Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 15:43:58
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 15:38:31
Gewoon wat busfoto's door Ronald69
Vandaag om 15:38:03
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Jerome
Vandaag om 15:36:17
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Montanbahn
Vandaag om 15:31:15
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:21:54
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
  

Auteur Topic: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023  (gelezen 32288 keer)

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
    • Mijn website
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #120 Gepost op: 10 februari 2023, 15:55:57 »
Geen aanrader als je niet voor Lego kwam.
Maar toch heb ik het een en ander gevonden, dus ik klaag maar niet.
Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #121 Gepost op: 10 februari 2023, 15:56:19 »
Klopt, alleen moest je dan al best wel ruim van te voren weten dat je ging. Nadat wij de beslissing genomen had dat het misschien wel leuk is om te gaan, waren we te laat en konden we online geen kaarten meer kopen, voor de vrijdag al ruim niet meer, maar ook voor de zaterdag weren we intussen te laat.
Je zou verwachten dat online kaarten kopen nog wel iets korter van te voren mogelijk zou zijn.

Groet,
Roelco

Keuzes, keuzes, keuzes....
Met groet,

Ger.

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #122 Gepost op: 10 februari 2023, 16:06:06 »
Nou ja, ik heb dat ticket nu al dus ga morgen toch maar even kijken hoe erg het is ;)
RETROBAHN A.G.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1355
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #123 Gepost op: 10 februari 2023, 16:06:52 »
Ik ben geweest omdat het onderhand bij me om de hoek ligt , ik ben het wel mee eens dat het enigzins tegenviel met banen ,Railclub Utrecht ,sorry dat kan echt niet , er waren er wel een paar bij die ik enkel uit de bekende bladen kende , in het echt vond ik ze beter over komen.
Aan de andere kant zie ik het weer zo , omdat het tegenviel , heeft men de mensen bij elkaar gebracht in de hobby , met kijken kopen en met elkaar op een bepaalde manier naar de of over de hobby te hebben .Hier en daar kwam ik voor mij bekenden tegen .



In schaal N Kato C58 van JNR

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 1973
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #124 Gepost op: 10 februari 2023, 16:08:25 »
Keuzes, keuzes, keuzes....

niet zo zeer keuzes, maar meer het feit dat je ook nog een leven hebt buiten modelspoor om. En als er dan, 3 dagen voor een beursdag wat veranderd, waardoor het opeens een optie wordt toch te gaan. Dan moet er even overleg volgens, en als je dan op 9 febr tot de conclusie komt dat je op zaterdag 11 toch naar de beurs kunt en je wilt kaarten bestellen lees je dit op de site:

De ticketverkoop start op 23 januari 0.01 u en sluit op 7 februari voor de vrijdag en 8 februari voor de zaterdag, beide om 23.59 u.

En dan moet je inderdaad weer een keuze maken, gaan we die extra wagen bestellen en thuis aan de hobby, of geven we het geld voor de wagen uit aan de extra entree kosten?

En eerlijk gezegd kan ik weinig begrip opbrengen voor deze prijs verschillen bij voorverkoop of op laatste moment beslissen. Voor mij betekende het in elk geval al verschillende beurzen dat ik maar niet gegaan ben. En ja, ook dat is een keus.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #125 Gepost op: 10 februari 2023, 16:09:45 »
Vind tegenwoordig niet zoveel wagens meer voor 2,50.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 1973
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #126 Gepost op: 10 februari 2023, 16:12:01 »
we waren ook niet van plan om alleen te komen, en met 4 man zit je toch al snel op 10 euro, en dan zijn er wel opties :).

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #127 Gepost op: 10 februari 2023, 16:13:15 »
Mooi, met z'n vieren een wagentje kopen. :angel:

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 950
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #128 Gepost op: 10 februari 2023, 16:22:33 »
Nou,
Ben ook geweest en gewoon een hele leuke dag. Mijn minpunt is dat ik om 15:00 in de auto moest zitten, vanwege afspraken thuis. Had graag nog een uurtje rond gestruind.

Lego, gewoon heel erg leuk. Veel legotreinen en anderszins uit het omvangrijke assortiment. Heb ik niks op af te dingen.

