Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
Vandaag om 01:23:30
Liliput Datenbank in de maak door Hasenwald
Vandaag om 00:52:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 00:04:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
28 August 2025, 23:55:40
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door MichielB
28 August 2025, 23:53:59
Plaatdikte van een rangeerbaan door MichielB
28 August 2025, 23:43:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
28 August 2025, 23:17:11
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Pauldg
28 August 2025, 23:17:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
28 August 2025, 22:35:37
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
28 August 2025, 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 August 2025, 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
28 August 2025, 22:06:37
Da's Daz 2 door spoorijzer
28 August 2025, 21:49:48
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
28 August 2025, 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 August 2025, 20:39:47
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
28 August 2025, 19:59:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
28 August 2025, 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
28 August 2025, 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
28 August 2025, 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
28 August 2025, 18:21:43
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
28 August 2025, 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
28 August 2025, 18:04:17
Aachenau West door Silvolde
28 August 2025, 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
28 August 2025, 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
28 August 2025, 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
28 August 2025, 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
28 August 2025, 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
28 August 2025, 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
28 August 2025, 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
28 August 2025, 15:23:47

Auteur Topic: Het gaat niet goed met Märklin  (gelezen 66250 keer)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
Re: Het gaat niet goed met Märklin
« Reactie #15 Gepost op: 15 April 2008, 15:28:01 »
Ja volgens mij wel. Ik denk dat het nu wel een keer einde oefening zou kunnen zijn voor marklin. Zeker als je kijkt naar andere merken meestal betere service, goedkoper vaak beter gedetaileerd.

Misschien dat het wel beter gaat als ze de prijzen van roco gebruiken. Of in iedergeval hun eigen prijzen /2 doen.
Voor grootspoorfoto's zie site

henk

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 15 April 2008, 15:38:10 »
Nee, laten we nou niet gaan speculeren op basis van beperkte talenkennis.  ::)

Er staat vooral dat Kings Bridge probeert het bedrijf klaar te stomen voor verkoop in de nabije toekomst. Dat gaat van au. Er wordt een hoop geld uitgegeven aan organisatieadviseurs, er zijn kwaliteitsproblemen en er wordt gepoogd de financiële situatie rooskleuriger voor te stellen dan die is. Wie het daar niet mee eens is, vliegt eruit.
Totdat Märklin kan worden verkocht, gaat het zeker niet failliet. Dan ziet de investeerder namelijk geen cent terug. Hoe het daarna verder gaat weet niemand.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 15 April 2008, 15:46:24 »
Het gaat eigenlijk niet eens om Marklin als modelspoor-fabrikant.

Je hebt bedrijven die auto's inkopen en met winst proberen te verkopen, garage's.  Geen emotionele binding met welke auto dan ook, de auto is gewoon 'n ding om mee te handelen. En zo werkt ook een handelaar in fietsen en brommers.

Kings Bridge is niet anders, alleen is hun 'ding' een willekeurig bedrijf. 'n Bedrijf 'koop' je en 'verkoop' je. Tussendoor poets je het een beetje, net als de autohandelaar dat met een auto doet. Het 'bedrijf Marklin' is gewoon een handelsobject.
Waar het in feite op neer komt is dat Kings Bridge nu bezig is met 'het oppoetsen'.

Gert1

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 15 April 2008, 15:51:51 »
Er wordt een hoop geld uitgegeven aan organisatieadviseurs, er zijn kwaliteitsproblemen en er wordt gepoogd de financiële situatie rooskleuriger voor te stellen dan die is. Wie het daar niet mee eens is, vliegt eruit.

Ik ben bang dat je dat helemaal goed hebt gezien.
Mijn vingers jeuken om hier eens onverbloemd mijn (politieke) mening over te geven, maar dat is te veel off topic.

mvg,
Gert

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 15 April 2008, 15:55:45 »
Ja volgens mij wel. Ik denk dat het nu wel een keer einde oefening zou kunnen zijn voor marklin. Zeker als je kijkt naar andere merken meestal betere service, goedkoper vaak beter gedetaileerd.

Misschien dat het wel beter gaat als ze de prijzen van roco gebruiken. Of in iedergeval hun eigen prijzen /2 doen.

goedkoper ben ik met je eens. dat is een feit. Als ze straks meer concurentie krijgen op 3-rail gebied zullen de prijzen vast wel af nemen.
maar service? ik heb nu 1 dingetje gehad en ben uitstekend geholpen. Ligt het er ook niet aan bij welke dealer je haalt.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #20 Gepost op: 15 April 2008, 16:17:55 »
Reken er maar niet op dat de prijzen gaan dalen. Ze hebben nu al concurrentie van roco, piko mehano enz die ook allemaal 3 rail uitbrengen. Maar marklin gaat echt nite goedkoper produceren.
Voor grootspoorfoto's zie site

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 15 April 2008, 16:20:07 »
Maar goed, het artikel gaat puur over de bedrijfsvoering bij Märklin, niet over de kwaliteit van hun producten (alleen zijdelings) of de service aan hun klanten. Waar het over gaat is dat er meer dan 5 miljoen euro is betaald aan consultants, accountants en dergelijke, terwijl het verlies ten opzichte van het rampjaar 2006 alleen maar is toegenomen (iets van 14 miljoen).

Omzet zegt helemaal niets. Ik kan een ontzettend hoge omzet krijgen door mijn producten met verlies te verkopen, bijvoorbeeld. Daarom zegt Märklin blij dat de omzet is gestegen, maar ze vertellen er niet bij waarom dat is (namelijk, leveringsproblemen aan het eind van 2007) en ze zwijgen ook over de winst.

