Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:59:04
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: Kritiek op bakken kritiek ofzo  (gelezen 1962 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Gepost op: 15 januari 2023, 13:15:07 »
Daarbij komt misschien ook nog dat er extra werk aan ICR is om het e.e.a. aan te passen nu ze bakken met kritiek over zich hebben gehad. Ik weet uiteraard de verkoopaantallen niet en het zal lastig te bepalen zijn wat ze door de fouten hebben misgelopen. De winkeliers zeggen allemaal dat ze nog hartstikke goed gaan (duh). Maar de hoeveelheid concurrentie en gemaakte fouten moeten sowieso geld kosten.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2023, 18:50:32 »
Welke fouten bedoel je?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3832
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2023, 18:57:20 »
Bakken met kritiek......  :D :D :D

Je wil niet weten hoeveel mensen ik vandaag heb gesproken  die nog noooooit van BNLS hebben gehoord, al helemaal niet van specifieke gebruikers of hun kritiek. Ook andere fabrikanten geven aan dat ze nu nog vragen krijgen of modellen die allang zijn uitverkocht, gewoon omdat mensen niet zijn ingehaakt op dit forum of feestboek.

Dat er markt gedeeld moet worden, zeker. Maar dat die bakken met kritiek een significante impact hebben.... ik zou mezelf niet teveel overschatten....



Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2023, 18:59:02 »
Welke fouten bedoel je?

Klik. Je hebt vanavond wat te doen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2023, 19:05:24 »
Je wil niet weten hoeveel mensen ik vandaag heb gesproken  die nog noooooit van BNLS hebben gehoord,

Ik zou zeggen, doe er wat aan! Je zit immers in het bestuur! Verkoop je waar!  (y)

Ik heb daarom ook gezegd dat het lastig is in te schatten hoeveel concurrentie en gemaakte fouten, ze hebben gekost! Dat kan heel weinig zijn tot heel veel.
Dus ik overschat mezelf, anderen en dit forum helemaal niet. Dat maak je er zelf van.

Maar de markt op internet is blijkbaar wel weer zo groot dat een PB Models er een handel op kan drijven. En ongetwijfeld zullen er ook nog heel veel mensen zijn die dit niet kennen en geen FB hebben. Op een beurs hoeft ook geen representatieve afvaardiging te lopen van de markt. Dus nogmaals, hoe groot die getallen daadwerkelijk zijn, is lastig in te schatten.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3832
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2023, 22:36:42 »
Nja, veel mensen die ik spreek willen wel, maar hebben niet zoveel zin in 'azijnzeikers' die overal kritiek op hebben.....  ;) ;D

Maar zonder dollen, we zullen het vast in de toekomst gaan zien.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2023, 22:47:00 »
Slechte verkoper ben je. Je moet ze dan vertellen dat ze ook niet alles hoeven te lezen en er ook heel veel andere leuke dingen zijn!
Maar dat die azijnzeikers soms (lees vaak) wel gelijk hebben en het ook wel eens gebeurt dat modellen daardoor verbeteren.

 ;)

Riest AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2023, 00:37:46 »
Wat een evolutie met de kleine treintjes door de jaren heen….. (y)

Tapijtrijders…….Modelbouwrijders……Vergelijkrijders……

Misschien komt er ooit nog weleens een aparte categorie voor  ???

Kunnen alle discussies over welke fabrikant fout of goed zit met zijn Icm / ICR / Etcetera, daar geplaatst worden  (y)

Moet er wel een eindconclusie komen welke fabrikant het het beste gedaan heeft, met een beker oid bekroond.
Eventueel aparte categorie met beste verkoopcijfers.





 
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2023, 00:46:04 door Riest AG »
Groetjes Ries

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3832
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2023, 06:53:04 »

Maar dat die azijnzeikers soms (lees vaak) wel gelijk hebben en het ook wel eens gebeurt dat modellen daardoor verbeteren.


Soms (lees heel vaak) is gelijk hebben niet het belangrijkste, net zo min als je gelijk halen......
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2023, 07:40:12 »
Als ik een hoge prijs moet betalen, mag ik ook hoge kwaliteit verwachten!
Er is hier en in de rest van Nederland héél veel expertise aanwezig, die in veel gevallen kosteloos beschikbaar is als informatiebron.
Als je vervolgens als fabrikant nog steeds modellen maakt met duidelijk vermijdbare/voorkombare fouten/afwijkingen, dan is kritiek daarop m.i. niet meer dan terecht en een duidelijk geval van 'eigen schuld, dikke bult'.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2023, 07:54:21 »
Soms (lees heel vaak) is gelijk hebben niet het belangrijkste, net zo min als je gelijk halen......

