@Spock, Jan Willem heeft er een harde sluiting in zitten, dat lost een lion niet op
@Bas: De DRC leverde niets op en ook de ERC zei niets over mogelijke kortsluiting dus ik ben wel een beetje verbaasd hoe het dan toch heeft kunnen gebeuren.
De ERC controleert het schema en aangezien de fout in de PCB zit draagt dit niet zoveel bij
@Bas, klopt mijn gevoel dat ik het onderste deel van dat schema kan vervangen met jouw 5V buck-converter uit jouw repo?
De ESP32 trekt best veel stroom als er Wifi wordt gebruikt
Ik heb nog eens ècht goed naar de schemas gekeken op stummis en die van jouw buck converter. En de delen die ik dacht te combineren zijn hetzelfde , beide Stepdown/buckconverters. Het schema op stummis bestaat uit een step down converter en een stepup converter, met daar tussen de supercaps. Ik heb mijn inziens geen step up converter nodig volgens mij, als ik de supercaps achter de buck converter aan de 5V knoop (tenzij ik natuurlijk iets over het hoofd zie).
Eergisteravond nog een beetje zitten spelen met layers en het leek erop dat ik toch weg kom met 2 layers, als ik van de toplayer ook groundplain maak en de backplain aan de 5V knoop.
er voor zorgen dat je nog een weerstandje tussen Buck down en Supercap hangt
Ik probeer even te beredeneren wat de functie van die lade schaltung is en wat dat in mijn geval zou toevoegen?