Die spoel kan je weglaten, of vervangen door een met een aanzienlijk lagere weerstand.
Die UDPI zou ik 3 polig maken zodat je ook 5V kan doorgeven van de programmer. Dan heb je geen externe voeding nodig. Pogopin clamp is way to go. Je kan nog kijken of je hem in een kleinere pitch wilt doen. Maar als de ruimte er toch is... why bother.Ik weet niet goed wat je met de seriele verbinding wilt doen. Zelf zou ik er niks mee doen, of die ook geschikt maken voor een pogopin zodat je met een arduino of een usb-ttl converter de sein print kan configuren. Dat laten we onze buddy, Chad, even een python GUI uitpoepen met wat we nodig hebben Opzich als je de sein net gemaakt en geprogrammeerd heb, is het misschien wel fijn als je dan meteen even de helderheid on the spot goed kan zetten, zodat dat achteraf niet hoeft. Als het op de print slechts 1x een 3P pogopin aansluiting kost, kan het weinig kwaad.
Die transistors kunnen meer en meteen ook kleiner. Bijvoorbeeld C891829. Deze is welliswaar niet leverbaar, maar er zijn er meerdere van dat soort. Ze komen soms ook met ingebouwde basis weerstand. Als... ruimte een ding wordt..