Ik zou toch wel eens die brugstekker willen zien.
Ook elektronicamensen denken graag moeilijk, maar soms is de oplossing simpeler dan je denkt
Geloof het graag dat jij dat kan Menno maar ik hield rekening met de TS. Die heeft weinig ervaring met elektro zoals hij zelf vermeld, ik zou dit liever electronica noemen.
Tenzij je wéét wat je moet meten is dit een methode die kan werken, maar het beste advies is om bij 3-potige onderdelen te zorgen dat 2 pootjes los gesoldeerd worden van de rest van de schakeling om beïnvloeding te voorkomen. Ter test zou je dan een Peak Atlas DCA75 Pro kunnen kopen. Die vertelt je dan, zolang het geen hoogspanningscomponent, spanningsregelaar of detectie-IC is, wat het aangesloten onderdeel is of (en dat komt ook voor natuurlijk) dat er een sluiting gedetecteerd is.
@ Martijn: geen idee of je dit bij een bedrijf of zelf doet, maar als je dit vaker doet, is het best te proberen de fabrikant om meer gegevens te vragen. Dat hoeft geen totaalschema te zijn, maar als ze je op z'n minst iets kunnen sturen als 'op punt A moet je zus meten en op punt B zo' dan ben je al veel verder dan wanneer het gissen wordt.