. ...
Zolang je dit soort leuke filmpjes blijft posten, ga zo door
Hoe doe ik dat?
Misschien een ideetje (die ik nog ga implementeren). Bij wisselaandrijving met Servo is het instellen van de beide uiterste standen vaak wat onhandig. Bij sommigen decoders krijg je wat knopjes, waarmee dat kan, maar dan weet ik nooit welk knopje ik nu weer moet drukken. Daarom wil ik het volgende doen: een ESP32 via een connector (en kort draadje) met de decoder verbinden. De ESP32 werkt dan als web server, zodat je met je mobieltje (gewone web pagina's) alle instellingen kan doen, met je neus bovenop de wissel. Lijkt me handig.
....En ik zag nu ook, gezien de opbouw van de bak in kwestie, de knoppen waren nu niet de handigste methode, dat was de rijregelaar methode.
Het is gewoon een chat. Je gaat gewoon naar chatgpt.com, je kan met je google acount inloggen anders maak je een acount en dan kan je vragen stellen en opdrachten geven.
Inderdaad, schoonheid en elegance. Als je dat bereikt, is de code bijna vanzelf goed En ja... idem, ook van de oude, Edsger Dijstra school
Dit keer van de langzaam aan beroemd/beruchte Faller segment-draaijschijf.Ik had e.e.a. al een tijdje klaar, maar het was niet om aan te zien en al helemaal niet om aan te horen. De brug schokte en het geluid leek wel op een AK47 :OIk begon al aardig aan het aansturingsalgorithme te twijfelen, maar zag toen een YT filmpje met dezelfde verschijnselen. De oplossing daar was het vervangen van de bijgeleverde, originele Faller Servo.En wel door een MG996E/180 van tante AliE. 4 Van die servos kosten 24 Euro, dus de wat "duurdere" van AliE. Maar wel: Digitaal, 180 Graden en metalen tandwielen.