Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 06-12-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht. door Hlv53
Vandaag om 01:24:38
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door NS 1607
06 december 2023, 23:46:06
241P SNCF, messing schaal-0, Benoit Semblat door FritsT
06 december 2023, 23:44:23
Minder treinen over Zeeuwse Lijn door verzakkingen door Bahn-AG
06 december 2023, 23:41:08
Verlichting ROCO BR 132 door Bert54
06 december 2023, 23:19:02
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
06 december 2023, 23:10:47
US diorama in H0 door Wim Vink
06 december 2023, 23:05:38
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Wim Vink
06 december 2023, 23:00:03
Raadplaatje door GerardvV
06 december 2023, 22:54:32
chinese preisers door MOVisser
06 december 2023, 22:46:45
9 december Modelspoorbeurs Houten door Bahn-AG
06 december 2023, 22:45:34
Overbrenging 50 0073 van VSM naar ZLSM 3 december door Benelux795
06 december 2023, 22:23:46
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Rody v. G.
06 december 2023, 22:07:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans v H
06 december 2023, 22:05:39
16 en 17 december Modelspoorbeurs Zutphen door Wim Vink
06 december 2023, 21:59:15
D236 Nord-West-Expres door 1200blauw
06 december 2023, 21:28:52
3D volledig operationele railgemonteerde portaalkraan (RMG) in schaal HO door Freo
06 december 2023, 21:12:47
Modelbaan Beltheim. door Modelbaan BeltHeim
06 december 2023, 20:36:46
Welke decoder is dit? door henk
06 december 2023, 20:32:16
Rondom Charlois door Noordernet
06 december 2023, 20:11:47
reparatie NS MP3000 motorpost Märklin hamo gelijkstroom door Andries
06 december 2023, 20:10:37
Havenspoor Dordrecht door Hans Reints
06 december 2023, 19:36:28
Roco NS plan V door henk
06 december 2023, 18:43:36
Ton bouwt goederenwagens door TonM
06 december 2023, 17:27:51
NS-200 Sik. Bouwproject in Spoor- 0 en Spoor-1. door FritsT
06 december 2023, 17:14:16
SECR River Class (K Class) door Biessendorf
06 december 2023, 16:14:20
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
06 december 2023, 15:53:55
PB models: koplopers (voorbespreking) door PBModels
06 december 2023, 15:45:02
DE1 loksound v4 AC programeren met 6021 door Klaas Zondervan
06 december 2023, 12:49:07
VERPLAATST: zwaailicht voor NS2400 door Reinout van Rees
06 december 2023, 12:13:03

Auteur Topic: Nieuwe site voor online modeltreinveilingen  (gelezen 1807 keer)

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
Re: Nieuwe site voor online modeltreinveilingen
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2023, 09:51:19 »
Je geeft aan dat het feitelijk een pseudo hobby is van je naast je treinenbaantje en het helemaal niet de bedoeling is er veel geld mee te verdienen. Maar je algemene voorwaarden tellen 22 pagina's en van elke transactie strijk je 8% op lees ik.

Die site runnen is gewoon een bron van inkomsten, daar is niets verkeerds aan maar zeg dat dan gewoon. Je zult mij er niet tegenkomen overigens maar dat terzijde.

Gr, Ben.

Het bouwen en onderhouden van een site kost ook geld, los van de hosting die relatief duur is vanwege het vele dataverkeer.
Carpe Diem

ceuleer

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2023, 11:56:43 »
Je geeft aan dat het feitelijk een pseudo hobby is van je naast je treinenbaantje en het helemaal niet de bedoeling is er veel geld mee te verdienen. Maar je algemene voorwaarden tellen 22 pagina's en van elke transactie strijk je 8% op lees ik.

Die site runnen is gewoon een bron van inkomsten, daar is niets verkeerds aan maar zeg dat dan gewoon. Je zult mij er niet tegenkomen overigens maar dat terzijde.

Gr, Ben.

En dan nog extra veilingkosten voor de koper, dit staat op de pagina met "Algemene voorwaarden" onder "Veilingkosten".

"Kopers betalen 4,5% van het bedrag waarvoor de veiling is gewonnen."

Ik zal wel bij Ebay blijven, daar betaald de koper niks extra.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 25 augustus 2023, 12:32:59 »
Dus als ik mijn Artitec treintje voor €400 verkoop levert dat de Wim Beltman / Selectrainz €50 op......  ;D

bellejt

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 25 augustus 2023, 12:38:39 »
principe catawiki
Greetings,salutations,groetjes,

Stieven76

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2023, 12:44:38 »
Ik spreek me niet uit of een extra veilingsite echt nodig is. Ik zal af en toe wel eens komen kijken of er voor mij iets interessants kan op staan.
Persoonlijk vind ik de layout nogal brut. Die mag zeker nog wat bijgewerkt worden.
Bv:
- de filters bovenaan de pagina (merken, schaal, de vlaggen) mag gerust wat fijner
- linkse sidebar tekstgrootte is buiten proportie tov de rest van de site
- de onderdelen van een item (foto, klok, titel, bied knop) voelen niet aan als één blok, steken ook niet af tov de achtergrond

Ik heb het liever wat minder schreeuwerig.
Zelf ben ik iets aan het bouwen om mijn treinen (en later ook alle extra's) te kunnen bewaren en weer te geven op een overzichtelijke manier.
Ziet er ongeveer zo uit:

Het is maar een voorbeeld, mijn tool is geen veiling site en niet gemaakt met WordPress.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2023, 14:31:58 »
Voor ons is het een pseudo hobby naast onze eigen modelbaan.

