4 km kun je inderdaad nog loopafstand noemen. Maar ik denk dat je sneller bent als je wacht op de eerstvolgende sprinter.
Omdat er kennelijk mensen daar heen willen (of juist vandaan).Die ene zin zie je makkelijk over het hoofd maar Venlo en Deurne krijgen in de avonduren twee uur langer een rechtstreekse IC met Utrecht in plaats van met een overstap. Schokkend.
Nederland hoort blijkbaar onder de grote rivieren op te bestaan.Het wordt tijd dat Limburg, Zeeland en Vlaanderen weer 1 gewest gaan vormen. Compleet met internationale aansluiting naar Duitsland, Luxemburg en verder.NS kan me gestolen worden. Ik heb geen zin om 3 uur in een trein te zitten om van Vlaardingen (via Amsterdam ?)tot Venlo te komen. Een beetje brommer is zelfs sneller. En ik kan onderweg nog een peukje en een bakje koffie nuttigen.Laat ik het zo zeggen: het hele OV is één grota aanfluiting. Mijn vrouw is vanaf Vlaardingen tot Den Haag 1,5 uur met het OV onderweg. Om 30km af te leggen!Dus die hele dienstregeling kan me gestolen worden als er geen bussen rijden en je 50x moet overstappen op een ander vervoersmiddel.Bart
NS kan me gestolen worden. Ik heb geen zin om 3 uur in een trein te zitten om van Vlaardingen (via Amsterdam ?)tot Venlo te komen.
Verder woon ik bewust in Utrecht en is het OV in veel gevallen top.
En dan heb ik plannen gezien met DRIE nieuwe stations tussen Schiedam en Rotterdam. Dus elke kilometer één. Pure waanzin.
Sorry, ik bedoelde Den Haag Moerwijk. .........Ik zie niet hoe dat dit station rechtvaardigt: kost veel geld en ruimte, en gaat ten koste van de snelheden en capaciteit op het spoornet.
Nou Bart, nu zet je het wel erg dik aan. Zeeland heeft een snellere intercity gekregen twee of drie jaar terug en mogelijk wordt Zeeland in de toekomst aangesloten op de HSL.
Het nut van Moerwijk is dat daar rondom een grote bevolkingsconcentratie is. Als al die mensen met de tram naar HS moeten, dan wordt het op die tramlijn filerijden.Zelfde hadden we in Souburg. Mensen vroegen zich af waarom alle treinen daar stoppen. (uitgezonderd de snelle intercity sinds 2 jaar) Nou, heel gewoon, de meeste inwoners van de gemeente Vlissingen wonen rondom de halte Souburg. Bij het eindpunt Vlissingen woont bijna niemand. Het is de bestemming van studenten van de Hogeschool. Die moeten vanaf station Vlissingen ongeveer een kilometer teruglopen.
Dat ja. Bij de keuze van onze woning was de loopafstand tot station Barendrecht ook een belangrijke overweging. Ik sta in 10 minuten in hartje Rotterdam en met één overstap in hartje Londen, Parijs of Brussel.Ik kan mij er wel eens over verbazen dat mensen een woonplaats kiezen zonder dat beschikbaarheid van OV een overweging is, en vervolgens gaan klagen dat het OV zo köt is.
Het nut van Moerwijk is dat daar rondom een grote bevolkingsconcentratie is.
Als al die mensen met de tram naar HS moeten, dan wordt het op die tramlijn filerijden.
Zelfde hadden we in Souburg. Mensen vroegen zich af waarom alle treinen daar stoppen. (uitgezonderd de snelle intercity sinds 2 jaar) Nou, heel gewoon, de meeste inwoners van de gemeente Vlissingen wonen rondom de halte Souburg. Bij het eindpunt Vlissingen woont bijna niemand.
Vanuit Vlaardingen had dat ook geweest kunnen zijn wanneer de Hoekselijn via Rotterdam Centraal was blijven rijden, met eveneens èèn overstap richting Utrecht.