Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Module vliegveld Jan van Mourik door Marc tramt
Vandaag om 09:37:42
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:37:12
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 09:35:22
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 09:24:22
Een Rotterdams gebouw door SvenW
Vandaag om 09:22:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 09:14:35
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Pauldg
Vandaag om 08:46:02
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 08:38:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:34:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:29:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 08:17:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:14:03
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 08:11:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:06:55
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:42:42
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:24:17
LIMA IRM Cardanassen door Duikeend
Vandaag om 00:48:46
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Duikeend
Vandaag om 00:42:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
03 September 2025, 23:26:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 September 2025, 22:40:27
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
03 September 2025, 22:05:28
Veevervoer ss/ ns door klusser
03 September 2025, 21:49:39
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
03 September 2025, 21:42:57
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door Jeroen Water
03 September 2025, 21:26:44
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
03 September 2025, 21:11:59
Rocrail terugstel tijd wissels door jack is back
03 September 2025, 19:33:59
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
03 September 2025, 18:56:54
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door odaoda
03 September 2025, 18:50:08
Minder wissels door AP3737
03 September 2025, 18:12:15
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen 15 en 16 November. door Keska
03 September 2025, 17:54:37
  

Auteur Topic: diorama, voor lange treinen.  (gelezen 7511 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4582
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: diorama, voor lange treinen.
« Reactie #45 Gepost op: 03 January 2025, 12:55:25 »
@Mark D: wat voor camera heb je gebruikt om dit te filmen? Mijn SQ11 heeft namelijk de geest gegeven, dus ik ben naar iets anders aan het zoeken.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
Re: diorama, voor lange treinen.
« Reactie #46 Gepost op: 03 January 2025, 13:27:35 »
sony HDR AS50

Ik zou een andere sq11 kopen.
Die Sony zit normaal op de motor.

« Laatst bewerkt op: 03 January 2025, 19:19:08 door Mark D. »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
Re: diorama, voor lange treinen.
« Reactie #47 Gepost op: 03 January 2025, 13:36:19 »
Koploper regelt de dubbeltractie.
Voor het ijken wel de loks proberen even hard te laten rijden op cv5max snelheid en cv6 gemiddelde snelheid , dit om ook via consist adres(cv19) in de decoder de treinen netjes te laten rijden.
Wat ook scheelt, de loks hebben geen anti slip bandjes, dan glijden ze toch iets makkelijker over de rails.
last regeling gaat prima.  (y)  Ze willen allemaal als het goed is precies even hard.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5019
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: diorama, voor lange treinen.
« Reactie #48 Gepost op: 03 January 2025, 17:27:16 »
Dan moeten het zware loks zijn, als je ze die spiraal op krijgt; zeker omdat iedere rond double-stack hoogte moeten klimmen (y)

En over lastregeling; dacht de loks dan tegen elkaar in willen werken, stel dat 1 lok net iets harder rijdt dan de andere, dan gaat de andere proberen die snelheid weer te drukken. Waardoor de eerste weer harder gaat werken om zijn snelheid vast te houden. Zoiets.. Afijn; werkt bij jou blijkbaar prima :angel: 
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn