Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!  (gelezen 1885 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Gepost op: 06 juni 2023, 20:21:23 »
Ik ga op mijn handen zitten, maar eigenlijk zou ik hier een ongelofelijke tirade willen typen ...
(Vooralsnog) 3 mooie topics op slot door het g*z**k van een paar ........

Bah, bah en nog eens bah!!!
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2023, 20:22:54 door Eric B »
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wat een @#$%&$#% GEZEIK weer!
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2023, 20:29:49 »
Nee hoor, niet door het gezeik van een paar personen. Af en toe is er een melding, maar dat komt wel in meer draadjes voor.
Dit lijkt me een kwestie van je niet aan afspraken houden en regelmatig over een grens gaan en vervolgens met "omkoping" en "één persoon maakt mijn lol kapot" aan komen zodra er wat wordt aan gedaan.
Er zijn nauwelijks tot geen meldingen als er eens een logo op een machinistenhuis staat. Maar als je nazi-servies gaat tonen, tja...

Persoonlijk heb ik als moderator het idee dat ik deze draadjes regelmatig de hand boven het hoofd heb gehouden en m'n best heb gedaan de mooie bouwdraadjes voor het forum te behouden. Het is niet één zeiker, de meldingen zijn vaker van nieuwe gebruikers die initieel verbaasd zijn. Die leg ik dan braaf het beleid uit en dat alles netjes met "wo2" is gelabeld zodat je het kan vermijden. Dat was een paar dagen geleden nog.

Maar ja, kennelijk heb ik dat verkeerd met die gedachte dat ik m'n best doe voor "die" draadjes. Zo te lezen wordt ik omgekocht ofzo? Enfin.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2023, 20:33:26 »
En daarbij was het te verwachten dat het weer eens uit de klauwe  zou lopen, daar één van de betreffende WO II bouwers in 2013 al eens een ban kreeg vanwege zijn gedrag.

Dat hij terug mocht komen verbaasde me dan ook zeer.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2023, 20:44:15 »
Ik ga nu niet inhoudelijk reageren, dan gaat het niet goed komen :)

Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2023, 21:14:06 »
Maar dat plaatsen was niet door hem gedaan
Dus een ander plaatst iets ,en dan gaat hij er onder lijden
Topic op slot
Hij kan zelf ook niets meer zeggen plaatsen of reageren
Zet het voor hem open,zonder reactie mogelijk is
Dus enkel kijken
Ik vindt dit een foute beslissing op 3 draadjes
akls ik daar blote muizen neerzet is dat niet zijn invloed
Dus 3 X open met enkel lezen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2023, 01:26:04 »
Jerry: lezen...

Inderdaad, serviesgoed was niet door Gorillus geplaatst in zijn draadje. Wel terecht (vind ik) geveegd. Gorillus zegt dat z'n spul weg mag. Daarom gooi ik zijn draadje dicht. Dus, nogmaals, het draadje is niet dicht gegaan omdat iemand anders een plaatje plaatste, het draadje is dichtgegaan omdat hij zelf zijn eigen draadje weg wilde.

Omdat het ontplofte wilden een paar anderen hun draadje ook weg hebben, dus heb ik die ook op slot gedaan.

Dus..... de draadjes zijn op slot omdat men zelf hun draadje weg wilde. De draadjes zijn niet op slot als straf, wat jij suggereert. En dat klopt dus niet.
Op slot is als moderatoren ons alternatief voor "draadje weg" en daar is dus nog wat discussie over.
Een stuk of vier draadjes zouden van het forum weggehaald moeten worden omdat daarom verzocht wordt. Dat doen we normaliter niet (dat staat ook in de forumvoorwaarden), vooral ook omdat veel anderen er lol van hebben gehad en er veel reacties en tips op zijn gekomen. We willen dus niet al het werk van anderen weggooien omdat degene die het topic begon ermee wil stoppen. Dat gaat tegen het hele idee van het forum in.

Nu ligt er wel de vraag/eis om in ieder geval de afbeeldingen weg te halen. Want daarop rust het auteursrecht van de fotograaf. Maar ja, da's door de fotograaf zelf naar onze plaatjesserver geüpload met het impliciete doel dat het juist op ons forum getoond kan worden. Dus of dat dan daarna nog teruggedraaid kan worden... Misschien wel, ik vind dat auteursrechttechnisch een inhoudelijk interessant punt. We zijn er nog naar aan het kijken.

Als de plaatjes weggaan, dan kunnen we net zo goed de complete draadjes weghalen en dat zou ik toch ook niet leuk vinden voor iedereen die aan die draadjes heeft meegedaan. Vandaar de institutionele tegendruk.

