Mijn Backups van bijna 20 jaar geleden zijn nog steeds te benaderen.
De concurrentie is natuurlijk veel groter geworden door nieuwe start-ups die ook een 3d bibliotheek voeren en 3d print services aanbieden of dit laatste zonder de bibliotheek. Komt nog de thuis printer bij die wat kwaliteit ook best vooruitgang heeft geboekt (vooral voor de modelbouwer) en met alle youtube filmpjes erg toegankelijk is geworden.
Ik kan best aardig 3D tekenen en wilde in de toekomst dat voor modelbouw toepassen. Iets waar ik geen zin in heb is een 3D printer kopen en die dan helemaal moeten afstellen, internet en forums afstruinen naar hoe ik het beter kan laten werken. Als het is wil ik gewoon een kant en klaar model wat meteen resultaat geeft. Dus ik zou eerder naar shapeways gaan om het te laten printen. Alleen al omdat ik dan verschillende materialen kan gebruiken zonder zelf 10 printers te hebben staan/moet aanschaffen. Daarnaast gebruik ik mijn hobby ruimte liever voor een nette werkplek en de modelbaan. Mijn overweging om naar zo’n bedrijf te stappen en niks zelf aan te schaffen.Groeten Edwin.