ja simpel uitgelegd : hoe bestuur je die lok : DCC ; M4 ; motorola ;selectrix enzovoort.Zet enkel het gebruikte protocol actief want anders gaat de decoder telkens zoeken wat te gebruiken of zich opnieuw aanmelden.
Protocollen: alles uit behalve DCC, dus motorola selectrix etc. uitzetten.Als het bestand "corrupt" is, wat k betwijfel, zou je het bestand gewoon opnieuw erop kunnen laden.
Maar wat is het verschil tussen de lok van de rails halen en de volledige baan spanningsloos maken
Dat heb ik mij ook al afgevraagd, maar op de een of andere manier is er dan toch nog een (hoogohmige) verbinding.
Dit is een probleem dat ik ook met sommige loks heb, moet ze echt even van de baan tillen zodat de + en - (je snapt wat ik bedoel...) gescheiden zijn. Dit vaak na ergens een sluitinkje of een noodstop (koploper) Het vreemde is dat dit decodermerk onafhankelijk, maar het zijn wel dezelfde loks die daar last van hebben, meest soundloks...(esu, marklin diverse generaties en d&h)Ik heb al eens bedacht om de voedingspanning in de lok te schakelen via een relais, dus spanning op de baan, relais aan, spanning uit, relais valt af en onderbreekt dus fysiek de verbinding tussen + en -Houd me aanbevolen voor een betere oplossing grtz rob