Ziet er mooi uit Edwin! Heb je de AHOB in zijn geheel geprint Of in losse onderdelen?
Hoi Edwin. Die geprinte 3D AHOB ziet er goed uit. Ik denk alleen dat de rode lampen aan een te grote kant zijn. Althans zo oogt het wel. Mogelijk dat jij die kleiner kan printen. Verder zeg ik je ga zo door. Vriendelijke groet.Bruntendijk Friesland. Kees.
Zeg niks, maar ik vind het weer prachtig Cor
Nu heb ik me een aantal weken geleden gestort op het tekenen van een AHOB. Gisterenavond had ik de tijd om de eerste test print in H0 te doen, en ik ben wel enthousiast met het resultaat en de details die tegenwoordig mogelijk zijn. Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
Het model lijkt heel goed, maar er zitten wat details niet juist:De boomlampen op AHOB's zitten altijd aan de 'plank' die aan de spoorzijde zit. Daarnaast worden ze altijd zo goed mogelijk over de boom verdeeld. In de print zit de boom het dichtst bij de steller wel heeel dicht op het support gemonteerd.Voor zover ik uit m'n eigen foto's kan ontdekken zit de eerste boomlamp bij bomen die slechts 1 rijrichting beveiligen recht boven de scheiding tussen weg en berm, terwijl bij bomen die beide rijrichtingen (fietspaden) afsluiten, de eerste boomlamp in het hart van de rijbaan zit.Daarom valt de 3D-print me als niet geheel correct op
Bedankt voor de feedback. Dat de lampen op de verkeerde 'plank' zitten, heb ik helemaal over het hoofd gezien. V.w.b. de plaatsing van de lampen, ik zal eens kijken of ik dat beter kan verdelen. Voor de reeds geprinte modellen laat ik het lekker zo
Het probleem waar ik tegenaan loop is: hoe krijg je al dat spul op en in de boom geprutst? Als je het bedenkt lijkt het simpel, maar als je die slagboom in je handen hebt dan blijkt het allemaal zo klein te zijn dat het bijna onmogelijk is om de diodes onzichtbaar weg te werken. Ik ben daar nog niet uit.