Het probleem:In volledig automatische mode worden soms de wissels niet in de juiste stand geschakeld waardoor de trein op een verkeerd spoor uit komt.In handmatige modes schakelen de wissels correct, slechts in auto mode gaat het mis.
Om de IB uit te sluiten, zou ik een LED parallel aan de aandrijving zetten. En kijken if deze oplicht wanneer het wissel niet om gaat.
10A klinkt als heel veel. M-rail wisselaandrijvingen hebben geen eindafschakeling. Kunnen die daar wel tegen? Zou het probleem kunnen liggen in de combi van juist deze wisseldecoder met dit wisselmechanisme?
De YD8008 werkt echter volgens een compleet ander principe.Deze decoder heeft een intern stroombuffer. Een z.g. CDU.De decoder laadt deze buffer (10.000uF) op met een maximale stroom van 400mA.En “schiet” de opgeslagen energie met tot 10Amp naar de spoel. Daarna meet de processor de laadtoestand van het buffer en schakelt pas weer nadat de buffer weer vol is. Dus “dikke” voedingen op de Power ingang hebben geen enkel effect.