Op de Laan van Meerdervoort, naast de tramremise Lijsterbesstraat had je ook een modelspoorwinkel. Die winkel is ook al jaren weg (ik schat al meer dan 50 jaar)En je had sinds de jaren 60 de Wapstad in de Wapserveenstraat..Oei, dat was ver uit de buurt, maar had heeeeel veel. Die winkel is ook al weg Ps. ik ben 72, geboren en getogen Hagenees. Ik woon ik er sinds 1983 niet meer.
Ik kom oorspronkelijk uit de Bomenbuurt en woonde vanaf mijn 21e naast mijn oma op de Loosduinseweg. Lijn-3 was er toen nog niet. Dat was een vaart en die is later gedempt. Vroeger reed vlak voor de huizen langs de stoomtram van de WSM naar Loosduinen. Mijn moeder kende die nog wel, maar dat was echt voor mijn tijd.Jaren geleden heb ik uit jeugdsentiment een model, in Schaal-0, van lijn-12 gemaakt. Had ik vaak in gezeten richting binnenstad (en terug). Instappen bij de Fahrenheitstraat/Laan van Meerdervoort.
De WSM lijn kruiste lijn-11 op de Loosduinseweg bij de Monstersestaat. Daar was een overgangsspoor/boog naar NS (op lijn 11). Ook leuk om te maken.
Ok, dan ga ik nu verder bouwen aan mijn NS-6000.tot de volgende keer dan.Frits.
Op de Laan van Meerdervoort, naast de tramremise Lijsterbesstraat had je ook een modelspoorwinkel. Die winkel is ook al jaren weg (ik schat al meer dan 50 jaar)En je had sinds de jaren 60 de Wapstad in de Wapserveenstraat..Oei, dat was ver uit de buurt, maar had heeeeel veel. Die winkel is ook al weg.Op het Spui, vlak bij de Nieuwe kerk, had een mevrouw een winkeltje (nou ja) in 2e-hands treinen. Daar kocht ik mijn blauwe Märklin 1100 (als nieuw) en heb die nog steeds. Onderdelen weet ik niet meer, te lang geleden.Ps. ik ben 72, geboren en getogen Hagenees. Ik woon ik er sinds 1983 niet meer.