Welke programmeertaal/ omgeving gebruik je? Met andere woorden, voor welke platformen is het bedoeld?
En (dit is niet negatief bedoeld) waarom ben je aan dit project begonnen, in plaats van Rocrail te verfijnen? Is het omdat je het gewoon een leuke uitdaging vindt, of omdat je specifieke dingen mist bij bestaande software. Indien ja, wat dan?
En voor de simpelheid, willen we ook rijden op melders en niet op positie. Dan hoef je namelijk helemaal geen lengtes meer in te voeren, niet van treinen, niet van blokken. Je hoeft ook geen treinen te eiken.
Interessante info, bedankt voor jullie reacties Waar ik iig aan zat te denken is een soort "skill level" instelling. zie: https://github.com/traintastic/traintastic/discussions/71Waardoor je naar mate je wat ervarener bent opties kan toevoegen, zodat het allemaal beetje behapbaar blijft. Andere optie zou idd kunnen zijn om het wat meer specifiek te doen op optie niveau. Traintastic laat sowieso al zo veel mogelijk dingen weg die op basis van andere instellingen geen functie hebben op dat moment, b.v. een baudrate instelling als je via netwerk verbinding maakt met je centrale.IJken van treinen is wel mooi idd, maar het moet wat mij betreft ook zonder kunnen, dat maakt het ook makkelijker om te starten Handleiding ben ik wel beetje aan begonnen, maar ik ben nu meer bezig om het in de software te verwerken zodat de software je zo veel mogelijk helpt
Met de Artificial Intelligence technieken van tegenwoordig, zou het toch helemaal niet meer nodig moeten zijn om treinen te ijken en lengtes in te voeren. Hooguit de lengte van één of twee blokken invoeren, en het systeem zou op basis daarvan de treinen vanzelf moeten 'leren' kennen. En daarna kunnen die treinen het systeem laten leren hoe lang de andere blokken zijn. Hoe langer je rijdt, hoe beter het systeem leert wat het aanstuurt?
En daarna kunnen die treinen het systeem laten leren hoe lang de andere blokken zijn.
Weet niet of je koploper kent?Die heeft veel van dit al. Daar heb je standaard een installatie die je wat zaken laat instellen waardoor je, zonder dat je ervaring hebt een baan, schaduwstation met 7 blokken, gewoon station met 5 blokken en 7 treinen, alle treinen binnen 1 dag automatisch kunt laten rijden. Praktijk ervaring hiervan vorige maand gezien.
PS, wil zeker niet zeggen dat een nieuw programma niet nodig is. In tegen deel, een goed nieuw programma is zeker welkom, zeker ook omdat wat ontwikkelingen betreft koploper stil ligt. Maar heet was zijn tijd wel ver vooruit met zaken die hier genoemd worden al lang geimplementeerd.
bij onderstaande voorbeeld, ergens een melding dat blok niet gekozen wordt vanwege lok geen tandradlok. Dan weet je ook waar je het zoeken moet als je gedrag wilt aanpassen.
Ik heb begrepen dat de volgende versie van iTrain (versie 6, dit najaar geloof ik) alleen nog maar op positie rijden ondersteunt en niet meer op melder rijden (klassiek wordt dat genoemd in iTrain). Dat betekent voor mij dat er niet ge-upgrade gaat worden naar versie 6. Dan is versie 5 mijn laatste iTrain versie.
"Als je spoor vies werkt het al niet""Als je trein niet constant rijdt op hellingen werkt het niet".
blijkbaar ook van Itrain komt