Het is niet een extra verkoopkanaal van Domburg Train Support?
(waar niks mee mee zou zijn overigens)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2023, 11:19:07 »
Bij een ontvangen bestellen van DTS zat ook een folder voor deze verkoopsite. Ik neem aan dat ze verbonden zijn. Ik ben niet geïnteresseerd in dit soort sites, maar kan me indenken dat het voor sommigen een verrijking is. Dubbelzinnig op te vatten.  ;)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #22 Gepost op: 26 augustus 2023, 17:51:56 »
Wat toevallig, gistermiddag klikte ik op de Contact-button en kreeg gegevens van DTS (Domburg dus) uit Ermelo, vandaag is het ineens Kontakt-button en is de connectie met Domburg verdwenen.

Heeft de site een automatische vertaling van iets, Zuid-Afrikaans ofzo? Bovenaan staat telkens "Laat op! Voor een aantal kavels is een minimumprijs van toepassing. Deze wordt niet gepubliceerd maar de prijsklasse geeft een indicatie." Los van het andere vorm van opladen: Waarom wordt de minimumprijs niet gepubliceerd?

"Kopers betalen 4,5% van het bedrag waarvoor de veiling is gewonnen." > Maak van veiling maar kavel

"Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken Selectrainz verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u: – burgerservicenummer (BSN)

Zozo.... en dat mag? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/welke-organisaties-mogen-mijn-burgerservicenummer-bsn-gebruiken

Waarom staat trouwens bij 5.5.4. een bedrag in CHF vermeld?

"6.2.3 Bindend karakter van het bod
Door een bod uit te brengen, verklaart de bieder het aangeboden product te hebben gekocht onder de voorwaarden die door de verkoper zijn gespecificeerd of individueel met hem zijn overeengekomen (betalingsmodaliteiten, transportwijze, leveringskosten, enz.) in het geval dat hij de hoogste bieder is op de einde van de veiling."

Kijk hier nog eens goed naar zou ik zeggen.

Wegen interesse voor artikelen van Roco daar eens op gezocht, en zowaar een actief artikel: https://www.selectrainz.nl/nl/product/partij-van-8x-ondervloeraandrijving-roco-10030/

Aanbieder is DTS (kan), met omschrijving:

We hebben nog een partij van 8 ondervloeraandrijvingen liggen die weg mag! (logisch) De aandrijvingen kosten per stuk 46,90 euro. Zoek je nog nieuwe aandrijvingen? Dan is dit jouw kans op een leuke meevaller!

Startbod is 150 euro, minimumbod is 150 euro, schijnbaar dus niet de minimumprijs . Schatting is €250.00 - €375.00 (ligt beetje ver uit elkaar vind ik, maar dan heeft de expert sneller gelijk) en nu kopen zou moeten kunnen voor 349 euro. Zou moeten kunnen, want "Dit product kan niet worden gekocht."

Wat heeft de stukprijs van 46,90 er mee van doen?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

WB

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 27 augustus 2023, 12:02:52 »
Beste Arjan,
Dank voor je opmerkingen. Ik loop in volgorde langs je punten:
- Zoals gezegd, het is een beginnende site en we zijn op een aantal punten nog zoekende. Zoals je al hebt opgemerkt is vertalingen nog een issue. We hebben er een aantal getest maar eigenlijk is er geen die perfect voldoet. Dus krijg je soms merkwaardige vertalingen die we dan handmatig moeten corrigeren.
- Kopers betalen idd voor de gewonnen kavel..
- Over BSN. We hebben ons Privacy statement via de website van de K.v.K. laten genereren. Die hebben er een tool voor. Op onze inschrijvingsformulieren wordt geen BSN nummer gevraagd. (dus ook niet bewaard). Echter, de Belastingdienst heeft strengere voorwaarden gesteld aan de registratie en controle op verkopers. Dat zie je ook bij andere platformen met de vraag of je Pro of Prive bent. Daarnaast willen wij zeker weten dat verkopers die zich aanmelden bonafide zijn en we zouden ultiem om een BSN kunnen vragen. Tot nu toe checken we dat op een andere manier.
- 6.2.3. Dat is idd een juridische volzin die in begrijpelijker taal geschreven kan worden. Dank!
- De Roco kavel kan inderdaad wat duidelijker en puntiger.

