Niemand van jullie kan met een rode multimaus wisselstraten stellen zonder een PC aan je baan te hangen. Ik kan daar een stickje van 3x1 cm voor maken waardoor alle multimausen dat wel kunnen. Je plugt dat stickje in de X-bus poort en voila, al je multimausen zijn zojuist betere apparaten geworden.Bas
maar de baan van mijn maat staat nog steeds in de stijgers aan het schaduw station waarvoor ik in januari dit draadje ben opgestart. Ondertussen is hij de moed verloren en zoekt naar andere mogelijke oplossingen.
is het dan mogelijk om met de MM met één commando al die treinstellen te activeren met een van te voren ingestelde snelheid wanneer je de baan in werking zet?
Zomaar ter info gevraagd,wanneer je z'n 30 treinstellen hebt staan en naar ik begrijp dat er geen besturingsprogramma aan hangt, is het dan mogelijk om met de MM met één commando al die treinstellen te activeren met een van te voren ingestelde snelheid wanneer je de baan in werking zet?
Ondertussen is hij de moed verloren en zoekt naar andere mogelijke oplossingen.
Ik heb ondertussen begrepen dat dat iTrain ontwikkelaar denkt om een specifieke oplossing in de software in te bouwen bij V6, een soort van matrix besturing voor schaduw stations. Of die er komt weet ik ook niet.....
Alleen het ABC relais kickt ook meteen in. Als de duwende lok achter staat dan staat die daar tot het einde der tijden.Ik ga daar zsm een oplossing voor implementeren.
void trackLogic(){// wanneer moet sein op rood?// als van het volgende blok een melder op rood staat. if( nextBlockOccupied ) semaphore = red ;// wanneer moet sein op groen?// Als het volgende sein groen of geel is het blok is niet bezet if( !nextBlockOccupied ) semaphore = green ;// wanneer vertrekt de tein?// Als het volgende blok is vrij gekomen departing.update( nextBlockOccupied ) ; // falling trigger if( departing.Q ) departure = true ; // wanneer vertrekt de trein niet meer?// Als de stopmelder een opgaande flank ziet EN de buffer sensor is reeds UIT if( stopState == RISING && bufferState == HIGH ) departure = false ;// wanneer moet ABC aan?// Een neergaande flank van de stopmelder, EN de trein vertrekt niet EN het volgende blok is BEZET if( stopState == FALLING && departure == false && nextBlockOccupied == true ) digitalWrite( ABC, HIGH ) ;// wanneer moet ABC uit?// Als het volgende blok is vrijgekomen. if( departing.Q ) digitalWrite( ABC, LOW ) ;}