Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:43:39
NS 3502 van zwart naar groen door Met een sik
Vandaag om 22:31:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 22:31:00
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 22:28:41
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 22:24:17
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 22:06:28
Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:11
Koploper overzetten naar iTrain door bask185
Vandaag om 21:37:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:20:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 20:57:01
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
Vandaag om 20:28:44
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
Vandaag om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
  

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 23307 keer)

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #120 Gepost op: 14 October 2024, 09:34:51 »
Ja, of worden vliegtuigen niet getest voor de piloten er mee gaan vliegen?

Ja, met modellen en simulaties  ;D en pas later als alle simulaties kloppen in het echt door piloten, vanaf speciale vliegvelden waardoor er geen burger vliegveld gesloten hoeft te worden.......

https://www.nlr.nl/nieuws/de-ontwikkeling-van-toekomstige-vliegtuigen-versnellen/
« Laatst bewerkt op: 14 October 2024, 09:37:33 door BartvD »
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8535
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #121 Gepost op: 14 October 2024, 10:23:26 »
Dan klopt het toch? Er wordt nu getest met echte piloten. Er zijn alleen geen speciale spoorlijnen beschikbaar, dat is ook wat meer dan een stukje asfalt om op te landen.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #122 Gepost op: 15 October 2024, 18:42:24 »
En dat laatste daar gaat het nu om. Dus gooien we een lijn op slot, geef iedereen een langere reistijd en haal je schouders op. Je zal maar een jaarkaart hebben gekocht op dat tracé. Er wordt niet out of de box gedacht..... of geschikte alternatieven gezocht zonder de reiziger lastig te vallen.

Ik zie nu al een nieuw rapport verschijnen na de 4 maanden afsluiting: "De afsluiting was zo'n succes dat we permanent stoppen met passagier vervoer tussen Goes en Vlissingen".

Het geeft maar weer eens aan dat de spoorbedrijven nu net niet dat stukje extra service willen geven en hun reizigers willen ontzien.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6782
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #123 Gepost op: 15 October 2024, 18:50:17 »

"De afsluiting was zo'n succes dat we permanent stoppen met passagier vervoer tussen Goes en Vlissingen".


Breng ze niet op een idee, ze lezen mee.......

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #124 Gepost op: 15 October 2024, 20:28:59 »
Dat met die testvliegtuigen doen ze dus precies zoals bedoeld is , niet op Schiphol of Frankfurt maar speciale vliegvelden . En daar heeft heel Zeeland gelijk aan zij mogen wel een duur kaartje kopen maar krijgen er een fopspeen voor terug.
Het had de NS en PR gesierd als ze ergens een echt testtraject hadden aangelegd zonder de reiziger te pesten.

PS Als ze echt ballen hadden gehad was Utrecht-Amsterdam een veel beter testtraject geweest .

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8535
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #125 Gepost op: 15 October 2024, 20:35:46 »
Heel realistisch om een nieuwe spoorlijn aan te leggen om ERTMS te testen.  ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22545
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #126 Gepost op: 15 October 2024, 21:17:25 »
Waar je dan eerst ATB moet inbouwen.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #127 Gepost op: 16 October 2024, 08:09:26 »
Dat is toch inherent aan het vliegtuigenverhaal. Die testen hun nieuwigheden ook niet op burgervliegvelden

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2820
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #128 Gepost op: 16 October 2024, 08:12:13 »
Is er dan echt geen (deel van een) emplacement waar je het merendeel van de testen kan doen? Het ombouwn snap ik, en enige instructie in de praktijk ook. Maar 4 maanden vind ik gewoon erg veel. MIisschien kunnen ze testen met het versnellen van de ombouw  ;D

En leuk van die bus, maar een bus heeft toch vaak een (veel) langere reistijd, waardoor een reis van een uur snel 1,5 uur wordt etc. Dat heeft toch best veel impact, zeker voor een provincie die relatief ver weg ligt (qua afstand maar ook qua reistijden) tov de andere provincies in NL.


henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22545
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #129 Gepost op: 16 October 2024, 09:25:39 »
Ja, het merendeel van de testen gebeurt elders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ardin

