CV255 is het zelfde als CV254 maar voor achteruit rijden. Je kan de remweg voor achteruit dus apart instellen door iets in te vullen in CV255. Dit is bedacht om push-pull setjes in beide richtingen nauwkeuriger te laten stoppen.
10.5.3. Push-pull trainsIn order to assure that push-pull trains also stop at the correctpoint ahead of a red signal it is possible to set the braking distancefor the reverse direction separately. This can be done with CV 255.If the value of CV 255 is greater than 0 then the value of CV 254determines forward movement and CV 255 reverse movement.Typically the value for the reverse movement (driving trailer leadsthe train) is set for a shorter distance.
Doe jezelf een plezier en lees niet die berichten van VvKan daarin vind je meer onzin dan waarheden.
Naar mijn bescheiden mening doe je VvKan toch wat tekort...Ik denk dat het verschil ontstaat, als de een over Esu praat en zo te merken de ander (VvKan) van Lenz uitgaat
Dus wat bij Esu misschien mogelijk is, daar is bij Lenz niet in voorzien
Als ik de loc omdraai dan rijd hij wel wat verder door maar stopt dan wel weer eerder aan de andere kant.
10.4.6. Brake Mode Exit DelaySometimes a bad rail contact can cause the brake signal from thedecoder to no longer be detected correctly. In this case, the de-coder would undesirably speed up again. CV 102 can be used tospecify a delay value. Only when the decoder no longer detectsa braking section for the time set there, the braking mode willbe left
De titel van dat draadje heette: "ABC instellingen voor de ESU lokdecoder V5" Lenz bedacht dit systeem en Esu deed mee en dat deden ze goed als niet beter dan de originele bedenkers Ik dacht dat de Lenz BM2 als enige hier in voorziet.
Zelf vond ik Lenz en ESU samen met Kuehn niet heel tof reageren op de ABC remsecties.