Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
bellejt
Vandaag
om 17:24:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 17:13:20
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:46:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:16:49
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
Vandaag
om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
Vandaag
om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:58:44
Yamorc 7001 dood
door
Dirk
Vandaag
om 14:55:16
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
Vandaag
om 14:51:13
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Wim1969
Vandaag
om 14:50:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
Vandaag
om 14:14:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 13:42:59
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
Vandaag
om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:58:11
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:35:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
gdh
Vandaag
om 12:16:48
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
Wies
Vandaag
om 11:52:20
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
Jos B.
Vandaag
om 11:40:33
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:14:41
Modelwensen 2026
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 11:05:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 10:40:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 09:47:09
Aansluiting Bezetmelding
door
BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Sluitseinen Rheingold 1951
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Sluitseinen Rheingold 1951 (gelezen 1070 keer)
Jan Willem Wildeman
Offline
Berichten: 58
Sluitseinen Rheingold 1951
«
Gepost op:
11 April 2008, 16:31:28 »
Welke sluitseinen werden er in Nederland op de Rheingold van 1951 geplaatst? Deze trein bestond uit Schürzenwagen en die hadden voor zover ik weet geen vaste sluitseinen maar borden of lantaarns.
Werden daar in NL gewoon de sluitlantaarns uit het "stoomtijdperk" opgezet, of bleven de duitse lantaarns zitten? De eerste optie lijkt me het meest logisch, ik neem aan dat bij de locwissel ook de lantaarns mee terug gingen.
Reden voor mijn vraag is natuurlijk dat ik deze trein in model heb rijden zonder sluitseinen. Die wil ik er op gaan zetten, maar dan wel liefst de juiste....
groeten,
Jan Willem
Gelogd
modelspotter
Gast
Re: Sluitseinen Rheingold 1951
«
Reactie #1 Gepost op:
11 April 2008, 16:44:14 »
De NS "zandlopers" zaten op alle treinen. Eerst nog hooggeplaatst, maar in het begin van de jaren vijftig naar halverwege de kopwand.
Nachttr. hadden brandende petroleum sluitseinen.
De Rheingold en Loreley hadden beide in de winterdienst 1956 nog Schürzenwagen (dus op dat moment in de Rhg. alleen A = 1e klassers, zeven ramers), daarna 26,4 m rijtuigen met el. sluitseinen. Eerst ook hoog daarna in het midden.
Modelspotter
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Sluitseinen Rheingold 1951