Om je een beeld te geven: Deze in H0 is 107x60:.....
Uit eigen ervaring weet ik dat je vooral eerst moet bepalen wat je precies wil met je baan. Ik had eerst ook een vrij kleine baan (ook 75 cm. breed) maar rijtuigen in H0 gingen toch snel vervelen door de onrealistische bogen. Maar wiu je bv. meer rangeren dan kun je op dat oppervlak best een leuk stukje maken. Of je zou enkel met twee-assige wagens en korte locjes moeten gaan rijden.Maar dan wel in gesloten toestand toch? De lay-out op de foto lijkt mij meer 107 x 120 cm.
Hallo Breaker,Als je tijdperk V en VI wilt rijden met o.a. NS-rijtuigen zit je wellicht aan niet al te kleine samenstellingen te denken. Ooit een NS 1700 gezien met twee rijtuigen? In zo'n geval zou ik binnen jouw 150x75 toch aan spoor N denken. Dan kun je ook wat treinsamenstellingen met wat meer rijtuigen inzetten. Wil je h0 zou ik me binnen 150x75 beperken tot een lokaal lijntje met rangeerwerk.Denk ook na of je analoog wilt of digitaal. De meeste hedendaagse lokomotieven (ook in spoor N) hebben een decoder aan boord of zijn er op voorbereid en kunnen ook analoog rijden.Doe goed onderzoek voordat je begint. Kijk bijvoorbeeld op internet naar railplannen, niet om ze na te bootsen, maar om ideeën op te doen.