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #130 Gepost op: 16 October 2024, 11:09:06 »
In Zwitserland sluiten ze 'gewoon' de A1 autobaan af voor verkeer zodat er geoeffend kan worden met het landen en opstijgen van militaire straaljagers. Vliegvelden zijn er genoeg maar de autobaan is veel spannender! 

https://www.srf.ch/news/schweiz/luftwaffenuebung-auf-der-a1-heute-rollen-auf-der-a1-kampfjets-die-wichtigsten-antworten

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #131 Gepost op: 16 October 2024, 11:49:41 »
Wel netjes autobahn vignet op de cockpit  (y)  8)

Mvg Johan

iljitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #132 Gepost op: 22 October 2024, 12:37:26 »
(Onder het motto beter laat dan nooit...)

Heel realistisch om een nieuwe spoorlijn aan te leggen om ERTMS te testen.  ;D

Is al gebeurd: de hanzelijn! Even de ATB uitzetten en dan zie je vanzelf wat er gebeurt.  :)

Alleen die viel grotendeels af vanwege het ontbreken van vrachtvervoer. Dat vind ik wel typisch want de havenspoorlijn / kijfhoek / betuwelijn zijn al lang ERTMS dus waarom is er nog apart testen voor vracht nodig? Of doe dat testen dan alleen op het vrachttrajekt Sloe, dan hebben reizigers er geen last van.

iljitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #133 Gepost op: 22 October 2024, 12:52:06 »
Is dit i.p.v. de testperiode op de Hanzelijn of ernaast?  https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105624.msg3222363022#msg3222363022
Als we al vier trajecten met ERTMS hebben waarom moet er dan nog extra getest worden op een traject waar geen uitwijkmogelijkheden voor reizigers zijn?
Misschien is het toch ingewikkelder dan het lijkt. Ik ben geen techneut.

Op dit moment ligt er in principe overal ATB. Tussen Lelystad en Zwolle en tussen Utrecht en Amsterdam ligt er ook ERTMS, maar voor zover ik weet wordt dit niet gebruikt. ATB en ERTMS samen betekent dat ERTMS moet werken met de beperkingen van ATB dus dat is ongewenst, en er is maar één leverancier die die combinatie op dit moment kan leveren dus dat is niet handig qua aanbesteden. Keuze is dus om op plekken waar ERTMS komt ATB weg te halen of uit te schakelen.

Nadeel daarvan is dat je vanaf de eerste dag van werkzaamheden tot het moment dat alles voldoende getest is je in principe geen treinen kan laten rijden.

Of misschien zou je bijvoorbeeld vanaf Goes steeds één trein naar Vlissingen kunnen laten rijden met een beperkte snelheid en dan weer terug over hetzelfde spoor. Dan zou je in principe geen risico lopen. Testen kan dan op het andere spoor en de rest van het emplacement Vlissingen.

Ik vraag me ook af of ze de volledige vier maanden nodig gaan hebben. Het ombouwen moet redelijk vlot kunnen, als proef en test dan goed gaan kan je al wat sneller weer met reizigers gaan rijden.

Qua overlast zou het natuurlijk beter zijn om een plek te kiezen waar de reizigers andere opties hebben. Zo zat ik te denken dat wellicht tussen Leiden en Delft een goede optie is: Leiden - Den Haag LvNOI is viersporig en HS - Delft binnenkort ook. Daar kan je er wel twee een tijdje missen zonder enorm veel overlast.

Tussen HS en LvNOI rijden vier treinen per uur (intercity's Amsterdam - Vlissingen en Amsterdam - Dordrecht). Maar die zou je via Den Haag CS en/of over de HSL kunnen laten rijden. Tussen Den Haag en Leiden is het spoor geschikt voor 160 km/u, dus dat kan je dan gelijk ook mooi testen.

Maar na de test zit je dan wel met een heel raar ERTMS-eiland met stations die half ERTMS en half ATB zijn...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #134 Gepost op: 22 October 2024, 13:00:28 »
Waarom zitten ATB en ERTMS elkaar in de weg?
ATB werkt met spoorstroomlopen en ERTMS met balises. Volgens mij bijt dat elkaar niet.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.