Over DTS: IK ben zelf al een aantal jaren klant bij DTS (alles wat onder de treintafel zit komt bij hem vandaan) en heb Martin leren kennen als een enthousiaste en deskundige ondernemer.  Toen ik het Selectrainz plan aan hem vertelde vond hij het leuk en wilde ons graag ondersteunen. Hij stuurt inderdaad foldertjes mee en promoot ons in nieuwsbrieven. Daar zijn we blij mee, maar er is verder geen zakelijke verbinding o.i.d. . Hij plaats veilingen bij ons en betaalt daarvoor keurig de gebruikelijke commissie.

Verder bedankt voor het meekijken en meedenken Arjan. We gaan er aan werken.

WB

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 27 augustus 2023, 12:11:45 »

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Stieven. Vormgeving is zeker niet mijn persoonlijk sterkste kant en we hebben ons in eerste instantie op de functionaliteit van de site gefocusseerd. We hebben al eerder opmerkingen gekregen en gaan daar in een volgende fase mee aan de slag. Op de korte termijn zullen we zeker een paar van jouw suggesties met CSS verwerken.

Ben benieuwd met welke tools je jouw site bouwt. Wij gebruiken idd Wordpress en Woocommerce.
Beste groet, Wim

Ik spreek me niet uit of een extra veilingsite echt nodig is. Ik zal af en toe wel eens komen kijken of er voor mij iets interessants kan op staan.
Persoonlijk vind ik de layout nogal brut. Die mag zeker nog wat bijgewerkt worden.
Bv:
- de filters bovenaan de pagina (merken, schaal, de vlaggen) mag gerust wat fijner
- linkse sidebar tekstgrootte is buiten proportie tov de rest van de site
- de onderdelen van een item (foto, klok, titel, bied knop) voelen niet aan als één blok, steken ook niet af tov de achtergrond

Ik heb het liever wat minder schreeuwerig.
Zelf ben ik iets aan het bouwen om mijn treinen (en later ook alle extra's) te kunnen bewaren en weer te geven op een overzichtelijke manier.
Ziet er ongeveer zo uit:

Het is maar een voorbeeld, mijn tool is geen veiling site en niet gemaakt met WordPress.

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #25 Gepost op: 27 augustus 2023, 21:27:59 »
Het is niet een extra verkoopkanaal van Domburg Train Support?
(waar niks mee mee zou zijn overigens)

Zie dit niet als een aanval, je bent echt niet de enige die dat me gevraagd heeft. Maar ik vind het altijd bijzonder hoe aannames het winnen van de werkelijkheid.

Nergens staat dat wij eigenaar of aandeelhouder zijn van Selectrainz. In een van onze nieuwsbrieven hebben we uitgelegd dat we Wim zijn nieuwe platform ondersteunen en gebruik gaan maken van de veilingsite.

Wim zijn idee spreekt me heel erg aan, daarom heb ik besloten om de veilingsite te promoten en zo te helpen met de opstart van de site.Ik ken Wim al heel lang en ik heb hem leren kennen als een man met zakelijk verstand die gewoon (ja het bestaat nog) eerlijk en open is over zijn manier van handelen. En hij is goed voor zijn geld zoals het spreekwoord luidt. Wat hij zegt doet hij altijd.

Er is dus een gezonde basis voor de veilingsite. Het is nu nog karig in aanbod als je vergelijkt met CW of MP. Maar joh, Rome is niet in 1 week gebouwd, ook niet in 2. Het heeft tijd nodig om te groeien.

Hoe meer gebruikers er zijn, en de meer verkopers er komen, des te meer feedback er komt voor de bouwers. En dat is juist heel belangrijk. Dus ga vooral niet roepen dat het je niks lijkt, maar deel met Wim wat je anders zou willen zien. Kost je net zoveel tijd als een berichtje op sociale media.

Dus ja van mijn zijde, leuk en goed initiatief. We promoten het platform flink en er is ook al veel feedback.

Cheerz!!
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #26 Gepost op: 28 augustus 2023, 09:16:27 »
Mogge,

Ik denk dat het komt omdat je bij een door DTS aangeboden kavel ook de gegevens krijgt die verwijzen naar de aanbieder van het kavel. Dat is natuurlijk ergens best logisch, alleen deed het mij overkomen dat DTS de partij is die achter de site zit. Ik kwam daarop bij het kavel van bovengenoemde, en dan veilingdetails > ons beleid.
Bij "ons beleid" had ik wellicht iets eerder verwacht het beleid van Selectrainz te vinden en niet die van DTS ;-)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2023, 09:21:52 »
Wellicht is dat inderdaad iets waar de klant even aan moet gaan wennen. Aanbieders hebben op Selectrainz.nl een eigen winkelomgeving. Omdat iedere aanbieder afwijkende voorwaarden kan hebben moeten die daar vermeld worden.
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?