Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
Vandaag om 01:23:30
Liliput Datenbank in de maak door Hasenwald
Vandaag om 00:52:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 00:04:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
28 August 2025, 23:55:40
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door MichielB
28 August 2025, 23:53:59
Plaatdikte van een rangeerbaan door MichielB
28 August 2025, 23:43:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
28 August 2025, 23:17:11
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Pauldg
28 August 2025, 23:17:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
28 August 2025, 22:35:37
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
28 August 2025, 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 August 2025, 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
28 August 2025, 22:06:37
Da's Daz 2 door spoorijzer
28 August 2025, 21:49:48
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
28 August 2025, 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 August 2025, 20:39:47
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
28 August 2025, 19:59:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
28 August 2025, 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
28 August 2025, 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
28 August 2025, 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
28 August 2025, 18:21:43
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
28 August 2025, 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
28 August 2025, 18:04:17
Aachenau West door Silvolde
28 August 2025, 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
28 August 2025, 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
28 August 2025, 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
28 August 2025, 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
28 August 2025, 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
28 August 2025, 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
28 August 2025, 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
28 August 2025, 15:23:47

Auteur Topic: Het gaat niet goed met Märklin  (gelezen 66271 keer)

brendan

• Offline Offline
Re: Het gaat niet goed met Märklin
« Reactie #165 Gepost op: 28 April 2008, 18:34:34 »
Dag rene,

Denk je echter dat bijvoorbeeld roco of fleischmann of viessmann voor sinterklaas speelt?
Of marges veel zullen schelen met de andere merken denk ik niet.....ligt aan andere zaken.
Maar ik denk dan dat we erg ver van het eigenlijke onderwerp afdwalen.

Brendan

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #166 Gepost op: 28 April 2008, 18:43:07 »
Brendan,

Dat denk ik echt niet hoor. Ook daar is een strak beleid. Het ging om de vraag of de winkelier volledig moet betalen voor het door de fabrikant voorgeschreven en geleverde interieur. Dat hebben de andere merken (nog) niet voor zover mij bekend.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Michiel van der Eijk

• Offline Offline
  • Trains, plains and automobiles
« Reactie #167 Gepost op: 28 April 2008, 19:41:32 »
dat klopt inderdaad, de winkelier betaald voor de shop in shop en stores en niet marklin zelf

Daar was ik dus stiekem al een beetje bang voor.
Om te vervolgen met een citaat uit eigen bundel:

De arrogante houding van dit bedrijf komt me al heel lang de strot uit.

Ik kan wel leven zonder Märklin.

Groeten,
Michiel van der Eijk

Robert E

• Offline Offline
    • Robert’s Modelspoor Pagina
« Reactie #168 Gepost op: 28 April 2008, 19:57:01 »
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

brendan

• Offline Offline
« Reactie #169 Gepost op: 28 April 2008, 20:09:30 »
Dag Rene,

andere leveranciers hebben ook bepaalde voorwaardes aan hun producten en geloof me maar, de winkelier betaald ook voor de vitrines van pak en beet roco en of fleischmann enzovoorts. Misschien dat er wel een gedeelte wordt vergoed via regelingen in deze voorwaardes maar de hoofdlijn is dat de winkelier investeerd.

En ja misschien dat jij kan leven zonder marklin michiel maar ik denk dat er een heleboel zijn die dit niet kunnen.....

Maar ik blijf van mening dat dit draadje ging over het feit dat het niet goed ging bij marklin, iets wat ook wel duidelijk is maar eigenlijk voor de gehele modelspoorwereld wel op gaat.

De kosten zijn hoog, de omzetten laag en dus ga je in de problemen komen ongeacht wie of wat je dan ook bent.

Ik denk ook dat er andere problemen zijn zoals de tijd, kosten en het imago wat deze wereld heeft. Je legt niet zomaar even een baan weg, je sluit niet zomaar even alles aan (zeker als je meer wilt). Wat dat betreft is een pc-game veel makkelijker. Kosten amper iets, je installeert het ff en je bent er weken/maanden mee bezig. Je hebt dus gelijk resultaat van je werk, iets wat je bij modelbouw niet "altijd" hebt.

Ook het stoffige imago wat deze hobby blijft houden en waar men eigenlijk maar niet van afkomt. Toegegeven vind ik dit wel minder met de shop in shops maar het beeld van de "mafkees" die op zijn zolder met treintjes speelt met een NS pet op blijft bestaan.

Een ander probleem waardoor veel bedrijfen ook in de problemen zijn gekomen zijn de kosten. Het kost veel geld om producten te maken en te ontwikkelen wat doorberekend wordt in de prijs.....
Ook de consument speelt hierin in mijn opinie een belangrijke rol. A tot Z willen maar wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....ergens zal dit botsen denk ik dan. Aan de ene kant de belangen van de fabrikant en winkelier en aan de andere kant de belangen van de consument.

Bovenstaand was echter een verhaaltje van mijn kant waarom ik denk dat er veel bedrijven in de problemen komen. Specifiek voor marklin al dan niet kan ik niet zeggen omdat ik geen inside info heb en het dus lastig is. Ik denk ook niet dat niemand het ooit helemaal te weten zal komen behalve de directie van marklin zelf.

En ik vind het dan ook bijzonder jammer en vervelend om te horen dat het minder goed gaat bij een bedrijf die mooie producten maakt want dit is altijd vervelend ongeacht wie het dan ook is. (roco, marklin enzovoorts)

Brendan

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #170 Gepost op: 28 April 2008, 20:18:10 »
Brendan, daar heb je helemaal gelijk.

