Hi hiIk heb genoemd rijtuig in het bezit, maar zoek even naar een goede samenstelling in NL. Ik kan alleen iets vinden over de nightjet. Nu heb ik laatst reeds de volledige Nightjet inclusief Vectron op de kop kunnen tikken, dus weet niet of deze nu wil houden.Iemand een idee?MartijnEdit: Ik zie dat ze ook in CNL's hebben gereden.... beter zoeken
2 stammen hebben ook gereden in de benelux dienst tijdelijk. In mijn tijd als machinist bij Locon,had ik de eer om van 2 stammen er 1 in orde te maken/ rangeren voor vertrek terug naar Oostenrijk. Groet chris
De ÖBB hebben nog altijd een handjevol Bbmvz in hun bestand, inmiddels bestickerd in NJ-kleuren, maar sinds de terugkeer van de nachttrein 420/421 naar Oostenrijk heb ik daar nooit een Bbmvz in gezien. Rond 2008 liepen deze wagens wel kortstondig in de rood/grijze "upgrade"-kleuren in CNL-/NZ-treinpaar 300/301, maar dat is dus al ongeveer 15 jaar geleden.
Zeker, maar dan niet deze toch? Ik heb de 4 rijtuigen van ACME hiervan, maar dat zijn er maar vier. Kan ik hem met deze uitbreiden?
Ik heb niet kunnen vaststellen uit welk type wagen deze Bbmvz's ooit omgebouwd zijn. Redenen voor mijn vermoeden van ombouw; Ze lopen op "SGP VS RIC" draaistellen, het zijn wagens volgens UIC Z1 normen, het zijn er maar relatief weinig, mogelijk dat er ooit max. 15 geweest zijn?
In Nightjet kleuren zijn ze ooit aangekondigd in de ACME/Memoba sets 24210 en 24211. Verschenen (?), bij Memoba staan ze nu (nog) als aankondiging.
..............................wacht ook al bijna anderhalf jaar op de inmiddels 2x aangekondigde ACME set MB24212 (exclusief Memoba).
De 24210 is jaren geleden wel uitgeleverd. Daar heb ik een set van thuis liggen.