Treinen. Prima. Voor Houten op Rail(s) een eerste keer, toch? Dat dit zo georganiseerd wordt. Ongetwijfeld wordt er gemord, in geval Hobma daar lering uit trekt, kijk ik nu al uit naar de volgende :)
Beetje snuffelen, hier en daar wat bijkletsen en orientatie op mijn nieuwe plannen. Prima toch.

Uiteraard is het veel leuker als het alleen maar treinen zijn, met meer banen. Maar we zullen moeten begrijpen dat na 2 jaar niks, alles weer op gang moet komen en een exploitatie positief dient te zijn.

Groeten Ad
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2023, 19:54:13 door Ad Cleijsen »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #129 Gepost op: 10 februari 2023, 16:27:09 »
Da's ook niet handig, van te voren online kaartje kopen had 2,50 gescheeld

Dat wist ik,  maar door andere factoren kon ik pas een dag vantevoren beslissen of ik naar Houten zou kunnen.

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #130 Gepost op: 10 februari 2023, 16:34:45 »
Ja, als je als organisator online kaartverkoop wil stimuleren met prijsverschil is het wel merkwaardig dat je 2 dagen van te voren de verkoop al stopt. De afhandeling gebeurt (vrijwel) geheel automatisch en je hebt je QR code met een paar minuten. Ik zie geen enkele reden omdat eerder te stoppen dan bv 8/2 23:59u.
Voor standhouders snap ik dat, je moet ook je hallen helemaal indelen, maar voor bezoekers zou het niks uit moeten maken.
RETROBAHN A.G.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21675
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #131 Gepost op: 10 februari 2023, 16:36:45 »
Het was in ieder geval heel anders dan anders en ook anders dan alle andere modelspoortentoonstellingen of beurs of wat dit ook is.  :)

Ik schat dat ongeveer een-derde van de gebruikelijke handel ontbrak. Heb in ieder geval mijn boodschappenlijstje wel grotendeels kunnen afvinken. Ook wat aanbieders die er normaal niet zijn. Is Hans Deloof normaal aanwezig? In het kader van aanbieders die er wel of niet kunnen zijn … wie MK wil spreken, sla uw slag.  :D





Tussen de handel een stuk of 15 baantjes. Vaak al eerder gezien op Ontraxs of elders. Vaak wel kwaliteit dus.
En dan het Legogebeuren met toch wel de nadruk op treinen. Wie zin heeft kan een bouwdoosje van een model kopen. Ook veel Legotreinennostalgie. En veel dat knap is gemaakt.





Was leuk voor een keer. Er moet wel een tandje bij wil ik nog een keer naar iets dergelijks gaan. Mogelijk trekt het ook een bredere doelgroep. Benieuwd of er morgen meer gezinnen zijn.
Kon overigens mijn €15 toegang met pin betalen.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2023, 17:06:53 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #132 Gepost op: 10 februari 2023, 16:42:43 »
Na slechts 25 minuten fietsen (lekker fris weertje) al binnen nog voordat de beurs open ging. De grote hal 4 is verkoop met modelbanen er tussen door. Hal 3 is alleen verkoop en hal 1 en een deel van 2 zijn de Lego-hallen. Me prima vermaakt met aan het eind een maar.... Maar da's pas aan het eind dus nu eerst foto's:

"Braives" Een Belgisch station met goederenkoer en industrieaansluiting. Stoomtrein langs het perron


"Braives" De fabriek met bareel



"Wilsloo-Heide" Een Belgisch station met goederenkoer en industrieaansluiting. Blik op de stationsstraat.


"Wilsloo-Heide" Een NMBS-railbus langs het perron


Vermaak voor de kleinsten. Elders in de hal (4) ook een baan op kleuter-oog-hoogte en weer elders een verzameling houten rails met dito treinen om mee te spelen.


Railclub Utrecht - Märklin met een blik op de bollenstreek met optocht


Railclub Utrecht - N-spoor. Uit principe fotografeer ik geen N-banen. Sorry, te klein. Maar dit is wel een hele originele invulling van een modulebak....


"ecluse 11" Hoogtepunt van deze beurs maar waarschijnlijk op elke beurs. Want ze hebben een werkende sluis met varend schip. En prachtige details en niet alledaagse Franse treinen. Een voordeel van deze beurs: eindelijk vooraan kunnen staan en kunnen bewonderen.


