Misschien wat prijzig voor die oude modellen.
Eric, je snapt toch wel het principe van kortkoppelen? Dat dat zonder mechaniek niet gaat werken?Het mechaniek (sleuf-geleiding) zorgt ervoor dat op recht spoor de wagons dicht bij elkaar getrokken zitten, en dat in de bochten de afstand tussen de wagons automatisch groter wordt.Groet, V.
De wagens worden zo wel steeds duurder...Misschien toch eens overwegen of je voor die prijs niet liever een paar Rocowagens koopt.Die zijn gebruikt vaak voor een redelijke prijs te verkrijgen.Deze zijn normaal gesproken al voorzien van kortkoppeling (behalve de alleroudste oplagen) en bovendien op schaal 1:87, hetgeen een eventuele combinatie met 4assige Umbauwagens ten goede komt.Verder heeft Roco de hele serie dus ook een AB-rijtuig.De reeds gekochte koppelingen kunnen altijd nog naar de onderdelendoos, wachtend op een andere nieuwe aankoop...Als je toch bij de Fleischmannwagens blijft kun je nog eens kijken of de buisbalgen wat strakker tegen de wagenbak aangebracht kunnen worden. Zo te zien zit daar nog een spleet (iig bij de rechtse wagen). Eventueel aan de achterzijde (niet-zichtbare zijde) nog iets afvijlen. De buffers lijken wel voldoende marge te hebben.
Ik denk het te weten, maar jouw suggestie/vraag spoorde me aan deze video te bekijken over koppelingen. Ik wilde het dan ook precies weten. Nooit te oud om te leren, nietwaar?https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=6VWg5RLF8hAVanaf 3:20 min en 6;00 min meer specifiek over (kort-)-koppelingen. Op 19:00 min nog specifiek over de FM profi koppeling.
Als je toch bij de Fleischmannwagens blijft kun je nog eens kijken of de buisbalgen wat strakker tegen de wagenbak aangebracht kunnen worden. Zo te zien zit daar nog een spleet (iig bij de rechtse wagen). Eventueel aan de achterzijde (niet-zichtbare zijde) nog iets afvijlen. De buffers lijken wel voldoende marge te hebben.