Pffff, al deze ellende omdat er een plaatje van een nazi-servies is weggehaald. Je sloopt wel erg veel als je je zo opwind over de verwijdering van zoiets niet-modelspoor-gerelateerds van een modelspoorforum...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5762
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #6 Gepost op: 07 juni 2023, 07:14:26 »
Ik ga nu niet inhoudelijk reageren, dan gaat het niet goed komen :)

Verstandig. Ik heb het gevolgd gisteren, de heren hebben zichzelf de das om gedaan en wijzen voorts naar de ander. Je openingspost met je stelling is dus niet correct, zie ook wat Reinout schrijft.  ;)

Gr, Ben.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2023, 07:26:38 »
Zo genoeg afgekoeld om even inhoudelijk te reageren.

Voor zover ik het kan beoordelen heeft de moderatie niets fout gedaan, laat ik dat vooropstellen.

Met een paar ....... in mijn OP bedoel ik die paar ....... die, omdat ze hun zin niet krijgen via melden aan de moderators, langs andere wegen met hun ....... g*z**k de desbetreffende forumleden terroriseren.
Met nu dus als gevolg dat meerdere draadjes op slot zijn en mogelijk zelfs gaan verdwijnen, omdat de leden het ...... g*z**k en gedram van die ....... nu echt helemaal zat zijn.
Treurig, maar past helaas wel bij het diep treurige beeld van Nederland anno 2023.

Een klein groepje ideologische schreeuwers, dat op basis van nonsens en/of pseudowetenschap alles kapot maakt.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jan1962

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2023, 08:17:40 »
Ik geloof dat het hele woke gebeuren wat er tegenwoordig voor veel ellende zorgt, terecht of niet terecht, imo onterecht in veel gevallen, absoluut onvergelijkbaar is met bezwaar maken tegen het tonen van nazi symbolen waar dit vermijdbaar is.
Of wil je met ideologische schreeuwers/ nonsens en /of pseudowetenschap beweren dat het allemaal wel meevalt met het leed wat veroorzaakt is?

Zelf heb ik wel moeite met nazisymbolen op materieel, maar dit gebeurt vaker, met modelvliegtuigen, boten, enz. Echter, de zogenaamde grapjes, op elk watermerk bij elke foto een swastika, en vervolgens compleet serviesgoed gelardeerd met die zooi, alsof het allemaal puur gaat om antiek, en vervolgens met allemaal humor wordt omkleed, dan vervagen de grenzen van het betamelijke. Dat er dan, waaronder ikzelf, mensen daarvan melding doen bij de moderatoren, is toch niet zo vreemd? Waarom zoveel boosheid, wetende wat een enorm leed er is veroorzaakt in deze periode, dat hoef ik hopelijk toch niet verder uit te leggen, als mensen dit te ver vinden gaan?

Er is toch geen enkele reden om deze symbolen buiten de genoemde materieel afbeelding nog eens zonder enige link met modelspoor te tonen. Het is te gemakkelijk om dan te zeggen, kijk dan niet naar deze draadjes. De modelbouw op zich waardeer ik, er zitten prachtige foto’s bij.
Bovendien is het toch niet acceptabel als er een grijs gebied ontstaat op een forum als dit, waarbij een groepje mensen zich te buiten kunnen gaan aan kwetsende uitingen zonder enige relatie met de hobby, als ware het een eigen community.

Dat is niet zo, dit is een forum van en voor iedereen.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2023, 08:27:16 door Jan1962. Reden: Ontbrekende woorden »

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #9 Gepost op: 07 juni 2023, 09:22:29 »
Nee Jan, daar bedoel ik héél andere zaken mee, maar die vallen buiten de kaders van dit forum.

Dat serviesgoed hoorde hier ook niet, daar zal je mij ook niet over horen, maar met de nu gesloten topics had ik geen enkel probleem, ook niet met de zichtbare symbolen.
Als je daar een probleem van gaat maken moet je dat ook gaan doen over Amerikaanse thema's, daar zijn tenslotte ook miljoenen indianen vermoord, of Chinese thema's Mao staat zéér ver boven Hitler als het om vermoorde mensen gaat ...

Van verheerlijking heb ik hier trouwens nog nooit iets bespeurd, wel van achterbaks g*z**k naar de makers van die draadjes toe.

