Langs de 2e Daalsedijk in Utrecht zijn trouwens bijzondere muurschilderingen aangebracht als herinnering aan de spoorindustrie.
Met dit topic zou ik foto’s en misschien ook bouwtekeningen bij elkaar willen brengen van industrieel erfgoed. Er is in Nederland heel veel verdwenen, maar wat er over is wordt in onze tijd vaak wel gekoesterd. Fabrieksgebouwen krijgen soms een nieuwe bestemming. Vaak blijven oorspronkelijke stijlkenmerken wel bewaard en juist dat vind ik leuk om vast te leggen. Het prettige is dat die gebouwen in hun nieuwe bestemming vaak beter toegankelijk zijn dan voorheen. Als ik onderweg iets tegenkom maak ik er graag wat foto’s van. Die wil ik hier delen. Als je hier ook foto’s wil laten zien, graag. Ik denk zelf vooral aan locaties in Nederland. Zo was ik om te beginnen vandaag in Utrecht, vml Werkspoorterrein aan de 2e Daalsedijk. Niet zo moeilijk te raden wat dit was… Stootjukplein UtrechtAan hetzelfde plein gefotografeerd vanaf de Wisselstraat‘Hondekop’ aan de Veerwissel