Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Conrat door rvredebregt
Vandaag om 18:40:53
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
  

Auteur Topic: PLAN U ?  (gelezen 14446 keer)

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re: PLAN U ?
« Reactie #30 Gepost op: 05 June 2008, 18:58:14 »
Er ook nog nieuws over de plan u's in Nederland: zie hier

Piet van Dorssen

  • Offline Offline
  • Berichten: 104
Re: PLAN U ?
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2008, 15:41:41 »
Wie weet of ze nog in Bratislava staan? Een paar weken geleden heb ik me suf gezocht en niet gevonden. Het bedrijf wat ze heeft gekocht begreep ik overigens is nu gestopt met personenvervoer. Dat belooft dus weinig goeds voor de plan U's aldaar.
Piet
NS tijdperk 3; Lenz Digital Plus; station Meppel; Koploper in voorbereiding

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: PLAN U ?
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2008, 17:26:34 »
Niet gestopt met personenvervoer, ze zijn failliet.

www.raymondkies.nl

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: PLAN U ?
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2008, 17:32:29 »
Waar kan ik daar iets over vinden op je site? Heb je misschien een iets directere link?
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: PLAN U ?
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2008, 17:41:48 »


Grafitie eraf en ze zouden niet misstaan hier in Nederland  ;D
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: PLAN U ?
« Reactie #35 Gepost op: 04 September 2008, 19:39:34 »
Zijn die 2 plan U,s wel betaald ?.

En de andere 6 stuks dan?
Worden die weer in dienst gezet  ;D?
Ze zijn moderner dan de huidige plan V,s ( qua interieur )
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: PLAN U ?
« Reactie #36 Gepost op: 04 September 2008, 20:17:06 »
Waar kan ik daar iets over vinden op je site? Heb je misschien een iets directere link?
Ik denk: ik zoek het bericht even voor je op (eurailpress), maar ze hebben het moeten rectificeren 

http://www.eurailpress.de/search/article/view//slowakei_brks_hat_insolvenz_angemeldet.html

www.raymondkies.nl

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: PLAN U ?
« Reactie #37 Gepost op: 04 September 2008, 20:54:58 »
Sorry zo bedoelde ik het niet. Het was meer dat ik die link naar je site onder je bericht op vatte van: kijk maar verder op mijn site daar vind je meer info maar dat bleek niet zo te zijn. Het was niet dat ik je niet geloofde ofzo.
Voor grootspoorfoto's zie site

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: PLAN U ?
« Reactie #38 Gepost op: 05 September 2008, 15:28:15 »
Het is wel behoorlijk zonde. De NS moet rijtuigen huren van de DB omdat ze er te weinig hebben, dan verkopen ze een paar oudere, maar nog rijvaardige treinstellen, die dan vervolgens ergens ver weg weg staan te rotten. Geldverspilling waar zelfs de regering nog iets van kan leren ;D

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Anoniem

  • Gast
Re: PLAN U ?
« Reactie #39 Gepost op: 05 September 2008, 16:06:01 »
Mwah, een IC-rijtuig is wel iets anders dan een dieseltreinstel, appels en peren zelfs... het kan heel wel zijn dat je van het één te veel hebt en van het ander te weinig, dat maakt het nog niet direct geldverspilling...

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: PLAN U ?
« Reactie #40 Gepost op: 05 September 2008, 16:11:39 »
Toegegeven, het zijn spoorappels en railperen. Maar toch is het zonde dat een Plan U die makkelijk mensen kan vervoeren, stil op een verlaten industrieterrein staat weg te roesten.
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: PLAN U ?
« Reactie #41 Gepost op: 05 September 2008, 16:14:36 »
Plan u kan heel goed de stoptrein rijden op heel veel baanvakken.
Terwijl plan V op zijn beurt in geval van nood een intercity kan rijden.
wat ook wel eens voorkwam, 5 stelletjes achter elkaar
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: PLAN U ?
« Reactie #42 Gepost op: 05 September 2008, 16:29:24 »
Plan U kan inderdaad goed stoptreinrijden op veel baanvakken. Echter meen ik dat de meeste dieselbaanvakken in eigendom zijn van andere maatschappijen dan de NS, zoals Veolia en Arriva. En het lijkt me niet lonend de Plan U's in te zetten op geëlectrificeerde baanvakken, gezien de huidige olieprijs. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bijvoorbeeld een Plan T meer kost om te rijden dan een Plan U. Eerder andersom.

Als ik overigens geen gelijk heb over of de NS de minderheid van de dieselbaanvakken in bezit heeft, zou ik dat graag horen.
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2873
    • Richie's homepage
Re: PLAN U ?
« Reactie #43 Gepost op: 05 September 2008, 16:34:08 »
Als ik overigens geen gelijk heb over of de NS de minderheid van de dieselbaanvakken in bezit heeft, zou ik dat graag horen.
NS heeft geen baanvakken in hun bezit, dat is volgens mij Prorail. Alleen de consessie om op een baanvak te rijden is verleend aan bijvoorbeeld Arriva.

Anoniem

  • Gast
Re: PLAN U ?
« Reactie #44 Gepost op: 05 September 2008, 17:08:38 »
Terwijl plan V op zijn beurt in geval van nood een intercity kan rijden.

Dat was jarenlang common practice in de avonduren op de verbinding Den Haag - Venlo (ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is). En als je dan van Vl naar Rtd moet...dat is geen aanrader. Natuurlijk kan het, maar het is niet bepaald het summum van reiscomfort...

Daarbij rijdt een Plan U op diesel en issie dus inderdaad oneconomisch onder de draad en tevens milieu-onvriendelijk.