"ecluse 11" met een blik op het station met goederentrein


"Hafen Lauraken" in zijn geheel in beeld. Met een kraan die ook kon laden en lossen en draaien en... Alleen voor een bedienaar met veel geduld (de haak doet niet wat jij wilt)


MBV "Post B" uit Roosendaal met "Rosenthal". De baan zag ik al 2 weken eerder op de opslaglocatie maar nu gevuld met veel locs. Het is alleen maar een stoomlocdepot, maar wel een om een tijdje naar te kijken en details te zoeken. Staat overigens te koop.


"Puerto de los Speculos" uit de categorie: klein bakje met weinig actie maar de bouwer vond het leuk om te maken. Was een maand of 2 te vroeg te zien...


"Oude viskraam, nu modelspoorbaan" (geen naam gevonden, dus dan maar zo). Origineel al was die caravan uit Texel ooit hem ruim voor qua idee


"Oude viskraam" met een bekende scene die al 10000x is gemaakt op modelbanen maar het altijd leuk doet (bij de mensen die het leuk vinden).


"Oude viskraam" - met treinen uit Europa en Amerika die door landschappen reden die uit Europa en Amerika konden komen... Maar wel grappig dat de trein, als het werkt, via een spiraal naar boven rijdt en later boven te zien is en dat er onder deze baan nog LGB-achtige treinen rijden.


"Lego" met een actuele uitgave van de Domtoren in Utrecht


"Lego" tsja... er rijden treinen...


"Lego" Station Haaksbergen in de blokjes-versie.

Ik heb het niet genegeerd, die Lego-afdeling. Het besloeg hal 1 en een deel van hal 2. Daar waar in de 'originele' uitvoeringen van "Rails" de buitenlandse snoepjes stonden. Waarvoor je naar Rails ging. Omdat die banen niet zo vaak of nooit aan deze kant van de Noordzee te zien waren. En dat dan de rest van de beurs, "bijvangst" was. En dat je dan dus verder je niet zo stoorde aan de lage kwaliteit of de krappe gangpaden in het wel-verkoop-gedeelte.

Maar... conclusie? Wil je naar een verkoopbeurs? Blijf thuis. Wil je naar een modelspoorbanenshow? Blijf thuis. Wil je naar een Lego-tentoonstelling? Blijf thuis. Want in alle 3 de gevallen betaal je teveel voor wat je wilt zien. De combinatie kan er voor zorgen dat je alsnog gaat. Of als je dichtbij woont. Of toch niets beters te doen hebt, zaterdag. Maar ik ga een 2e keer niet meer naar deze variant van de "beurs te Houten". Daarvoor moet er toch een keuze gemaakt worden. OF een echte verkoopbeurs. OF een echte modelbaanshow. OF een goede verhouding. Zoals Rijswijk en Eurospoor (en het oude "Rails") Ontraxs heeft voor mij de meerwaarde dat ik weer in het NSM kom. En dat de kijkdozen dan 'extra' zijn.


Mijn enige aankopen. En dat na bijna 3 jaar niet meer naar Houten te zijn geweest. Persoonlijk vond ik dat nog het meest tegenvallen: het aanbod. Maar dat is weer persoonlijk, naar wat ik zoek en niet vond dus. Anderen kunnen mogelijk hun gehele rekening leeg kopen. Nu was ik met €20,-- klaar (+ € 12,50 toegang via de voorverkoop).

Groet, Raymond van den Hoven.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2023, 12:40:14 door R v/d Hoven. Reden: gezwemel over details »
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 689
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #133 Gepost op: 10 februari 2023, 16:43:21 »
Weet nu wel waarom er geen lijst van deelnemers was.
Veel N banen gezien en ikzelf kwam meer om dingen te kopen.
Normaal ben ik snel uitgekeken maar deze keer van begin tot eind gebleven en kwam nog tijd te kort.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2023, 17:20:22 door RhB-Mikey »
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies
Mijn eerste grote tentoonstelling Smalspoormodelbouwdagen 2023

**Jelle**

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: Houten op Rail(s) 10-11 februari 2023
« Reactie #134 Gepost op: 10 februari 2023, 17:32:09 »
Het "oude viskraam" is een voormalig lingerie kraam :)

Dit is de mobiele baan van MSV De Hondekop uit Zeeuws Vlaanderen.

Zelf kon ik niet mee aangezien het erg laat bekend was dat we hier naartoe zouden gaan.
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB