Maar kennelijk is er nog nooit iemand op het idee gekomen om dit soort voertuigen van een beveiliging te voorzien waarmee het met een niet ingevouwen kraan onmogelijk is om überhaupt te rijden.
Er zijn ook wel andere modernere manieren te bedenken voor hoogte meting van aankomend verkeer, zoals bij het naderen van een tunnel op een snelweg, bv de tunnel onder de Oude Maas bij Dordrecht op de A16, maar ook hier zal wel gelden dat dit te duur wordt om bij alle overwegen uit te voeren, dus dan maar een paar keer per jaar een kapotte bovenleiding.
Dat zal wel zijn omdat ze soms met een uitgevouwen kraan moeten rijden, b.v. om een last een paar meter te verplaatsen.
Hoewel ik overigens geen idee heb hoe vaak per jaar de bovenleiding kapot getrokken wordt op overwegen door kruisend verkeer in Nederland.
Lijkt me sterk, want zeker dwars op het voertuig moet je al snel gaan stempelen.
Personenauto's worden voorzien van allerhande toeters en bellen die op de gekste momenten aan je stuur trekken, afremmen, herrie gaan maken etc. etc. etc.
Hangt er maar helemaal vanaf hoe zwaar de last is.