In de handleiding staat luid en duidelijk dat de diodes erin moeten als de blauwe draad niet wordt gebruikt. Geen idee waarom.
Nee, er zijn situaties waar het onmogelijk is om de blauwe draad te gebruiken. Zoals nu het geval is met de Sprinter, de lampjes zijn onlosmakelijk verbonden met het Lokframe, en het lokframe is onlosmakelijk verbonden met 1 van de railstaven.
Nee, je kunt een Sprinter heel goed met blauwe draad digitaliseren. De Sprinter heeft maar een heel kort metalen frame waarin de lampjes zitten en waar het motordraaistel zijn draaipunt vindt. Als je het motorschild aanpast en het voorste schroefje op de print isoleert door het baantje ter plekke te onderbreken, dan is het frame electrisch geheel geïsoleerd en kun je het gebruiken voor de blauwe draad.
Ik heb het zelf aangepast. Of het aan de eisen voldoet?? Geen flauw idee Ik heb bij het betreffende schroefje de totale stroomvoering weggeslepen zodat deze geen caonact meer maakt. Anders zou je kortsluiting krijgen neem ik aan.
Ik heb het zelf aangepast. Of het aan de eisen voldoet?? Geen flauw idee
een nieuw motorschildje is een super oplossing! kost maar centen, maar scheelt werk en werkt super!
.............................Vreemd eigenlijk, want je zou inderdaad verwachten dat het frame via het draaistel en de wielen contact maken met een railstaaf. Maar niet dus. ..........................