Het gaat mij niet tegen houden om kritiek te leveren hier op modellen als ik dat nodig vind.
Ik weet ook niet zo goed wat je wil bereiken met deze opmerking. Als je doel is om hier minder azijnzeikerij te hebben dan lijkt me dat een kansloze weg.

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2023, 08:46:45 »
Het gaat mij niet tegen houden om kritiek te leveren hier op modellen als ik dat nodig vind.
Ik weet ook niet zo goed wat je wil bereiken met deze opmerking. Als je doel is om hier minder azijnzeikerij te hebben dan lijkt me dat een kansloze weg.

Wat let je om zelf de markt te betreden als modelspoorfabrikant. Laat zien dat de beste stuurlui niet aan wal staan, maar stevig het roer in handen hebben. Het heeft er nu alle schijn van dat je een persoonlijke vete voert met de gebroeders Keppel. Bovendien laat je zien dat jouw wijze van communiceren met de heren Keppel niet effectief is. Zenden is één! De dialoog aangaan is twee.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3832
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2023, 08:52:18 »
Ik weet ook niet zo goed wat je wil bereiken met deze opmerking.

En dat verbaast me dan ook weer niet....

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5818
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2023, 08:58:14 »
- off-topic -

Ik heb niets met E-T maar ik word een beetje moe van de kruistocht van Daan ten aanzien van het merk. Een eindeloze stroom zich herhalende reacties in diverse topics. Ik zou zeggen stop er eens mee Daan en wacht op echt nieuws.

Gr, Ben.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Kritiek op bakken kritiek ofzo
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2023, 09:17:50 »
Wat let je om zelf de markt te betreden als modelspoorfabrikant. Laat zien dat de beste stuurlui niet aan wal staan, maar stevig het roer in handen hebben. Het heeft er nu alle schijn van dat je een persoonlijke vete voert met de gebroeders Keppel. Bovendien laat je zien dat jouw wijze van communiceren met de heren Keppel niet effectief is. Zenden is één! De dialoog aangaan is twee.

Wilfried,
Je weet helemaal niet wat ik met Exact Train, nb in een vroeg stadium, heb gecommuniceerd. Als je beter had opgelet, heb je gezien dat ik vanaf de aankondiging direct contact heb gezocht met de heren Keppel om te kijken waar ik kon helpen. Toen het handmonster uitkwam heb ik ook zga direct gecommuniceerd naar hen persoonlijk dat e.e.a. in mijn ogen niet klopte. En ik heb dat expres niet via dit forum gedaan, omdat ik dat publiekelijk niet netjes vond en vind.
Zenden is één Wilfried, maar de dialoog aangaan en luisteren is twee!

En dat verbaast me dan ook weer niet....
Lekker makkelijk Martijn. Nee, het lijkt wel dat je wil dat het soort 3-railforum wordt waar iedereen lief is tegen elkaar en waar we elke fabrikant op onze blote knieën danken voor het uitbrengen van Nederlandse modellen. Maar net zo goed als dat jij een bepaalde wijze hebt van een hobby beleven, heb ik dat ook. Dat hoeft niet aan elkaar gelijk te zijn, maar ik zal gewoon kritiek blijven uiten als ik dat nodig vind. En als anderen het daar niet mee eens zijn of het niet willen lezen, prima.

Ik heb niets met E-T maar ik word een beetje moe van de kruistocht van Daan ten aanzien van het merk. Een eindeloze stroom zich herhalende reacties in diverse topics. Ik zou zeggen stop er eens mee Daan en wacht op echt nieuws.
Ha Ben,
Je moet beter lezen. De discussie over de blauwe band is gevoerd en daarmee (voorlopig) klaar. Ik weet niet waar je herhalende reacties ziet, maar de aanleiding voor de discussie hier was het bericht van Bor dat er geen info was over de koplopers. Er is dus echt geen sprake van een kruistocht. Dat maak jij er van.