Het zal Kingsbridge overigens niet meezitten om de boel van de hand te doen (iets wat overigens al twee jaar geleden voorspeld was dat dit altijd al de bedoeling was), aangezien het beursklimaat erg negatief is en dat voorlopig ook wel zal blijven. Het zou me niet verbazen als die Dietz eruit zou vliegen, alleen maar vanwege dit artikel in Handelsblatt.

Dat een vervanger het beter zou doen is allerminst zeker, maar wat tegenwoordig belangrijk is zijn de aandeelhouders (immers, de eigenaren van de boedel), niet de klanten of de werknemers.

Kennelijk is het idee dat die laatste twee groepen ook 'stakeholders' zijn en niet alleen de 'shareholders' is kennelijk nog niet goed doorgedrongen bij Kingsbridge. Of wat waarschijnlijker is, het interesseert ze niet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Wim55

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 15 April 2008, 16:21:59 »
Hallo,
nou, het gaat zeker de verkeerde kant uit...

Kingsbridge wil geen 100 % winst, maar 200 % !

Dus alle modellen gaan op de helling en moeten
in elkaar geklikt kunnen worden,
met goedkope motortjes alla nieuwe BR 81,
geen 5-polige rotors meer met teveel koperdraad ,
en met goedkope 5 euro decoders of minder...
het bewijs daarvan is wel dat die nieuwe SDS motor
al jaren verkrijgbaar is bij Conrad
en die haalt ze ook uit Taiwan voor 10 euro...

Inderdaad, als je het daar niet mee eens bent, vlieg je er meteen uit...
en het liefst gemaakt in lage lonen landen:
met zo weinig mogelijk mensen in,
niet alleen China, maar vooral Roemenie, Hongarije die kant op...
en geen eindcontrole meer:
leg dat maar neer bij de winkelier en klant!

en of Marklin daar op den duur beter van wordt, waag ik ook
te betwijfelen...

je gaat lok's uit de jaren '90 alleen maar meer koesteren!

groetjes
Wim

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #23 Gepost op: 15 April 2008, 16:56:24 »
A. Dietz kunnen ze er toch niet zomaar uitgooien? Die heeft zich er met eigen geld ingekocht, hij zit zich helemaal rijk te rekenen met het geld wat hij bij een eventuele verkoop binnen gaat slepen.
Zal toch wel erg sneu zijn voor deze goedwillende man, met zijn erg sociale personeelsbeleid, als het financieel voor hem toch wat tegen gaat vallen :P.
« Laatst bewerkt op: 15 April 2008, 17:23:29 door prutser »

verzameldirk

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 15 April 2008, 17:09:21 »
Goh ik wil ook wel een advies geven: ( voor 4000 euro per dag)
Deze is alvast gratis. Luister eens naar je klanten.

Ben ik helemaal me je eens Han  ;D >:( ;D

Dick Bolt

willem bls

• Offline Offline
  • zwitserland enthousiast.BlS in HO,wisselstroom
« Reactie #25 Gepost op: 15 April 2008, 17:33:48 »
Jammer is dat Marklin zijn locprijzen verhoogd, naar mate de verliezen hoger worden, vernieuwing wordt er niet meer of nauwelijks nog gedaan en modellen uit de 70 jaren worden als eenmalig , exclusief, aangeboden.
Kijk naar de twee stoomlocs,S3/6
Als vervente Marklin rijder uit het stenen tijdperk, 1956,is het gevoel bijna niet meer aanwezig.Ik koop nu liever Roco,mooier,beter en voordeliger.
De hautaine houding draagt ook niet bij tot een fijn gevoel.
De prijzen moeten volgens UVP en de handelaar wordt aangepakt , als hij iets hieraan doet.
Shop in shop,store noem maarop, maar kwaliteit of advies is niet verbeterd.
In de Marklinstore winkel in Groningen geweest  mooie winkel, maar de meerwaarde ontgaat mij volledig en enig advies of benadering van de klant is niet van toepassing.
Marklin heeft nog steeds het idee,dat het een hele eer is om wat van hun te kopen terwijl zij niet het idee hebben,dat wij voor de omzet en dus uiteindelijk voor de winst zorgen.Ik vraag mij af wanneer zij van hun troon komen en naar de modelbouwer, klant luisteren.
En ja met een ieder eens ,die zich zorgen maakt over de toekomst van Marklin en voor ons als drierail rijder.
Want met zo'n verlies wil niemand dit bedrijf kopen.

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 15 April 2008, 17:40:06 »
Het zat er natuurlijk dik in dat een treinen merk, waarvan de treinen een stippellijn in het midden van de rails volgen, een keer ten onder zou gaan. :-|

Richard

Gert1

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 15 April 2008, 17:42:57 »
Verder graag geen ludiek bedoelde opmerkingen over het Märklin-systeem. Het onderwerp hier is de bedrijfsvoering en niet het systeem an sich.

mvg,
Gert

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 15 April 2008, 17:45:25 »
Gert,

Jou treinen volgen zeker ook de stippellijn. Levert altijd wel weer een reactie op van iemand. ;D

Over bedrijfsvoering kan niemand op dit forum iets zinnigs zeggen tenzij ze bij het adviserend bedrijf danwel de directie van Märklin werken.

Richard

Gert1

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 15 April 2008, 17:50:42 »
Nee Richard, ik heb zo'n 25 jaar geleden m'n Märklin-spullen ingeruild voor tweerail-materiaal. Maar ik maakte die opmerking dat we het niet over Märklins systeem gaan hebben als forummoderator.
Juist omdat we willen voorkomen dat er denigrerende opmerkingen over Märklin, het drierail-systeem of over aanhangers van dat systeem worden gemaakt.
Beneluxspoor.net is namelijk bedoeld voor alle modelspoorders, ongeacht welk systeem zij gebruiken.

mvg,
Gert