Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
edwin1974
Vandaag
om 22:25:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 22:21:45
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
Vandaag
om 22:20:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:06:36
Veevervoer ss/ ns
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:05:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:38:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Vroeger
Vandaag
om 21:30:51
Vele baanplannen online gezet
door
Ton Kuipers
Vandaag
om 21:28:38
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:25:42
Magneet koppelingen voor Bemo
door
martijn v m
Vandaag
om 21:07:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 21:04:42
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
barry1972
Vandaag
om 21:03:02
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
Sylvester
Vandaag
om 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Ronald69
Vandaag
om 20:34:06
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
jan47
Vandaag
om 20:32:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
robschuurhof
Vandaag
om 20:24:08
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 19:32:07
pantograaf vastzetten
door
zofman
Vandaag
om 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
lrrw
Vandaag
om 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
Vandaag
om 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
Vandaag
om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
aad52
Vandaag
om 17:19:52
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a
door
Gijs
Vandaag
om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:34:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 253
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 253 (gelezen 1315 keer)
henk
Offline
Berichten: 22532
Railmagazine 253
«
Gepost op:
06 April 2008, 21:47:21 »
Railmagazine 253 heeft weer een nette paginaverdeling tussen grootspoor en modelspoor.
De grootspoorafdeling begint met een artikel over de enorme testbaan van Siemens in Wegberg-Wildenrath. De testbaan voor railmaterieel dat op normaalspoor en meterspoor kan rijden wordt niet alleen door Siemens gebruikt, maar is een algemeen test- en certificeringbedrijf.
Hendrik Bouwknegt schreef een artikel over 10 jaar concurrentie op het Nederlandse spoor. Hij is positief gestemd over de resultaten en daar heeft hij wat mij betreft gelijk in.
Daarna nog een stuk over de Coradia Lirex. Het grootspoordeel wordt afgesloten met een artikel over 40 jaar metro in Rotterdam. Nostalgie alom, wat mij betreft, omdat ik tot de eerste generatie Rotterdammers behoor die niet beter weet dan dat er een metro is.
De modelspoorafdeling wordt geopend met de clubbaan van de Haagse Modelbouw Club. De activiteiten van de club zijn bepaald niet onbekend en het is leuk om te lezen welke technieken ze nou eigenlijk toepassen. Met karton zijn duidelijk hele mooie resultaten te bereiken.
Sinds 2001 zijn de aloude trolleybussen van Brawa (eigenlijk Eheim) uit het assortiment verdwenen. Het Nederlandse bedrijfje van H. Molmans heeft een verbeterde versie op de markt gebracht. De bussen zijn op schaal, volgen de Faller rijdraad, maar krijgen stroom van de bovenleiding en hebben een DCC-decoder aan boord.
Otto Schouwstra heeft maar weer eens een juweeltje gemaakt. Deze keer heeft het baantje de aanvoer van klei naar een kleiwarenfabriek als thema. Vooral de geluidstechniek is boeiend. Geen ingebouwd gepiep uit decoders, maar zes luidsprekers onder de baan, waarbij het geluid de rijdende locjes aan de andere kant van de plaat volgt.
Daarna nog een stuk over de ‘Silberbergstrecke’: een degelijke modelbaan naar Duits voorbeeld in tijdperk 3 van de Modelspoorgroep Den Bosch.
Tot slot de in het vorige nummer beloofde rapportage uit Neurenberg. Vind ik toch nog dingen die ik elders kennelijk had overgeslagen. Zo wist ik niet dat Philotrain met een eloc 1000 in schaal 0 gaat komen.
Op pagina 74 staat maar weer eens het handmonster van de gele Piko Hondekop 359. Volgens het bijschrift zou hij door Frank Oude Elferink zijn gespoten. Dat is toch jammer voor Bram van Oeffelt die zulk voortreffelijk werk heeft geleverd.
«
Laatst bewerkt op: 06 April 2008, 21:53:36 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 253