Inderdaad, dit is een forum voor iedereen, ook voor hen die een gevoelige periode uit de geschiedenis willen weergeven in model, niet alleen voor al dan niet links deugdrammers!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

hervé

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #10 Gepost op: 07 juni 2023, 09:25:54 »
  Goeievoormiddag,

  Naar aanleiding van dit stekelige onderwerp, heb 'k gisterenavond eens diagonaal rondgekeken op internet hoe onze 'collega's' van de
  PlastiekModelBouw hiermee omgaan. Blijkt niet eenduidig. Misschien dat het Benelux-forum hieromtrent contact kan opnemen met IPMS.  Dat zijn
  toch ervaringsdeskundigen met hun M109's en andere Tigers.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #11 Gepost op: 07 juni 2023, 10:34:18 »
Als je daar een probleem van gaat maken moet je dat ook gaan doen over Amerikaanse thema's, daar zijn tenslotte ook miljoenen indianen vermoord, of Chinese thema's Mao staat zéér ver boven Hitler als het om vermoorde mensen gaat ...

Van verheerlijking heb ik hier trouwens nog nooit iets bespeurd, wel van achterbaks g*z**k naar de makers van die draadjes toe.

Inderdaad, dit is niet alleen voor al dan niet links deugdrammers!
Die laatste zin zegt wat mij betreft al meer dan genoeg..

Maar ik vind de vergelijking die gemaakt word absoluut nergens op slaan. Het nazi gebeuren vergoeilijken door te zeggen dat anderen ook leed hebben veroorzaakt

Jan1962

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #12 Gepost op: 07 juni 2023, 10:37:10 »
Eric,

Verheerlijking heb ik niet gebruikt.
Whataboutism nu wel. Je kunt van alles erbij slepen om eea acceptabel te maken, maar dat werkt zo niet. Begrijp je überhaupt wel waar dit om gaat?
Dit heeft ook niets van doen met politieke voorkeur, links of rechts. Nazi symbolen gebruiken en daar lollig over gaan doen in draadjes is gewoon smakeloos en ongepast.
Nogmaals, materieel met daarop dat gehate symbool, alla, historisch correct.
Al het andere gewoon onnodig en zwaar kwetsend.
Schelden op mensen die dit zo zien is onbegrijpelijk voor mij.
Wat wil je daarmee bereiken, of verdedigen?
Deze zwarte bladzijde uit de nabije geschiedenis mag (en moet soms)zeker belicht worden. Maar dan wel met respect. En dat ontbreekt af en toe volledig. Vandaar de reacties daarop.
Dat we nooit vergeten.


Cor--24

  • Offline Offline
  • Berichten: 785
  • Vier het leven, het duurt maar even.
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #13 Gepost op: 08 juni 2023, 07:08:51 »
Dat doen we normaliter niet (dat staat ook in de forumvoorwaarden)

Ik wil hier graag een vraag over stellen, namelijk is deze voorwaarde juridisch getoetst?

Het zou namelijk zo maar eens kunnen, dat behalve eigen beeldmateriaal ook het geschreven woord onder intellectueel eigendom valt en alleen mag worden gepubliceerd met toestemming van de eigenaar. Recent heeft een site die - in dit geval expliciet - materiaal vertoont ook het mes op de keel gekregen, want zij publiceerden materiaal zonder dat ze toestemming konden overleggen.
Mvg.

Cor

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wat een @#$%&$#% G*Z**K weer!
« Reactie #14 Gepost op: 08 juni 2023, 07:43:05 »
Wat ik er van heb kunnen vinden is dat het juridisch eigenlijk (nog) een behoorlijk grijs gebied is ...

De meeste fora hanteren de regel dat bijdragen niet verwijderd worden, omdat daardoor de samenhang van de forumtopics ernstig wordt aangetast.
En daar ben ik het volkomen mee eens, naast een enorme berg werk voor de moderatie, levert dat vreemde, onderbroken en onsamenhangende topics op.
Persoonlijk kijk ik anders naar topics die door de persoon die om de verwijdering vraagt zélf gestart zijn, daarbij ontstaan géén van de hierboven genoemde problemen.
Er verdwijnt gewoon een heel topic, alsof het nooit bestaan heeft.
(Kruisverwijzingen vanuit andere topics daar gelaten)

Maar dit is hoe ik het persoonlijk zie.
Ik zou het jammer vinden als de desbetreffende draadjes zouden verdwijnen, maar ik begrijp ook dat de desbetreffende leden gezien de, met name achter 'de schermen' gepleegde haatzaaierij om verwijdering vragen.

M.i. zouden moderatie/bestuur overigens ook kunnen/moeten optreden tegen leden die via PB bedreigingen uiten aan andere leden!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.