Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-09-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6000 (in schaal 0) door peterha
Vandaag om 08:43:16
Echt micro, micro layouts door MOVisser
Vandaag om 08:40:41
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door MarkSpoor
Vandaag om 08:31:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:25:09
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:13:51
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door Jelmer
Vandaag om 08:09:03
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 07:56:40
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 07:50:56
3de Modelspoorbeurs MSC De Locloods VZW (26/11/2023 De Loods - Mechelen) door svvander
Vandaag om 06:55:43
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:23:08
Traxx software problemen? door Thom
Vandaag om 01:15:58
PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk? door virmfan
Vandaag om 00:32:43
Module MOx door MOVisser
Vandaag om 00:18:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
24 september 2023, 23:15:33
Raadplaatje door Rody v. G.
24 september 2023, 22:54:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door CKLX
24 september 2023, 22:33:08
Buitenlust door Forever Rocofan
24 september 2023, 22:11:00
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
24 september 2023, 22:07:44
Esu SignalPilot 51840 programmeren door jodelo
24 september 2023, 21:53:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Overlast
24 september 2023, 21:39:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
24 september 2023, 21:02:18
Modelspoor enquete door Peter van der Leek
24 september 2023, 20:55:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door RobK
24 september 2023, 20:48:34
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Pauldg
24 september 2023, 20:33:23
PB models: koplopers (voorbespreking) door René 4312
24 september 2023, 19:38:31
Daz door gdh
24 september 2023, 19:04:25
Mehano Lint - Motorproblemen? door Fritsprt
24 september 2023, 18:47:21
Digitale Infodag 2023 - Zaterdag 23 september - Ermelo door MartinH0
24 september 2023, 18:25:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
24 september 2023, 18:15:10
Roco wisselspoel wil niet digitaal door bask185
24 september 2023, 18:03:25
  

Auteur Topic: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs  (gelezen 1408 keer)

everh003

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
    • Spoor en Staal
N-spoor, HCC!m aansturing. aan het switchen naar een z21 Start.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10413
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni 2023, 16:01:03 »
Wat een onzin allemaal:  Nu heeft de NS nog het alleenrecht over het 'hoofdspoor'. Arriva noemt 'open toegang tot het spoor een basisvoorwaarde om van de trein een succesvol alternatief te maken voor het vliegverkeer op korte afstanden'.
Arriva=DB, dus de nationale spoorwegmaatschappijen gaan in elkaars achtertuintje concurreren?
En NS international/NS is dan met DB één van de aandeelhouders van Railteam, een alliantie op het gebied van internationale hogesnelheidstreinen.
Dus aan de ene kant samenwerken en in een andere BV roepen dat concurrentie héél belangrijk is.
Iets zegt me dat dit niet heel handig is..
No dress rehearsel, this is our life.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #2 Gepost op: 08 juni 2023, 16:05:39 »
Je kan je afvragen of Hettinga dit van te voren ook besproken heeft met het hoofdbestuur van DB. Iets zegt mij dat dit, samen met Flixbus/Flixtrain meneer Kamminga, in het leven is geroepen om de boel eens flink op te karren.
Groeten Joop, machinist Lls

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2396
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2023, 16:23:23 »
Hoe zit het eigenlijk in België waar NMBS het alleenrecht op het hoofdspoor heeft en in Frankrijk waar SNCF het alleenrecht op het hoofdspoor heeft?
Mijn gevoel zegt dat het in die landen nog wat meer monopolisch toegaat dan bijvoorbeeld in Nederland....
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6957
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #4 Gepost op: 08 juni 2023, 16:45:27 »
Durf te dromen.
Als Zwollenaar-in-de-buitendienst kan ik een rechtstreekse verbinding tussen de Lichtstad en het Den Haag van Overijssel enkel toejuichen.

Maar het bericht geeft meer vragen dan antwoorden:
Welk materieel?
Is er plaats in de dienstregeling?

En zo nog wat.

Ajuus/salut
Henrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #5 Gepost op: 08 juni 2023, 16:45:56 »
Flixbus zet in om treinen naar Nederland te laten rijden vanuit Duitsland. Als er een jurist is, met gedegen kennis op het gebied van aanbestedingsrecht in het OV, dan is dat Arthur Kamminga wel. Flixbus heeft niet voor niets Arthur een 10-tal jaren geleden naar het hoofdkantoor in Berlijn gehaald. Vervolgens hebben zij Arthur kwartier laten maken voor de Nederlandse tak van Flixbus. Uit persoonlijke contacten met Arthur in het verleden weet ik dat er contacten zijn tussen Arthur en Anne Hettinga. Het valt niet uit te sluiten dat er sprake is van een opzetje tussen beide mannen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 3522
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #6 Gepost op: 08 juni 2023, 17:53:28 »
Durf te dromen.
Is er plaats in de dienstregeling?

Er gaat maar een trein per dag voor dag en dauw van Groningen naar Parijs en terug.
Op een groot deel van het ProRailtraject dus in de daluren.
Groet,
      Ronald

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7872
  • Spoor N
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #7 Gepost op: 08 juni 2023, 18:07:58 »
De trein gaat in de ochtendspits door Amsterdam en Schiphol, hoe kun je dat daluren noemen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2027
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #8 Gepost op: 08 juni 2023, 21:47:56 »
Het is natuurlijk een mooie manier om tussen de IC-dienst van NS te komen, want dat mag je meenemen zolang je voldoende internationaal vervoer hebt. Alleen ik ben wel benieuwd of zo'n trein een beetje uit kan. Er is natuurlijk wel vraag naar internationaal vervoer, maar of dat genoeg is?

Quinzeedied

  • Online Online
  • Berichten: 1001
Re: Arriva: Vanaf 2026 dagelijkse trein naar Parijs
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2023, 13:56:04 »
En na Arriva maakt ook Q-Buzz plannen bekend: https://www.rtvoost.nl/nieuws/2235932/qbuzz-wil-dagelijks-treinen-tussen-amsterdam-hengelo-en-berlijn-laten-rijden
(Volkskrant-artikel achter betaalmuur via https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/busbedrijf-qbuzz-timmert-aan-het-pan-europese-spoor-wil-dagelijks-7-treinen-naar-parijs-en-berlijn~b1d0c7f9/)

Hoewel de exacte route (over Arnhem of Hengelo) nog niet helemaal duidelijk is, had men bij de eerste versie van het Volkskrant-artikel de Q-buzz route getekend over Arnhem én Hengelo, over de niet elektricifeerde Staatslijn D. Overigens ook de eerder genoemde Arriva-trein naar Parijs over de nog aan te leggen Lelylijn...