Ik kan wel leven zonder Märklin.
Ik dus absoluut niet >:( Waarom is er nou in één keer al die kritiek op Märklin? Vanwege de oude motoren? Vanwege de prijzen? Wees in ieder geval blij dat de modellen nog in Duitsland worden gemaakt. Dan ben je er zeker van dat de arbeidsomstandigheden goed zijn. Hier hou ik nu ook over op omdat ik het hier al eerder over heb gehad.

Ik weet niet wat met arrogantie bedoelt wordt. Zou iemand dat nog even beter willen uitleggen? Of in ieder geval even een voorbeeld noemen.
Is de service niet goed? Is de manier waarop klanten worden behandeld niet goed?

Hopelijk weet iemand antwoorden op mijn vragen.
Mvgr Jan Wiebrand

Mats L

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 28 April 2008, 20:28:41 »
Ja, dat begin ik mij ook af te vragen.

Een niet nader te noemen persoon (degene die ik bedoel weet het wel van zichzelf) bood me laatst aan op zijn baan een keer mijn modeltreinen te laten rijden. Ik rijdt zowel gelijkstroom als Marklin. Toen ik hem dit meedeelde zei die;'dan laat maar, je hebt Marklin'.  Dat ik grotendeels gelijkstroom heb maakte niet meer uit.

Dit vind ik gewoon een typisch voorbeeld van anti-Marklin gedrag. Waarom? kan iemand (bijv: de ik kan leven zonder M persoon) eens uitleggen wat zijn probleem jegens Marklin is?

Groeten,

Mats

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #172 Gepost op: 28 April 2008, 20:34:13 »
Dat is potverdorie ook wat. Ik heb gelukkig nog nooit een opmerking over arrogantie naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Maar ik rij ook Märklin dus waarom doet zo iemand dat?
Mvgr Jan Wiebrand

stig

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 28 April 2008, 20:50:01 »
Ik pak er ff een gemakkelijke stoel bij... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

verzameldirk

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 28 April 2008, 20:55:34 »
Brendan, daar heb je helemaal gelijk.
Ik dus absoluut niet >:( Waarom is er nou in één keer al die kritiek op Märklin? Vanwege de oude motoren? Vanwege de prijzen? Wees in ieder geval blij dat de modellen nog in Duitsland worden gemaakt.

Nou ik denk dat van mijn geliefde Märklin niet alle locs nog in Duitsland worden gebouwd.
De spoor Z en Spoor 1 komen nu volgens mij al uit Gyor, de laatste twee hier binnengekomen locjes hadden nog maar alleen een opdruk Märklin onder de loc staan, ook op de verpakking geen duiding meer van made in Germany  >:(

Maar ik blijf mijn merk in spoor Z wel trouw, behalve als ik iets heel bijzonders zie zoals mijn Köf 2 van Dr. Scheibe, en straks van hem de Sik

Dirk Bolt

verzameldirk

• Offline Offline
« Reactie #175 Gepost op: 28 April 2008, 20:59:32 »
Een niet nader te noemen persoon (degene die ik bedoel weet het wel van zichzelf) bood me laatst aan op zijn baan een keer mijn modeltreinen te laten rijden. Ik rijdt zowel gelijkstroom als Marklin. Toen ik hem dit meedeelde zei die;'dan laat maar, je hebt Marklin'. 

Ach ja Märklin was en is over het algemeen wat duurder he  ;D
En die meneer zal daar wel wat problemen mee hebben  ???

Dirk Bolt

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #176 Gepost op: 28 April 2008, 21:04:05 »
dit draadje gaat al lang niet meer waarover het zou moeten gaan.
Ik verbaas me soms over hoe mensen hun mening uiten zonder maar iets te onderbouwen.
We kunnen denk ik met ze alle de conclusie trekken dat marklin in zwaar weer verkeert. Roco heeft dit ook meegemaakt en kijk nu is. Ik hoop dat marklin van deze fouten heeft geleerd en het is voor ons afwachten wat er nog gaat gebeuren.

Daan!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #177 Gepost op: 28 April 2008, 21:12:17 »
O.K......en daar gaan we weer.....

Er is 1 iemand die kan leven zonder Marklin.
Er is iemand anders die ze arrogant vind.

En we roepen weer, dat we anti Marklin zijn.
Advies : Die nu roepen dat we anti Marklin zijn, moeten eens goed lezen op het 3 Rail forum.
Daar vinden mensen Marklin ook arrogant, kunnen ook leven zonder dat merk en worden NIET bestempeld als Anti Marklin....

De tijd dat ik persoonlijk Marklin in bescherming nam, is al lang voorbij, sinds ik zeer aandachtig het 3 Rail forum lees en genoeg kritiek lees over Tante M.

Daar gaat deze draad NIET over, en dus kappen we daar direct mee.
Vecht dat maar uit via mail of PM.

Zoniet ?
Dicht. (Dus ruim die stoel maar op Stig )
« Laatst bewerkt op: 28 April 2008, 21:20:14 door Chris van Diesen »

towncar59

• Offline Offline
« Reactie #178 Gepost op: 28 April 2008, 21:17:10 »
Chris....!  Ik had net de chips en het bier gepakt.... :'(

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #179 Gepost op: 28 April 2008, 21:22:26 »
Er is vast wel iets leuks op TV  ;D